וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בחירות ללא מצביעים": 20% הצבעה בלבד בבחירות לפרלמנט במצרים

20.10.2015 / 11:51

למרות קריאתו של הנשיא עבד אל-פתאח א-סיסי לצאת ולהצביע, 20% בלבד מתושבי המדינה הגיעו לקלפיות. "המועמדים בבחירות מעוניינים רק בכסף ובעצמם", אמר אחד הצעירים שסירב לממש את זכותו

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

אחרי יומיים שבהם התקיים הסבב הראשון של הבחירות לפרלמנט במצרים, נרשמו אחוזי הצבעה נמוכים ביותר. ראש הממשלה שריף איסמאעיל אמר כי אחוז ההצבעה ביום הראשון נע בין 15 ל-16 אחוזים, והשופטים המפקחים אחר ההצבעה העריכו כי אחוזי ההצבעה עלו ל-20 בלבד בצהרי יום שני. זאת, על אף העובדה שעובדי המגזר הפרטי זכו לחצי יום חופש כדי שיצאו להצביע.

חוסר העניין בבחירות נרשם בעיקר בקרב האוכלוסייה הצעירה המהווה את רוב תושבי המדינה. זאת, בניגוד גמור לתורי הענק וההתלהבות שנרשמה בבחירות לפרלמנט לאחר הדחתו של חוסני מובארק ותחת משטר מוחמד מורסי. "לא אתן את קולי למי שלא ראוי לכך", אמר נער בן 19 מאלכסנדריה. "הצעירים מנסים לתקן את המצב במדינה ואנו פועלים למען מטרה זו, אך המועמדים בבחירות מעוניינים רק בכסף ובעצמם".

"ישנו סירוב ברור מהשתתפות בבחירות – דבר המוכיח כי העם יודע שמה שמתרחש כעת במדינה היא הצגה שנועדה לגרום למשטר הנוכחי להיראות דמוקרטי", אמר מוחמד סודאן, גורם רשמי לשעבר בתנועת האחים המוסלמים, הנמצא מחוץ למדינה.

עוד כתבות מהעולם:
מבוכה בארה"ב: תלמידי תיכון פרצו למייל של ראש ה-CIA
אובמה מתבונן בירח ופליט ברגע של נחת: תמונות מהעולם
בחירות בקנדה: ידיד ישראל הודח מהשלטון אחרי עשור - והתפטר

בחירות לפרלמנט במצרים, אוקטובר 2015. רויטרס
רק 20% יצאו להצביע. מצביעה בבחירות, אתמול/רויטרס

הנשיא עבד אל-פתאח א-סיסי קרא לעמו לצאת ולהצביע, ואחוז ההצבעה הנמוך יכול להצביע גם על כך שהנשיא, שזכה לאהדה בעת עלייתו, מאבד את כוחו. סיסי כינה את הבחירות כנקודת ציון משמעותית בדרך להפיכת מצרים לדמוקרטיה, אך בשל העובדה שרוב מתנגדיו יושבים בבתי הכלא ותנועת "האחים המוסלמים" יצאה אל מחוץ לחוק, הוא לא צפוי לעמוד בפני אתגרים רבים בפרלמנט החדש שיורכב. אפילו המפלגה האיסלמיסטית הסלפית "א-נור", היחידה שעדיין משתתפת במרוץ, תומכת בסיסי, לפחות כלפי חוץ.

גם התקשורת לא התגייסה למען העלאת אחוז ההצבעה, בניגוד לשנה שעברה, בעת הבחירות לנשיאות שבהם אושרר שלטון סיסי, כאשר התקשורת קראה לציבור לצאת ולהצביע. אפילו העיתונים המקורבים ביותר לממשל התמקדו בחוסר העניין בבחירות. "בחירות ללא מצביעים", קראה כותרת של עיתון העסקים "דיילי אל-מאל". "בחירות ללא תורים", נכתב בכותרת עיתון "א-שורוק".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
בחירות לפרלמנט במצרים, אוקטובר 2015. רויטרס
סופרים את הקולות לאחר ההצבעה/רויטרס

במצרים לא קיים פרלמנט מאז יוני 2012, אז הוא נשלט ברובו על ידי "האחים המוסלמים". בית המשפט הורה לפזר את הפרלמנט ומאז ועד השבעת הפרלמנט החדש מחזיק הנשיא סיסי בכוח החקיקה. הבחירות הנוכחיות מתקיימות בשני שלבים – הראשון אירע שלשום ואתמול והשני ייערך ב-22 וב-23 בנובמבר. בבית הנבחרים יושבים 596 חברי פרלמנט. 448 מהם ייבחרו כעצמאיים, 120 כחברי מפלגות ו-28 ימונו על ידי הנשיא.

בחירות לפרלמנט במצרים, אוקטובר 2015. רויטרס
בחירות לפרלמנט במצרים, אוקטובר 2015/רויטרס
בחירות לפרלמנט במצרים, אוקטובר 2015. רויטרס
בחירות לפרלמנט במצרים, אוקטובר 2015/רויטרס
אישה מצביעה בקלפי בקהיר, מצרים, במסגרת הבחירות לפרלמנט, 18 באוקטובר 2015. AP
אישה מצביעה בקלפי בקהיר, מצרים, במסגרת הבחירות לפרלמנט, 18 באוקטובר 2015/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully