וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גדר בטון הוקמה בארמון הנציב בבירה כדי לבלום בקבוקי תבערה

יוסי אלי, משה שטיינמץ ועמרי נחמיאס

18.10.2015 / 17:13

המשטרה הסבירה כי הגדר הוקמה כדי למנוע השלכת בקבוקי תבערה לעבר תושבי ארמון הנציב, תופעה שממנה סבלו רבות תושבים בשכונה בשנה האחרונה. במקביל, בפתח שכונות ערביות נוספות הוצבו קוביות בטון החוסמות מעבר של כלי רכב

צילום: חטיבת דובר המשטרה עריכה: מתן חדד

המשטרה הציבה היום (ראשון) מחסומים רבים ברחבי ירושלים החוצצים בין שכונות ערביות במזרח העיר לבין שכונות יהודיות. מחסום שנוי במחלוקת בדמות גדר בטון הוצב בשכונת ארמון הנציב המפריד בין השכונה היהודית לבין השכונה הערבית - ג'בל מוכבר. בנוסף לכך, ברחוב מאיר נקר שבשכונה כמה בטונדות. לפי המשטרה, הגדר הוקמה כדי למנוע השלכת בקבוקי תבערה לעבר תושבי ארמון הנציב, תופעה שממנה סבלו רבות תושבים בשכונה בשנה האחרונה. במקביל, הוצבו ברחבי ירושלים בשכונות שייח ג'ראח, עיסאוויה, א-טור, ראס אל-עמו, סילוואן, אבו טור, צור באחר וג'בל מוכבר - קוביות בטון החוסמות מעבר של כלי רכב.

במשטרה הסבירו כי "בעקבות גל הפיגועים שבו נעשה שימוש באמצעים מסכני חיים כדוגמת יידוי בקבוקי תבערה ואבנים נגד אזרחים ושוטרים, אשר גבו חיי אדם ופצעו עשרות, הוחלט להרחיב את מגוון האמצעים המבצעי נגד המפגעים, במטרה להגן על שלום הציבור ולהשיב את הביטחון והשקט. לפיכך, הוחלט על הצבת מחסום משטרתי נייד זמני בשכונת ג'בל מוכאבר".

עוד נמסר מהמשטרה כי הצבת המחסומים היא בהתאם להערכות המבצעיות שנעשו במשטרת ישראל ומטרתם למנוע זריקת בקבוקי תבערה, ירי זיקוקין ויידויי אבנים לעבר כלי רכב שנעים בכביש ולעבר בתים. "המחסום נייד ויוזז על פי צרכים מבצעיים", אמרו במשטרה, "הוא נותן מענה לאיומים המיידים שמתקיימים במוקדים אלו במטרה לשלוט על הפורעים המגיעים מהוואדיות ומבין הסמטאות לעבר הכביש ובתי השכונה בארמון הנציב". במשטרה ציינו כי הכבישים ודרכי הגישה בין השכונות יישארו פתוחים כפי שהם היום.

לקריאה נוספת:
שלושה פלסטינים, בהם נער, נפצעו בהפרות סדר ליד רמאללה
תיעוד: הצעיר מגיח מהסמטה - ומשליך בקבוק תבערה לעבר שוטרים ביפו
ילדי ג'בל מוכבר, מה תרצו להיות כשתהיו גדולים? "שהידים"

קירות בטון הוצבו ברחובות שכונת ארמון הנציב, ירושלים, 18 באוקטובר 2015. פייסבוק, צילום מסך
הגדר שהוצבה בירושלים/צילום מסך, פייסבוק

עיריית ירושלים ביקשה להבהיר כי לא מדובר בחומה היקפית, אלא בהצבה זמנית של מכשול על ידי המשטרה, בקטע שבו יש היסטוריה של זריקת אבנים ובקבוקי תבערה על בתי יהודים וכלי רכב. לפי הודעת המשטרה מדובר בקטע באורך של כ-300 מטר.

"נתניהו חילק היום רשמית את ירושלים והוכיח שנאומים חזקים לחוד ומעשים לחוד", נמסר ממפלגת המחנה הציוני. "נתניהו, שהזהיר כי 'אם הרצוג ולבני יהיו בשלטון, ייסעו בנגמ"שים לכותל', הביא לכך שבמשמרת שלו ירושלים חולקה, יהודים חוששים להגיע לכותל, ושוטרים וחיילים מאבטחים רחובות ראשיים וקניונים. נתניהו איבד את היכולת לשמור על ביטחון אזרחי ישראל ועל ירושלים מאוחדת ובטוחה - והוא חייב ללכת הביתה".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
קירות בטון הוצבו ברחובות שכונת ארמון הנציב, ירושלים, 18 באוקטובר 2015. פייסבוק, צילום מסך
קירות בטון הוצבו ברחובות שכונת ארמון הנציב, ירושלים, 18 באוקטובר 2015/צילום מסך, פייסבוק
גדר בטון ובטונדות נפרסו ברחבי ירושלים לחציצה בין שכונות יהודיות לערביות. מור שאולי
בטונדות בירושלים/מור שאולי
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully