וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נמנע אסון גדול": ספינת משא נסחפה לריף הדולפינים באילת. צפו

כמה קילומטרים לפני שנכנסה לנמל היכתה מכת רוח בספינה וסחפה אותה עד לריף שהיה הומה במבקרים. על מנת למנוע היסחפות נוספת הפעיל רב החובל את כל המנועים וגרם נזק גדול לרשתות: "אירוע חמור שאסור היה שיתרחש"

צלמים זמניים מורשים

ספינת משא שהגיעה היום (שלישי) לנמל אילת על מנת לעגון במקום ולהעמיס תבואה, נסחפה לריף הדולפינים לעיני המבקרים במקום. על מנת למנוע היסחפות נוספת שהייתה עלולה להסתיים באסון כבד, הפעיל רב החובל את כל המנועים של כלי השיט והצליח להעמיד את הספינה במקום. אלא שבגלל הפעלת המנועים החזקה נגרם נזק גדול לרשתות ריף הדולפינים ונוצר גל גדול של סחף אדמה שהמשיך לאורך החוף.

גורמים בנמל אמרו לוואלה! NEWS כי לפי הערכתם, "כמה קילומטרים לפני הכניסה לנמל ולאחר שהספינה נגררת על ידי שתי גוררות של הנמל, פתאום הייתה מכת רוח והספינה הצליחה להימלט מהריף ולהיעצר לאחר שהפעילה את המנועים כדי לא להיסחף. נמנע אסון גדול".

מול אילת - ספינת משא עצומה נתקעה לאחר שעלתה על שרטון מול ריף הדולפינים. מערכת וואלה! NEWS
עם אור ראשון ייצא למקום צוות צלילה כדי לאמוד את הנזק. ספינת המשא מול ריף הדולפינים, היום/מערכת וואלה! NEWS

גורם בריף הדולפינים אישר כי נגרם נזק לרשתות של הריף והוסיף כי לפי הערכתו לא נגרם נזק לדולפינים. "כרגע אנחנו לא יודעים לאמוד את הנזק שנגרם אך אנחנו שמחים שהאירוע נגמר בלי נפגעים", הוסיף.

מרשות הטבע והגנים נמסר כי לפי הערכות וחקירה ראשונית של פקחיה, חלה פגיעה של מדחס האוניה במזח. כתוצאה מכך נפגעה רשת הדולפינים בריף שעליה נמצאים ערכי טבע מוגנים כגון שלל מיני אלמוגים וערכי טבע נוספים. פקחי רשות הטבע והגנים נמצאים במקום והחלו כבר בחקירת המקרה.

מעמותת "צלול" הדגישו כי מדובר "באירוע חמור שאסור היה שיתרחש ואנחנו דורשים שהגורמים המוסמכים ינהלו במקרה הזה חקירה מהירה ושקופה, ושהגורמים האחראים יתנו את הדין ויבצעו את כל הנדרש כדי לשקם את הנזק שנגרם". עם אור ראשון, לטענתם, ייצא למקום צוות צלילה כדי לאמוד את הנזק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully