וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזק"א הוחלט: יעטפו גופות מחבלים בשקיות שחורות במקום בשקיות הלבנות

14.10.2015 / 0:00

גופות מחבלים יוכנסו מעתה לשקיות שלא נושאות את שם הארגון, על מנת לא "לחלל את שמו". לפי יו"ר הארגון, יהודה משי זהב, הארגון שומר על כבוד המתים היהודים והערבים כאחד, אך "צריך לעשות הבחנה בין קורבנות לרוצחים"

עריכה: טל רזניק

(תיעוד פיגוע הדריסה ברחוב מלכי ישראל בירושלים)

ארגון זק"א (זיהוי קורבנות אסון) החליט אתמול (שלישי) כי יעטוף גופות מחבלים בשקיות שחורות, בניגוד לנוהל הרגיל בארגון, לפיו מוכנסות גופות לשקיות לבנות. בארגון אמרו כי ההחלטה התקבלה בעקבות פניות רבות של אזרחים שטענו שהכנסת גופות מחבלים לשקיות הנושאות את הכיתוב "זק"א" מהווה חילול קודש. מהארגון נמסר כי "אזרחים טענו שזק"א זה ארגון קדוש, ואין לחלל את השם על גופותיהם של רוצחים צמאי דם".

יו"ר זק"א, יהודה משי זהב הסביר כי הארגון אחראי על כבוד המתים היהודים והערבים כאחד. עם זאת, אמר משי זהב: "זק"א זה ארגון שאמון על כבוד המת, ואנו מטפלים בכבוד הראוי ללא הבדל דת גזע ולאום ברגישות הנדרשת. אך כשמדובר ברוצחים שפלים, ובעיקר אכזריים, הרי גם אנו צריכים לדעת לעשות הבחנה והבדלה בין הקורבנות לרוצחים ולא לחלל ולטמא את שקיות שכתובות עליהם זק"א".

לקריאה נוספת:
רוב המחבלים תושבי מזרח י-ם: "תאי חמאס בתוך השכונות"
הצעדים נגד הטרור: חיילים ברחובות, שלילת תושבות לקרובי מחבלים
"שעת מבחן": אדלשטיין קורא להרצוג, לפיד וליברמן להצטרף לממשלה

אנשי זק"א בפיגוע באוטובוס בשכונת ארמון הנציב בירושלים. 13 באוקטובר 2015.. זק"א
"לא נחלל ונטמא את שקיות זק"א". השקיות הלבנות של הארגון/זק"א

זהו אינו הדיון הראשון בקרב הציבור הדתי בנוגע ליחס למחבלים בגל הפיגועים הנוכחי. אתמול קבע הרב דוד סתיו, יו"ר ארגון רבני "צהר" ומהדמויות הבולטות בציבור הדתי, כי אסור לפגוע במחבל שביצע פיגוע לאחר שכבר נוטרל או כאשר הוא אינו מהווה עוד סכנה. לדברי הרב סתיו, "ימים אלה, שבהם הדם הרותח מתערבב בנכונות ובתושייה האזרחית, חשוב לשמר את עליונותנו המוסרית: לא לפגוע במי שאינו מעורב בפעילות רצחנית ולא לפגוע באלו שכבר נוטרלו ואינם מהווים סכנה".

הרב הסביר כי הסיבה לקביעתו אינה מאחר שהמחבלים אינם ראויים למות, אלא משום ש"זו אינה דרכנו". לדבריו, פגיעה בטרוריסט שנוטרל מסבה נזק, מפני שכן תמונות המחבלים מופצות ופוגעות בנורמות המוסריות שלנו. "אנחנו לא נרד לשפלותם של אויבנו ולא נזהם עצמנו בקלקול מוסרי", אמר.

לפניות לכתב יקי אדמקר: yakiadamker@gmail.com

אנשי זק"א בפיגוע באוטובוס בשכונת ארמון הנציב בירושלים. 13 באוקטובר 2015.. זק"א
אנשי זק"א בזירת הפיגוע בארמון הנציב שבירושלים, אתמול/זק"א

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully