וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מחדל חמור": הפרצה הגדולה בבית הכלא מהמאובטחים בישראל

31.10.2015 / 0:07

עשרות טלפונים הוברחו לאחרונה לכלא נפחא, שבו מאות אסירים ביטחוניים - ללא כל הפרעה אחרי ש"התצפיתנים כנראה נטשו עמדות". כעת נראה שבאמצעותם הכווינו האסירים פיגועים בישראל. "לא ניתן להסתפק בהדחת מפקד הכלא. זה אירוע חמור מאוד"

צילום: משטרת ישראל, עריכה: מתן חדד, קריינות: אביב אברמוביץ'

(כך סוכלה הברחת סמארטפונים למחבלים בכלא בישראל)

במערכת הביטחון גוברת ההערכה כי חלק מעשרות הטלפונים שהוברחו לפני כמה שבועות לכלא נפחא, שבו שוהים מאות אסירים ביטחוניים, אפשרו הכוונת פיגועים מתוך הכלא. בשירות בתי הסוהר (שב"ס) ממשיכים לחקור את המחדל החמור, וכעת טוענים גורמים בארגון ובמערכת הביטחון כי הפרשה לא נחקרת באופן יסודי, וכן כי גורמים בכירים בשב"ס מנסים לטייח אותה. בינתיים, פרטי החקירה הראשוניים חושפים תמונה בעייתית, ולפיה התגלו פערים במעקב השוטף אחר האסירים הביטחוניים באחד מהמתקנים השמורים בארץ.

מחקירת המקרה עד עתה עולה כי במהלך חג הסוכות וחג הקורבן המוסלמי, הוכנסו לכלא שקיות שהכילו עשרות טלפונים ניידים. הטלפונים הוכנסו דרך פרצה באחת מגדרות הכלא. בסקירת סרטוני האבטחה, זיהו בשב"ס אסיר חמאס שנשלח לטפס על אחד מהשערים על מנת לאסוף את החבילות שבהן היו הטלפונים. "השער היה מכוסה במצלמות ולא ברור מדוע התצפיתנים לא הבחינו במעשה. הם כנראה הלכו לאכול ונטשו את העמדה", מסר גורם בשב"ס. "המחדל כאן הוא כפול ומכופל. מעבר להחדרה של הטלפונים העובדה כי במשך ימים ארוכים הטלפונים היו באגפים הכי שמורים - הם לא התגלו על ידי הסוהרים", הוסיף.

עוד בוואלה! NEWS:
נשבר שיא כל הזמנים לגשם באוקטובר: "להתכונן למצב קיצוני יותר"
"הבנתי שאם אני מהססת, יהיו הרוגים": הלוחמת שחיסלה מחבל משחזרת
נתניהו מבהיר: "הנאצים לא נזקקו למופתי כדי להחליט על השמדת היהודים"

בית סוהר נפחא. שירות בתי הסוהר, אתר רשמי
הברחת הטלפונים נחשבת לאחד האירועים החמורים שקרו בשנים האחרונות. כלא נפחא/אתר רשמי, שירות בתי הסוהר

לטענת הגורמים, הברחת הטלפונים הניידים לכלא נפחא מהווה את אחד מהאירועים הביטחוניים החמורים שקרו בישראל בשנים האחרונות. בשב"ס הסבירו שחקירת האירוע מתבצעת במחוז דרום של הארגון.

מוקדם יותר השבוע, הודח מתפקידו מפקד הכלא, גונדר משנה שמעון ביבס. ואולם, לדברי גורם בארגון, "לא ניתן להסתפק בהדחת מפקד הכלא. זה אירוע חמור מאוד".

בעת גילוי הפרשה, נמסר משב"ס: "שירות בתי הסוהר מנהל מלחמה חורמה בניסיונות הברחת אמצעים אסורים לבתי סוהר, ובהם הברחת פלאפונים לאסירים ביטחוניים. זאת, באמצעות אמצעים טכנולוגיים, הפעלת סוכנים סמויים ועוד. ההברחה האחרונה בכלא נפלא זוהתה ונתפסו פלאפונים. נמשיך לפעול על מנת לשבש את כוונות האסירים ואת נתיבי ההברחות. לעניין ההליכים הפיקודיים – אלו טרם מוצו, ומוקדם להתייחס אליהם".

(עדכון ראשון: 20:07)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully