וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חוששים מעוד דומא": הרשות ממגנת בתי פלסטינים ליד התנחלויות

31.10.2015 / 17:50

שני בתים מצפון ליצהר הוקפו בגדר על ידי הרשות הפלסטינית שהכריזה על פרויקט להגנת בתים שמותקפים לטענתה על ידי מתנחלים. "התקפות כמו זו שהייתה בדומא עוד יחזרו על עצמן"

צילום: תקשורת פלסטינית
יום אחרי העימותים בין כוחות הביטחון ומתנחלים ביצהר. אפריל 2014. יותם רונן
הכניסה ליצהר, ברקע: בתים פלסטיניים/יותם רונן

הרשות הפלסטינית הכריזה השבוע על פרויקט להגנת בתי פלסטינים שמותקפים לטענתה על ידי מתנחלים. עד כה הוקפו שני בתים בגדרות, אך לדברי גורם פלסטיני רשמי, בתים נוספים ימוגנו בהתאם למצב.

שני הבתים שמוגנו עד כה ממוקמים בקצותיהם של שני כפרים פלסטיניים שמצפון להתנחלות יצהר, בורין ומדמא, שבו מתגוררת הנערה הפלסטינית בת ה-15 שנורתה לאחר שניסתה לחדור ליצהר ולבצע על פי החשד פיגוע דקירה. לדברי בני משפחתה, לאחר האירוע התקרבו לכפר מתנחלים מיצהר, שניסו להיכנס לחצר ביתם ויידו לעברם אבנים.

עוד בנושא:
פלסטינית בת 15 חמושה בסכינים נורתה כשניסתה לחדור להתנחלות יצהר
הרב שהותקף בשומרון: "כניעת הצבא מעודדת אלימות מצד המתנחלים"
אחרי הפרסום בוואלה! NEWS: חקירה נגד פעילת הימין שתמכה בהצתה בדומא

נערה פלסטינית בת 15 שניסתה לחדור להתנחלות יצהר. עמי ליבמן, מערכת וואלה! NEWS
"לא מאמינים שהיא חשבה לעשות פיגוע". הנערה שנורתה/מערכת וואלה! NEWS, עמי ליבמן

בכתבה שנעשתה בערוץ "פלסטין" וצולמה מחוץ לאחד הבתים, התראיין יו"ר ועד ההתנגדות לגדר ולהתנחלויות, זיאד אבו עין. "אנחנו נישאר כאן באדמה הזאת", אמר. "הפרויקט הזה נועד לחזק את האחיזה שלנו כאן. התקפות כמו זו שהייתה בדומא עוד יחזרו על עצמן", הוסיף.

באותה כתבה צוטטה אחת מבנות המשפחה המתגוררת באחד הבתים שמוגנו, שתארה את אחד העימותים שהתרחשו באזור לאחרונה. "הייתי עם אבא שלי ואחי כשקבוצה שלהם (המתנחלים, ש"ב), חלקם ילדים, הגיעה והשליכה עלינו אבנים", סיפרה.

מאז שהחל גל הטרור האחרון נרשמו לא מעט מקרים שבהם התפתחו עימותים אלימים בין פלסטינים למתנחלים, לרוב, לאחר שהאחרונים ירדו לשטחם. לדברי אחד הפלסטינים באזור, "באזור דומא דווקא היה שקט, חוץ ממקרה אחד שבו ירדו מתנחלים מיצהר וניסו להיכנס לחצר ביתה של הנערה בת ה-16 שנורתה ונעצרה בחשד שניסתה לעשות פיגוע. תושבי הכפר יצאו לעזור למשפחתה של הנערה והצבא הגיע למקום והרחיק את הפלסטינים והמתנחלים עלו בחזרה ליצהר. בגלל זה הביאו להם השבוע גדר כדי להגן על עצמם".

"המתנחלים קטפו לה את כל הפרי"

הנערה נורתה לאחר שזוהתה על ידי תצפיתנים ובכליה התגלו שני סכינים. לדברי מכר המשפחה, הוריה לא מאמינים שהיא הייתה בדרכה לבצע פיגוע. "היא לא עשתה שום דבר והצבא בכלל עצר אותה בוואדי ליד הכפר", סיפר. "אנחנו לא מאמינים שהיא חשבה לעשות פיגוע או משהו, והצבא סתם ירה בה". החשודה נפצעה באורח קל והיא פונתה לקבלת טיפול רפואי.

מלבד גל הטרור, מדובר בשלהי תקופת המסיק. לדברי תושב בורין, "תקפו אותנו כמה פעמים שירדנו למסוק את הזיתים שלנו. כל ימי המסיק היו בתיאום כמו שצריך ולמרות זאת המתנחלים תקפו אותנו. בית בקצה הכפר שנמצא קרוב למאחז גבעת רונן הוקף גם בגדר כי תמיד המתנחלים תוקפים אותו. השבוע היה לנו תיאום למסיק ליד בתי המתנחלים ושאחת הנשים בכפר נכנסה למטע שלה היא גילתה שאין לה מה למסוק כי המתנחלים קטפו לה את כל הפרי ולא נשאר לה שום דבר".

בהכנת הידיעה השתתף אילן זלאיט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully