וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשים ערביות חוששות: "יהודים רואים אישה עם חיג'אב ויורים"

15.10.2015 / 1:16

תיעוד ההשתלטות על המחבלת בעפולה עורר חשש בקרב נשות המגזר הערבי. בריאיון לוואלה! NEWS סיפרו נשים ערביות כי הן פוחדות מהתנכלויות של יהודים על רקע לאומני. "כמעט לא יוצאות מהכפר"

עריכה: יאיר דניאל

"כשראיתי את הסרטון שתיעד כיצד כל כך הרבה אנשי ביטחון ירו במוסלמית בתחנה המרכזית בעפולה קיבלתי צמרמורת" – כך תיארה פאטמה (שם בדוי) את תחושותיה לאחר שנחשפה לתיעוד נטרול המחבלת, אשר רבים במגזר הערבי טענו כי היא נורתה על לא עוול בכפה. "בסרטון אפילו לא רואים שהיא מחזיקה סכין בידיה", הוסיפה פאטמה בריאיון לוואלה! NEWS. "היא הרימה ידיים ריקות ולמרות זאת אנשי הביטחון ירו בה. באותו רגע, ראיתי אותי במקומה. אני מתלבשת כמוה, היא סטודנטית כמוני, היא יורדת בתחנה מרכזית דומה לזו שאני יורדת בה, ואני יורדת בתחנה המרכזית בירושלים שהיא העיר הכי מתוחה".

מאז החל גל הטרור האחרון, נשים במגזר הערבי טוענות כי הן חוששות שתושבים יהודים וכוחות הביטחון יפגעו בהן רק בשל לבושן וחזותן. פאטמה, מוסלמית אדוקה המתגוררת באחד מכפרי המשולש, אמרה כי בשל המתיחות, היא חוששת להתייצב ליום הראשון ללימודיה באוניברסיטה העברית בתחילת השבוע הבא. "בשנה שעברה, ב'צוק איתן', היו לי כמה מקרים שרק הוצאתי את הארנק מהתיק וכל העיניים הופנו אלי", סיפרה פאטמה. "מה יהיה עכשיו? כשיהודים רואים מישהי לבושה כמוני עם כיסוי ראש, הם צועקים 'מחבלת מחבלת' ואז מתנפלים עליה, יורים עליה או קוראים למשטרה שתעשה את זה".

עוד בוואלה! NEWS:
בשל ההסלמה: פלוגות צה"ל החלו לתגבר את כוחות המשטרה בגוש דן
ראאד סלאח ניסה לטוס לטורקיה - ונבלם בשל צו עיכוב היציאה
אבו מאזן: "בן ה-13 הוצא להורג בפסגת זאב"; נתניהו: "הסתה ושקר"

פטמה (שם בדוי), תושבת אחד מכפרי המשולש, 13 באוקטובר 2015. עדי חשמונאי, מערכת וואלה!
"כשראיתי את הסרטון מעפולה חשתי צמרמורת". פאטמה/מערכת וואלה!, עדי חשמונאי

אמה של פאטמה, הלבושה גם היא בבגדים מסורתיים, סיפרה כי היא חוששת גם לביטחונו של בנה, שאמור להתחיל את שנת הלימודים האקדמית בטכניון שבחיפה. "זה מפחיד, אני לא יודעת מה לעשות עכשיו", סיפרה. "נוצרה מציאות הזויה, מנהיגים יהודים קוראים לאזרחים להסתובב עם נשק והם מנצלים את זה איך שבא להם. אין דין ואין דיין. בשבוע שעבר אני ביטלתי תור שהיה לי באחד מבתי החולים בפתח תקווה בגלל שפחדתי להיכנס לעיר". אמה של פאטמה הדגישה כי החשש לא שרוי בקרב הנשים הערביות בלבד. "אני מכירה הרבה גברים שמספרים שכשהם נכנסים לערים יהודיות הם מפחדים לדבר ערבית ברחוב".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
אמה של פטמה (שם בדוי), תושבת אחד מכפרי המשולש, 13 באוקטובר 2015. עדי חשמונאי, מערכת וואלה!
"נוצרה מציאות הזויה". אמה של פאטמה/מערכת וואלה!, עדי חשמונאי

בעוד שפאטמה ואמה התלבטו אם להתראיין ולחשוף את החששות שלהן בפני הציבור היהודי, חמדה הייב, אם לארבעה ילדים מוואדי חמאם שליד טבריה לא היססה. לדבריה, אובדן תחושת הביטחון האישי קיימת גם במגזר הערבי. "אנשים כאן פוחדים, הם כמעט ולא יוצאים מהכפר", אמרה הייב.

לאחרונה העלתה הייב פוסט בפייסבוק בעברית, שבו היא פונה לקהל היהודי וקוראת לו להימנע מגזענות. "אני רושמת בעברית כי אני רוצה שגם העם היהודי ידע לאן הגענו", כתבה הייב בפוסט. "אני עובדת בסופר ו – 90% מהלקוחות שלנו הם יהודים, אבל החוויה שעברתי בסניף במגדל הותירה בי תחושות קשות". הייב סיפרה כי היא הגיעה למקום ביחד עם בתה בת החודשיים, ומאחוריה בתור עמדה אישה יהודייה שדחקה בה ובקופאית להזדרז. הייב והקופאית הציעו לה לפנות לקופות אחרות שכולן היו ריקות, וזו בתגובה אמרה שהיא לא רוצה ללכת לקופאיות האחרות כי הן ערביות. "אני חיה במדינה הזאת ואמשיך לחיות כאן כי אני אזרחית ישראלית", הדגישה הייב בסוף סיפורה.

"אנשים יכולים לחשוב שאני מחביאה סכין ולהתנפל עלי"

ואפא שאהין אטראד, חברה בוועד העממי של סכנין ומנהלת העמותה לקידום מעמד האישה בעיר, סיפרה כי בדומה להורים יהודיים רבים החרדים לשלום ילדיהם במוסדות החינוך, גם היא חרדה ואף קראה להורי תלמידי בתי הספר בסכנין לבטל את כל הטיולים המתוכננים לזמן הקרוב. "הגענו למצב בלתי-נסבל ולכן קראתי לוועד ההורים של בתי הספר בסכנין לעצור את כל הטיולים. אני חוששת שהם יכנסו לערים כמו טבריה או עפולה ויהיה איזה חולה נפש שיהרוג את כולם".

עוד אמרה אטראד כי "המציאות של היום היא כל כך הזויה שאתה לא יודע מה יהיה עוד שנייה. בשבוע האחרון אני ממש מפחדת. אתמול התפתח בחיפה ויכוח בין נהג מונית לערבייה המתגוררת בעיר, ומישהו במונית התחיל לצעוק 'יש לה סכין, יש פה טרוריסטית'. בשניות התגודדו עוד אנשים, הפילו אותה ביחד איתו על הרצפה והתחילו לבעוט לה בראש".

אטראד ציינה כי אחרי ששמעה את הסיפור היא חוששת להיכנס לערים היהודיות. "אני מפחדת לצאת לחיפה, לעכו ואפילו לתל אביב. זה פחד שקיים כל הזמן. אני חושבת למשל מה יקרה אם יהיה לי פנצ'ר באוטו? אנשים יבינו שיש באוטו אישה ערבייה והם עלולים לחשוב שבאתי לעשות פיגוע דריסה או שאני מחביאה סכין ופשוט להתנפל עלי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully