וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהפך בקנדה: מנהיג הליברלים הדיח את ראש הממשלה המכהן

20.10.2015 / 7:40

אזרחי המדינה הצפון-אמריקנית בחרו פרלמנט חדש בראשות מנהיג המפלגה הליברלית, ג'סטין טרודו, שזכה ב-39.5% מהקולות. "הבסנו את הפחד עם תקווה", אמר טרודו עם היוודע ניצחונו

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

מנהיג המפלגה הליברלית בקנדה, ג'סטין טרודו, הדיח את ראש הממשלה המכהן זה תשע שנים, סטיבן הרפר מהמפלגה השמרנית. הליברלים זכו ברוב בפרלמנט ושברו את שיא העלייה במספר המושבים בין שתי מערכות בחירות. טרודו זכה ב-184 מושבים, 39.5% מהקולות. זאת, לעומת 36 מושבים בלבד שבהם זכה בבחירות הקודמות בשנת 2011 – עלייה משמעותית של 148 מושבים.

המפלגה השמרנית של הרפר זכתה ב-31.9% בלבד, וירדה ב-60 מושבים לעומת הבחירות הקודמות, ומפלגת השמאל-מרכז "הדמוקרטיה החדשה" (NDP) ניצבת במקום השלישי עם 44 מושבים המהווים 19.7% – ירידה של 55 מושבים לעומת הבחירות הקודמות.

"חבריי, הבסנו את הפחד עם תקווה", אמר טרודו בן ה-43, בנו של ראש הממשלה לשעבר פייר טרודו, מול קהל רב במונטיראול. "הבסנו את הציניות עם עבודה קשה, את השליליות והפוליטיקה המפולגת עם השקפה חיובית שתאחד את הקנדים". הוא הודה ליועציו הקרוביו לתומכיו שעבדו על קמפיין הבחירות שלו "שבו הראינו כי ניתן לטוב שבאדם ולנצח".

המפלגה הליברלית בראשות ג'סטין טרודו ניצחה בבחירות בקנדה, אוקטובר 2015. רויטרס
מנהיג המפלגה הליברלית ג'ייסון טרודו לאחר ניצחונו, היום/רויטרס

טרודו, מורה לשעבר, החל לעמוד בראשות המפלגה רק לפני שנתיים, והתחייב מיומו הראשון לשוב לכלכלה סוציאליסטית יותר. הוא התחייב לשפר את יחסיה של קנדה עם ארצות הברית, אשר התערערו בתקופת ממשל אובמה בשל השוני בין הממשלים. כמו כן הוא התחייב להסיג את הכוחות הקנדים המשתתפים במאבק נגד ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) בסוריה לטובת סיוע הומניטרי למורדים מדינה ואימונם. התומכים במטה המפלגה פרצו בקריאות שמחה לאחר ששמעו את התוצאות.

הקמפיין שנמשך ב-11 השבועות האחרונים היה צמוד מכדי שניתן יהיה לחזות מי ינצח בבחירות ושלוש המפלגות הגדולות היו במעין שוויון. ואולם, עלייתו בסקרים של טרודו גרמה לרבים בתקשורת המקומית להספיד את הרפר, שנחשב לתומך נלהב של ישראל.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
סטיבן הרפר, ראש ממשלת קנדה לשעבר, לאחר ההפסד בבחירות. אוטובר 2015. רויטרס
ראש הממשלה היוצא הרפר לאחר הבחירות, הלילה/רויטרס
מנהיג המפלגה הליברלית בקנדה, ג'סטין טרודו, חוגג את ניצחונו יחד עם אשתו סופי. רויטרס
טרודו עם אשתו סופי לאחר שנודעו התוצאות/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully