וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרצוג: "היטלר לא רצה להשמיד יהודים?"

21.10.2015 / 11:17

יו"ר המחנה הציוני דרש מראש הממשלה בריאיון לאולפן וואלה! NEWS לתקן לאלתר את טענתו, כי אדולף היטלר לא התכוון לחסל את היהודים, אלא רק לגרשם, וכי המופתי של ירושלים שכנע אותו לעשות כן. "סילוף היסטורי מסוכן"

צילום: רוני כנפו, עריכה: ניר חן

יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג התייחס הבוקר (רביעי) לסערה שחוללו אתמול דבריו של ראש הממשלה בנימין נתניהו שטען כי אדולף היטלר כלל לא התכוון לחסל את היהודים, אלא רק לגרשם, וכי המופתי של ירושלים, חאג' אמין אל-חוסייני, שכנע אותו לעשות כן. "זה סילוף היסטורי מסוכן", אמר הרצוג בריאיון לאולפן וואלה! NEWS, שתבע מראש הממשלה לתקן את דבריו לאלתר.

"היטלר, השואה והנאציזם הן תופעות ייחודיות, דבריו של נתניהו משרתים את מכחישי השואה משום שהם מקטינים את חלקו של היטלר", הוסיף וציין כי היטלר דיבר על הפתרון הסופי שלוש שנים לפני הפגישה עם אל-חוסייני. "הוא ראש ממשלת העם היהודי ולא רק ראש ממשלת ישראל ועליו לתקן זאת מראש. דיברתי עם הרבה היסטוריונים וזה עושה רושם רע מאוד".

יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג, אולפן וואלה, 19 באוגוסט 2015. ראובן קסטרו
"דבריו של נתניהו משרתים את מכחישי השואה". הרצוג באולפן וואלה! NEWS/ראובן קסטרו

בנאום בפני הקונגרס הציוני העולמי בירושלים, התייחס אתמול נתניהו לפגישה שהתקיימה בין המופתי של ירושלים, חאג' אמין אל-חוסייני, להיטלר בנובמבר 1941. לטענת נתניהו, המופתי הוא זה ששתל את הרעיון להשמדת יהודי אירופה במוחו של היטלר. "היטלר לא רצה להשמיד את היהודים באותו זמן, הוא רצה לגרשם", אמר נתניהו. "חאג' אמין אל-חוסייני הלך להיטלר ואמר לו 'אם תגרש אותם, כולם יבואו הנה (לפלשתינה)'". על פי גרסתו של נתניהו, היטלר שאל "אז מה עליי לעשות איתם", והמופתי השיב לו "שרוף אותם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully