וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עימותים בגבול הרצועה; ירי בוצע מעזה לעבר רכבו של קצין בכיר

13.10.2015 / 17:40

באירוע לא היו נפגעים ומצה"ל נמסר כי הנושא בבדיקה. כמו כן, נכנסו לשטח ישראל כ-50 פלסטינים שהצליחו לעבור דרך קטע שטרם תוקן בגדר. הם יידו אבנים לעבר הכוח באזור, אך לא נשקפה סכנה לחיי החיילים

עריכה: טל רזניק

באזור היישוב כיסופים שבעוטף עזה בוצע היום (שלישי) ירי מעזה לעבר רכבו של קצין בכיר באוגדת עזה שחלף במקום. לא דווח על נפגעים ומדובר צה"ל נמסר כי "הנושא בבדיקה".
כמו כן, העימותים בין צה"ל לכוחות הביטחון בגבול הרצועה חודשו, וכ-50 פלסטינים מרצועת עזה הצליחו לחצות את הגבול ולהיכנס לשטח ישראל.

עשרות הפלסטינים שהצליחו לחדור לישראל חלפו על פני קטע בגדר הגבול שטרם תוקן. כפי הנראה, הם ארבו לכלי רכב ממוגנים של כוח צנחנים ששהה באזור ויידו לעברו אבנים מטווח קצר. לחיילים ששהו בכלי הרכב לא נשקפה סכנת חיים, אך לדבריהם חשו במבוכה שהם נאלצים להתמודד עם הצעירים הפלסטינים בשטח המדינה. גורם צבאי מסר כי האירוע הוכל על ידי הכוח בשטח, שמנע מהם לחדור לעומק המדינה באמצעות שימוש בגז מדמיע.

במקביל, באוגדת עזה נעשים מאמצים לתקן את הגדר שנפגעה, אולם המציאות בשטח מונעת את השלמת התיקונים.

לקריאה נוספת:
כ-50 פלסטינים מעזה נכנסו לשטח לישראל בגבול הרצועה
תיעוד קשה: המחבל מי-ם דוהר ומעיף אזרחים, יוצא ודוקר בפראות
תיעוד מרעננה: המחבל רץ עם סכין - האזרחים רוגמים אותו באבנים

הפרות סדר סמוך למחסום ארז, רצועת עזה, אוקטובר 2015. AP
המהומות במעבר ארז, היום/AP

מוקדם יותר היום, נפגעו שבעה בני אדם באורח בינוני וקשה מאש צה"ל בעימותים שפרצו במהלך הפגנה בגבול הרצועה, מול מעבר ארז. על פי דיווחים מהמקום, הפצועים, ביניהם עיתונאי, הועברו לבית החולים בצפון הרצועה. עדי ראייה סיפרו כי כוח צה"ל עצר נער פלסטיני שהתקרב לעברם, והעבירו אותו אל תוך מעבר ארז.

עדי הראייה הוסיפו כי צה"ל ירה במהלך העימותים אש חיה, כדורי גומי ורימוני גז מדמיע. עוד נמסר כי נוסף על הפצועים, כמה נפגעו משאיפת גז מדמיע. בעקבות המהומות נסגר מעבר ארז.

מצה"ל נמסר כי היום בסביבות השעה 10:00 החלה תהלוכה מבית חנון לעבר מעבר ארז של עשרות פלסטינים צעירים. כוח צבאי של חטיבת הצנחנים נערך במקום והרחיק אותם באמצעות גז מדמיע. כעבור חצי שעה התקהלו במרחק של 100 מטרים מהמעבר מאות בני נוער וצעירים פלסטיני. הם יידו אבנים לעבר גדר המערכת וחלק מהם ניסו להתקרב אליה כדי לפרוץ לתוך המעבר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
הפרות סדר סמוך למחסום ארז, רצועת עזה, אוקטובר 2015. AP
העימותים במעבר ארז, היום/AP
הפרות סדר סמוך למחסום ארז, רצועת עזה, אוקטובר 2015. AP
הפרות סדר סמוך למחסום ארז, רצועת עזה, אוקטובר 2015/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully