וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב הראשי של צפת: "המחבל רוצה להיות שהיד, יש לטפל קודם ביהודי"

29.10.2015 / 10:52

הרב שמואל אליהו השיב לשאלתה של מתנדבת מד"א בנוגע לטיפול במחבלים בזירת הפיגוע. "תטפלי ביהודי הפצוע גם אם המחבל ימות - לא משנה מה מד"א אומרים", אמר. מקורביו: "במדינה מתוקנת הורגים את האויב"

עריכה: ניר חן

"המחבלים נורא רוצים לעלות לשמים בתור שהידים, למה למנוע מהם את מה שהם כל כך רוצים?" – כך השיב הרב שמואל אליהו, רבה של צפת, למתנדבת בארגון מד"א ששאלה אותו אם מותר לה על פי ההלכה לבצע החייאה במחבל כשהיא נקראת לזירת פיגוע כדי לנסות ולהציל את חייו. "אין שום מצווה בלהציל את הרוצחים הללו", הדגיש בתשובתו.

כשביקשה המתנדבת לדעת כיצד לנהוג כשהיא מתבקשת לטפל במחבל ולא ביהודי שנפגע, אמר לה הרב: "תטפלי ביהודי הפצוע גם אם המחבל ימות, לא משנה מה מד"א אומרים. את תעשי את מה שצריך לעשות, והעיקר הוא לטפל ביהודי פצוע לפני כל מחבל".

אליהו הוסיף כי המתנדבת צריכה לזכור שהמחבלים "כל כך כפויי טובה ומסוגלים גם לרצוח את מי שמטפל בהם. לכן אפילו אם אין יהודי פצוע, אל תטפלי בהם לפני שבאו חבלנים ומצאו שאין עליהם חגורת נפץ או כל סכין אחרת. שלא יפגעו בך חס ושלום". הוא הוסיף: "בכלל, תזכרי שאין שום מצווה להציל רוצחים כאלה. הם יכולים להשתחרר ולהרוג יהודים אחרים".

עוד בנושא:
הרב שמואל אליהו: לשפוט חיילים שמשאירים מחבל חי אחרי פיגוע

הרב שמואל אליהו, רבה של העיר צפת בכנס של ראשי ערים על עתידן היהודי של הערים המעורבות, אפריל 2011. נמרוד סונדרס
"אין שום מצווה בלהציל את הרוצחים הללו". הרב שמואל אליהו/נמרוד סונדרס

בשיחה עם וואלה! NEWS טענו מקורביו של הרב כי ההוראה של מד"א, שלפיה מחבל שנפצע קשה יטופל לפני יהודי בדרגת פציעה פחותה, "היא שיבוש מוסרי וחוסר הבנה בין העיקר לטפל. כל אדם שראשו מונח על כתפיו מבין שאין לעשות שום מאמץ להציל חיים של אדם שרוצח על חשבון חיים של אדם אחר. אפילו אם זה לא היה מחבל, אלא סתם רוצח, אך קל וחומר כשמדובר באנשים שנלחמים בנו, ושבמקרים רבים ינסו לפגוע גם במי שעוזר להם".

לדברי המקורבים, "במדינה מתוקנת, כשיש מלחמה, הורגים את האויב. אצלנו הם לפעמים גם משתחררים עם תואר שני. יש להימנע מלעזור לרוצחים הללו ככול שניתן, הכול כמובן במסגרת החוק".

הרב אליהו הוא מבכירי הרבנים בציונות הדתית ומכהן גם כחבר במועצת הרבנות הראשית לישראל. לאחרונה, על רקע הפיגועים הרבים, מגיעים ללשכתו עשרות שאלות שלהן גם משמעות הלכתית. לפני כשבועיים פסק הרב כי יש להעמיד לדין שוטרים או חיילים שמשאירים מחבלים בחיים אחרי פיגועים. כמו כן, בעקבות מקרים של מחבלים שריצו עונש מאסר על רקע עבירות ביטחוניות, שוחררו וחזרו לבצע פיגועים, הסביר הרב כי "אם תשאיר אותו חי - יש חשש שהוא ישוחרר ויהרוג אנשים אחרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully