וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עימותים בגבול הרצועה: שבעה פלסטינים נפגעו מאש צה"ל

מהומות פרצו במהלך הפגנה של פלסטינים בגבול הרצועה, מול מעבר ארז. הפלסטינים מדווחים כי הפצועים במצב קשה ובינוני. מעבר ארז נסגר לתנועה. גורמי צבא: חמאס מעודד ואף מאשר את ההפגנות בגדר

צילום: שי מכלוף, עריכה: מתן חדד

שבעה בני אדם נפגעו היום (שלישי) באורך בינוני וקשה מאש צה"ל בעימותים שפרצו במהלך הפגנה בגבול רצועת עזה, מול מעבר ארז. על פי דיווחים מהמקום, הפצועים, ביניהם עיתונאי, הועברו לבית החולים בצפון הרצועה. עדי ראייה סיפרו כי כוח צה"ל עצר נער פלסטיני שהתקרב לעברם, והעבירו אותו אל תוך מעבר ארז.

עדי הראייה הוסיפו כי צה"ל ירה במהלך העימותים אש חיה, כדורי גומי ורימוני גז מדמיע. עוד נמסר כי נוסף על הפצועים, כמה נפגעו משאיפת גז מדמיע. בעקבות המהומות נסגר מעבר ארז.

עוד בוואלה! NEWS:
ירי, דריסה ודקירות: שני הרוגים וכ-20 פצועים בשני פיגועים בבירה
תיעוד דרמטי: ההשתלטות על המחבל בפיגוע הדריסה בירושלים
דיווח ראשוני: אירוע דקירה בקריית אתא, המפגע נתפס

עימתוים בין פלסטינים וצה"ל בגבול הרצועה, מול מער ארז, אוקטובר 2015. טוויטר, אתר רשמי
עימותים במעבר ארז, היום/אתר רשמי, טוויטר

מצה"ל נמסר כי היום בסביבות השעה 10:00 החלה תהלוכה מבית חנון לעבר מעבר ארז של עשרות פלסטינים צעירים. כוח צבאי של חטיבת הצנחנים נערך במקום והרחיק אותם באמצעות גז מדמיע. כעבור חצי שעה התקהלו במרחק של 100 מטרים מהמעבר מאות בני נוער וצעירים פלסטיני. הם יידו אבנים לעבר גדר המערכת וחלק מהם ניסו להתקרב אליה כדי לפרוץ לתוך המעבר.

מפקד החטיבה הצפונית אל"מ יקי דולף החליט לסגור את מעבר ארז שדרכו עוברים הולכי רגל כדי למנוע סכנת חיים. תוך כדי הטיפול בהפגנה הוחלט לפתוח באש לעבר מפגינים שהתקרבו אל גדר המערכת ובפלסטיני שנחשד כמסית מרכזי. כתוצאה מהירי נפצעו מספר צעירים שפונו על ידי אמבולנסים שהוקפצו אל האזור.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

גורמי צבא: חמאס מעודד ואף מאשר את ההפגנות בגדר

גורמי צבא בפיקוד דרום הסבירו הבוקר כי חמאס מעודד ומאשר את ההפגנות האלימות על הגדר כחלק מהתמיכה בטרור העממי ממזרח ירושלים. אחד הגורמים הוסיף כי "חמאס מפטרל לאורך כל הגדר עם סיורים ומבצע תצפיות. באזור ההפגנות הוא 'קורץ עין' ומאפשר למפגינים להגיע כי זה נוח לו. בטח כשזה נוגד את האינטרס של הרשות הפלסטינית". גורמים בפיקוד דרום העריכו כי חמאס חושש מביקורת פנימית ולכן הוא מאפשר את ההפגנות. "צה"ל ערוך חזק בהגנה והוראות הפתיחה באש ברורות. כל מי שינסה לעבור את הגדר יחטוף כדור", אמר גורם בחטיבת צנחנים, "כמו שזה נראה כרגע במעבר ארז הם (המפגינים, א"ב)רק מנסים לפגוע בגדר".

בתוך כך, גורמים במערכת הביטחון טוענים כי מנגנוני הביטחון הפלסטינים מפעילים מאמצים כבדים בימים האחרונים למנוע הפרות סדר ואלימות בגדה המערבית, חלק מהוראה מפורשת של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן והמאמץ בא לידי ביטוי בשטח בירידה בהיקף הפרות הסדר.

בימים האחרונים פרצו עימותים בין צה"ל והפלסטינים בכמה מוקדים לאורך הגבול, ובכמה מקרים ניסו הפלסטינים לחצות את הגדר. אתמול דווח על ירי אש חיה ורימוני גז לעבר קבוצת פלסטינים שחצו את גדר המערכת באזור אל-בורייג' שבמרכז הרצועה. לפי דיווחים פלסטיניים, ארבעה פלסטינים נפצעו מירי צה"ל.

בסוף השבוע חדרו 40 פלסטינים לשטח ישראל, לאחר שפגעו בגדר בגבול רצועת עזה במהלך הפרות סדר בהשתתפות עשרות בני אדם. חמישה מהפלסטינים נעצרו ושאר חוצי הגבול הוחזרו לשטח הרצועה. ממשרד הבריאות הפלסטיני בעזה נמסר כי שני נערים, בן 15 ובן 13, נהרגו מאש צה"ל במהלך העימותים באזור הגבול. בעימותים דומים שפרצו יום לפני כן נהרגו שבעה פלסטינים וכ-145 נוספים נפצעו מאש צה"ל.

עימתוים בין פלסטינים וצה"ל בגבול הרצועה, מול מער ארז, אוקטובר 2015. טוויטר, אתר רשמי
מעבר ארז, היום/אתר רשמי, טוויטר
עימתוים בין פלסטינים וצה"ל בגבול הרצועה, מול מער ארז, אוקטובר 2015. טוויטר, אתר רשמי
עימתוים בין פלסטינים וצה"ל בגבול הרצועה, מול מער ארז, אוקטובר 2015/אתר רשמי, טוויטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully