וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרמניה לנתניהו: "האחריות לשואה היא שלנו, אין סיבה לשנות את זה"

21.10.2015 / 17:10

דובר הממשלה הגרמנית הגיב לטענתו של נתניהו כי ההנהגה הפלסטינית עודדה את היטלר להתחיל בהשמדת העם היהודי, והבהיר: "אנו מלמדים את זה מסיבה טובה". אבו מאזן: "ניסיון שפל לשנות את ההיסטוריה". היום ייפגש נתניהו עם מרקל ומחר עם קרי

צילום: לע"מ, עריכה: שניר דבוש

"כל הגרמנים מכירים היטב את הטירוף הגזעני הרצחני של הנאצים, שהוביל לשבר שהיה השואה" – כך הבהיר היום (רביעי) דובר ממשלת גרמניה, סטפן זייברט, בתגובה לדבריו של ראש הממשלה בנימין נתניהו שטען בנאום בפני הקונגרס הציוני כי המופתי של ירושלים בזמן מלחמת העולם השנייה, חאג' אמין אל-חוסייני, הוא זה שעודד את מנהיג גרמניה הנאצית אדולף היטלר להתחיל בהשמדת העם היהודי.

לדבריו של זייברט, "אנו מלמדים את זה בבתי הספר בגרמניה מסיבה טובה, אסור לשכוח את זה. אני לא רואה שום סיבה לשנות את האופן שבו אנו רואים את ההיסטוריה באופן כזה או אחר. אנחנו יודעים שהאחריות לפשע הזה נגד האנושות היא גרמנית, ובהחלט שלנו".

עוד בוואלה! NEWS:
נתניהו מגיב לסערה: "לא התכוונתי לפטור את היטלר מאחריות לשואה"
הרצוג: "היטלר לא רצה להשמיד יהודים?"
נתניהו למזכ"ל האו"ם: כמו דאעש וחמאס, אבו מאזן משקר לגבי אל-אקצא

אנגלה מרקל ביד ושם , ינואר 2010. AP
ראש הממשלה בנימין נתניהו והקנצלרית אנגלה מרקל ביד ושם/AP

גם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן הגיב לדברים. על פי הדיווח בעיתון "א-שרק אל-אווסט" היוצא לאור בלונדון, הוא טען כי "נתניהו זיכה את היטלר והטיל את האשמה לפשע הנתעב הזה נגד העם היהודי על חאג' אמין. באופן השפל הזה, הוא מנסה לשנות את ההיסטוריה כולה".

היום ומחר ייפגש נתניהו בברלין עם קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל ועם שר החוץ של ארצות הברית ג'ון קרי. טרם המראתו לגרמניה מוקדם יותר היום, טען נתניהו: "זה אבסורד. לא הייתה לי שום כוונה לפטור את היטלר מהאחריות השטנית שלו להשמדת יהודי אירופה. היטלר הוא האחראי לפתרון הסופי להשמדת ששת המיליונים, הוא קיבל את ההחלטה".

אתמול, במהלך נאום שנשא בפני הקונגרס הציוני העולמי בירושלים, התייחס נתניהו לפגישה שהתקיימה בין המופתי של ירושלים, חאג' אמין אל-חוסייני, לאדולף היטלר בנובמבר 1941. לטענת נתניהו, המופתי הוא זה ששתל את הרעיון להשמדת יהודי אירופה במוחו של היטלר. "היטלר לא רצה להשמיד את היהודים באותו זמן, הוא רצה לגרשם", אמר נתניהו. "חאג' אמין אל-חוסייני הלך להיטלר ואמר לו 'אם תגרש אותם, כולם יבואו הנה (לפלשתינה)'". על פי גרסתו של נתניהו, היטלר שאל "אז מה עליי לעשות איתם", והמופתי השיב לו "שרוף אותם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully