וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו במסיבת עיתונאים עם מרקל: "אבו מאזן הצטרף לטרוריסטים"

21.10.2015 / 20:25

ראש הממשלה הגיע היום לביקור רשמי בגרמניה. מחר ייפגש עם שר החוץ של ארצות הברית. על רקע המתיחות הביטחונית, קראה מרקל "לכל הצדדים לתרום לרגיעה". נתניהו: "אסור להכחיש שהמופתי של ירושלים תמך בפתרון הסופי"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

ראש הממשלה בנימין נתניהו עורך בשעה זו (רביעי) מסיבת עיתונאים משותפת בברלין עם קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל. נתניהו הגיע לבירה הגרמנית מוקדם יותר היום לסבב פגישות, ומחר ייפגש עם שר החוץ של ארצות הברית ג'ון קרי.

ראש הממשלה הודה למרקל על "תמיכתה הבלתי-מתפשרת בישראל, והתמיכה המתמשכת בביטחונה של ישראל". לדבריו, "הגעתי לברלין בזמן קשה. המחבלים מאוד ברורים במה שהם מחפשים. הם אומרים שהם הורגים ישראלים, לא כי הם מתוסכלים מחוסר ההתקדמות בתהליך השלום, אלא כי הם רוצים להרוג יהודים ולהשמיד את מדינת ישראל. הלוואי שלא היה זה כך. ישראל רוצה שלום. אני רוצה שלום".

לדבריו, "לא רק שהפלסטינים לא רוצים שלום, הם לא מגנים טרור. אבו מאזן הצטרף לטרוריסטים". בשבוע שעבר, גינה יו"ר הרשות הפלסטינית את הצתת קבר יוסף. עם זאת, הוא לא פרסם גינוי רשמי לפעולות אחרות.

נתניהו חזר על דבריו בנוגע למעורבותו של חאג' אמין אל-חוסייני בשואת העם היהודי. "היטלר אחראי לשואה, אי אפשר להכחיש את זה", אמר. "אני חושב שברור כי האחריות של היטלר ושל הנאצים להשמדת שישה מיליון יהודים ברורה. אסור להכחיש עדות חשובה נוספת בנוגע למופתי של ירושלים, שאמר לנאצים למנוע את מנוסת היהודים מאירופה ותמך בפתרון הסופי".

בנימין נתניהו ואנגלה מרקל, ברלין, אוקטובר 2015. רויטרס
"הגעתי לברלין בזמן קשה". מרקל ונתניהו במהלך מסיבת העיתונאים/רויטרס

עוד אמר נתניהו: "בכירי פתח טענו כי ישראל מתכוונת להפר את הסטטוס קוו בהר הבית. זה לא נכון, אנחנו מחויבים לסטטוס קוו. כמו כן, באתר של הפתח נכתב כי אנחנו רוצים להשמיד את מסגד אל-אקצא. זה לא נכון, אנו שומרים על המקומות הקדושים לכל הדתות".

"הסתה מובילה לטרור", הוסיף. "אם אנחנו רוצים שלום, חייבם להפסיק את הטרור. כדי להפסיק את הטרור, חייבם להפסיק את ההסתה. אני חושב שניתן להשיב אם הפלסטינים יתחילו לומר אמת". בדבריה, קראה מרקל "לכל הצדדים לתרום להרגעת המתיחות במזרח התיכון".

"אני יוצא לברלין להיפגש עם קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, להזמנתה", אמר נתניהו לפני המראתו. לדבריו, "אנחנו נדון עם מנהיגת אחת המדינות החשובות באירופה על המצב כאן, על הצורך להפסיק את ההסתה הפלסטינית וגם על נושאי ביטחון מרכזיים שגרמניה מסייעת לישראל בהם. גרמניה היא שותפה חשובה מאוד לישראל בביטחון הלאומי שלה".

בנוסף, מסר נתניהו: "מחר אפגוש את קרי ואדון איתו בדרכים להרגיע את המצב. אני כמובן אחזור ואבקש ממנו לדרוש מאבו מאזן להפסיק את ההסתה, שהיא המקור לפיגועים הרבים שאנחנו רואים כאן. כדי להפסיק את ההרג צריך להפסיק את ההסתה".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
פגישת ראש הממשלה בנימין נתניהו עם קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל בברלין. אוקטובר 2015. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו ומרקל, היום/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

ביקורו של נתניהו מגיע על רקע המצב הביטחוני המתוח והסערה האחרונה, סביב דבריו של ראש הממשלה בפני הקונגרס הציוני, לפיהם המופתי של ירושלים בזמן מלחמת העולם השנייה, חאג' אמין אל-חוסייני, הוא זה שעודד את מנהיג גרמניה הנאצית אדולף היטלר להתחיל בהשמדת העם היהודי. דובר ממשלת גרמניה, סטפן זייברט, הגיב מוקדם יותר היום לדבריו, ומסר: "כל הגרמנים מכירים היטב את הטירוף הגזעני הרצחני של הנאצים, שהוביל לשבר שהיה השואה. אנו מלמדים את זה בבתי הספר בגרמניה מסיבה טובה, אסור לשכוח את זה. אני לא רואה שום סיבה לשנות את האופן שבו אנו רואים את ההיסטוריה באופן כזה או אחר. אנחנו יודעים שהאחריות לפשע הזה נגד האנושות היא גרמנית, ובהחלט שלנו".

אתמול כינס ראש הממשלה מסיבת עיתונאים בירושלים עם מזכ"ל האו"ם באן קי מון, במסגרת ביקור הבזק של מזכ"ל האו"ם באזור. באן אמר כי "זו תקופה קשה לישראלים ולפלסטינים. אני כאן עם התקווה שאנחנו יכולים ללכת יחד ולעצור את האלימות. על העמים באזור, הדור שנולד אחרי הסכמי אוסלו, לקבל החלטות קשות". באן הוסיף כי יעבוד עם ראש הממשלה כדי להבטיח שהאזרחים בישראל יוכלו לחיות בשלום ובבטחה. "גיניתי את הפגיעה של המפגינים הפלסטינים בקבר יוסף בשבוע שעבר, וקיבלתי בברכה את הגינוי של הנשיא אבו מאזן לפגיעה הזאת. יש לכבד ולשמור על המצב באתרים הקדושים".

(עדכון ראשון: 20:03)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully