וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ילדת הנפאלם" שהפכה לסמל למלחמת וייטנאם - מקבלת טיפולים לעור

כשהייתה בת 9 צולמה קים פוק בורחת עירומה מהפצצת נפאלם בווייטנאם. תמונתה הפכה לאחת המפורסמות מהמלחמה. כעת, לאחר שנים שבהם נאלצה להסתיר את כוויותיה, קיבלה במיאמי סדרת טיפולי לייזר לתיקון רקמותיה. "מקווה שיום אחד אהיה חופשית מהכאב"

קים פוק, שנפגעה מנפאלם במלחמת וייטנאם, ספטמבר 2015. AP
פוק בתמונה המפורסמת/AP

באחת מהתמונות המפורסמות ביותר ממלחמת וייטנאם בשנת 1972, נראית הילדה קים פוק – אז רק בת תשע – כשהיא מנסה להימלט מהפצצת נפאלם, עירומה לאחר שבגדיה עלו באש. יותר מ-40 שנים מאוחר יותר, שבמהלכם נאלצה פוק להסתיר את הכוויות הקשות בבגדים ארוכים, בת ה-52 עברה בשבועות האחרונים סדרת טיפולי לייזר לתיקון רקמת העור.

"במשך שנים רבות, הייתי בטוחה שלא יהיו לי יותר צלקות ולא יהיה יותר כאב רק כשאגיע לגן עדן", סיפרה פוק עם הגעתה למרפאת העור של ד"ר ג'יל ווייבל במיאמי, "אבל כעת – יש לי גן עדן על פני האדמה!". מלבד השיפור הקוסמטי, ד"ר ווייבל הסבירה כי הטיפולים, שהחליטה לתרום לפוק, יקלו על הכאבים העזים שחשה במשך כל אותם שנים, מאז ההפצצה.

עוד בוואלה! NEWS:
פצועים בהפצצה אווירית של מרכז "רופאים ללא גבולות" בתימן
נסיך סעודי נעצר בביירות - עם 20 טון קוקאין

קים פוק, שנפגעה מנפאלם במלחמת וייטנאם, ספטמבר 2015. AP
הכוויות מההפצצה/AP

פוק הנרגשת הגיעה למיאמי יחד עם בן זוגה בוי הוי טואן ועם צלם העיתונות ניק אוט, שמלווה אותה בשנים האחרונות, והעניק לה את הכינוי "ילדת הנפאלם". לדבריה, "הוא ההתחלה והסוף. הוא צילם אותי, ועכשיו הוא יהיה איתי כאן במסע החדש שלי, בפרק החדש של חיי".

"דוד אוט" – כפי שמכנה אותו פוק – בן 65, צילם את התמונה ההיסטורית שזיכתה אותו בפרס פוליצר ב-8 ביוני 1972, לאחר שצבא דרום וייטנאם הטיל נפאלם על האזרחים בכפר טראנג באנג, הסמוך לבירה הו צ'י מין סיטי. אוט עוד זוכר את הילדה שזעקה "חם מדי! חם מדי!". הוא אסף אותה ברכב השידור של סוכנות הידיעות האמריקנית אי-פי, וחזה בעורה המתקלף בהשפעת הנפאלם.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
קים פוק, שנפגעה מנפאלם במלחמת וייטנאם, ספטמבר 2015. AP
קים פוק, שנפגעה מנפאלם במלחמת וייטנאם, ספטמבר 2015/AP

ד"ר ווייבל הסבירה כי הנפאלם נדבק לעור, ולא ניתן "לכבותו" כמו שניתן לכבות אש רגילה. באותה התקופה, אנשים רבים שסבלו מכוויות נפאלם רק ב-10% מגופם מצאו לרוב את מותם. פוק סבלה מכוויות בשליש משטח גופה, אולם הבהלתה לבית החולים על ידי "דוד אוט" ככל הנראה הצילה את חייה.

"בתור ילדה, אהבתי לטפס על העצים, כמו קוף", סיפרה פוק. "אהבתי לקטוף גויאבות ולהשליך אותם מטה אל חבריי. לאחר שנכוויתי, לא הצלחתי לשוב ולטפס. זה מאוד קשה, הפכתי למוגבלת לחלוטין". לדבריה, "שום ניתוח, שום תרופה ושום רופא לא יוכלו לרפא את לבי. אני רק מקווה שיום אחד אהיה חופשית מהכאב". להערכתה של ד"ר ווייבל, פוק תעבור עד לשבעה טיפולים בתשעת החודשים הקרובים, ורק אז ישכך הכאב.

קים פוק, שנפגעה מנפאלם במלחמת וייטנאם, ספטמבר 2015. AP
קים פוק, שנפגעה מנפאלם במלחמת וייטנאם, ספטמבר 2015/AP
קים פוק, שנפגעה מנפאלם במלחמת וייטנאם, ספטמבר 2015. AP
"אני רק מקווה שיום אחד אהיה חופשית מהכאב"/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully