וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: "ראיות אמינות לשימוש מופרז בכוח נגד פלסטינים"

דובר מחלקת המדינה התייחס להתמודדות כוחות הביטחון הישראליים עם גל האלימות האחרון, והוסיף כי וושינגטון מחשיבה את תקיפת הערבים על ידי יהודי בדימונה כפיגוע טרור. באן קי מון: "מודאג מהראיות לשימוש מופרז בכוח, נדרשת בחינה מקיפה"

צילום: כיומרס מלכאן, דף הפייסבוק של כיכר השבת, עריכה: מתן חדד

(תיעוד: חיסול המחבל מניסיון הפיגוע בשער שכם, היום)

דובר מחלקת המדינה האמריקנית ג'ון קירבי מסר אתמול (רביעי) כי "ראיות אמינות" מצביעות על "שימוש מופרז בכוח על ידי ישראל נגד פלסטינים" בגל האלימות האחרון. כמו כן, הוסיף קירבי כי ארצות הברית מחשיבה את המתקפה על ארבעה ערבים על ידי יהודי בדימונה בשבוע שעבר כפיגוע טרור. האירוע גונה גם על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו ותואר על ידי כמה שרים כמתקפת טרור.

במקביל, מזכ"ל האו"ם באן קי מון קרא לישראל לבצע "בחינה מקיפה" של השימוש בכוח מצד כוחות הביטחון בעימותים עם פלסטינים. על פי הדיווח ברשת "סקיי", באן "מודאג מהראיות לשימוש מופרז בכוח". לדבריו, "נדרשת בחינה מקיפה של הסוגיה, שרק מחריפה את המצב ומובילה למעגל אכזרי של שפיכות דמים מיותרת".

עוד בוואלה! NEWS:
ראאד סלאח ניסה לטוס לטורקיה - ונבלם בשל צו עיכוב היציאה
"חייבים לחיות": נוסעי קו 78 מתגברים על הפחד - וממשיכים בשגרה
תיעוד: לוחמים פושטים על התחנה המרכזית בבירה בחיפוש אחר סייען

ניסיון דקירה בשער שכם, ירושלים. אוקטובר 2015. AP
זירת ניסיון דקירה בשער שכם, היום/AP

שרי החוץ של המדינות החברות במועצת הביטחון של האו"ם צפויים להיפגש לדיון בנוגע למזרח התיכון ב-22 באוקטובר. במהלך הדיון, צפויים השרים לדון גם בגל האלימות האחרון בישראל ובשטחים הפלסטיניים.

בנאום שנשא אמש הצהיר יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן כי יועברו לבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג תביעות בנושא "ההוצאות להורג בשטח", בכוונתו לחיסול מבצעי הפיגועים האחרונים. "דמם של ההרוגים על ידיה של הממשלה הישראלית ושל עדרי מתנחליה", טען.

ארגון "עדאלה" פנה אתמול ליועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין בדרישה לפתוח בחקירה מיידית נגד הכוחות שירו במחבלים, חלקם נהרגו וחלקם נפצעו, בשלושה פיגועים שאירעו בשבועות האחרונים. "בעת האחרונה אנו עדים לאירועי ירי ומקרי אלימות רבים המבוצעים על ידי כוחות המשטרה כלפי פלסטינים", נכתב בפנייה. "עדויות רבות הצטברו שמהן עולה באופן חד-משמעי כי אותם פלסטינים לא היוו סכנה מיידית לחיי הסובבים אותם לרבות לאנשי כוחות המשטרה בעת ביצוע הירי", נטען במכתב ששלח הארגון, העוסק בהגנה על זכויות האדם של ערביי ישראל ופלסטינים בשטחים.

(עדכון ראשון: 22:35)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully