וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקור בפרופיל נמוך: סגנה של מרקל נפגש עם נתניהו וריבלין בישראל

26.10.2015 / 22:38

זיגמר גבריאל נועד ביממה האחרונה עם השניים ודן עמם במצב הביטחוני. לפי גורם מדיני, הביקור, שתוכנן מראש, היה ללא הודעה לעיתונות, כדי לא להאפיל על פגישת נתניהו ומרקל בשבוע שעבר

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

זיגמר גבריאל, סגנה של קנצלרית גרמניה, ביקר ביממה האחרונה בישראל ונפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ועם נשיא המדינה ראובן ריבלין. באופן חריג, השניים לא פרסמו הודעה לעיתונות על פגישותיהם עם גבריאל, שמשמש גם שר הכלכלה, על אף שמדובר באחד הפוליטיקאים האירופים הבכירים ביותר שביקרו בחודש האחרון במדינה.

גורם מדיני ישראלי אמר כי ההחלטה לקיים את הביקור "בפרופיל נמוך" התקבלה על ידי שני הצדדים, בין השאר כדי לא להאפיל על הפגישה שהתקיימה בשבוע שעבר בברלין בין ראש הממשלה נתניהו לבין אנגלה מרקל. ביקורו של גבריאל תוכנן מראש, והוא אף הופיע בתחזית הביקורים הפומבית שהפיץ משרד החוץ בתחילת החודש הנוכחי.

הפגישות שקיים גבריאל עם ראש הממשלה נתניהו והנשיא ריבלין התמקדו במצב הביטחוני הקשה ובניסיונות להרגיע את השטח, כמו גם בצעדים המדאיגים את ישראל בזירה המדינית, כגון החלטת האיחוד האירופי לסמן מוצרים מההתנחלויות. גבריאל פגש גם את שר הכלכלה, אריה דרעי, והשניים דנו בקידום שיתופי פעולה בין ישאל לגרמניה בתחום הכלכלי, בין השאר באמצעות עריכת "יום חדשנות" משותף לשתי המדינות במהלך 2017.

עוד בוואלה! NEWS:
במושב הרפאים בשרון עדיין משוועים לעזרה: "אין זכר לחברת חשמל"
רקטה התפוצצה בעוטף עזה; צה"ל תקף בתגובה יעדי חמאס ברצועה
החברים החדשים של יגאל עמיר בכלא: אנס ועבריין שהורשע בחטיפה

זיגמר גבריאל, סגנה של קנצלרית גרמניה אנגלה מרגל, יולי 2015. AP
סגן הקנצלר זיגמר גבריאל/AP

גבריאל, מנהיג מפלגת השמאל הסוציאל-דמוקרטית בגרמניה, היה אחד המדינאים האירופאיים הראשונים לבקר באיראן לאחר חתימת הסכם הגרעין בינה לבין המעצמות. הוא ביקר ברפובליקה האיסלאמית בחודש יולי, ימים ספורים בלבד לאחר חתימת ההסכם, בראש משלחת נרחבת של אנשי עסקים ותעשיינים בכירים מגרמניה.

תוך כדי הביקור באיראן, הוא שיגר מסר חריף להנהגת המדינה, כאשר אמר כי כדי לזכות ביחסים טובים באמת עם מדינות המערב, על איראן לשנות את יחסה לישראל ולחדול מקריאות להשמדתה של המדינה היהודית. למרות התסכול הרב בישראל באותה תקופה על ההתחממות ביחסי איראן והמערב, דבריו של גבריאל התקבלו בברכה בירושלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully