וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה על טראמפ: "דמות ריאליטי, הוא לא ייבחר לנשיא"

12.10.2015 / 13:17

נשיא ארה"ב התייחס לסיכוייו של המועמד המוביל לראשות המפלגה הרפובליקנית בבחירות ב-2016 ואמר כי הוא לא מופתע מתשומת הלב שהוא מקבל. על ריצתו האפשרית של סגנו ביידן: "יהיה נשיא מצוין"

עריכה: ניר חן

נשיא ארצות הברית ברק אובמה אמר כי המיליארד דונלד טראמפ הוא "דמות ריאלטי קלאסית" שהשתלב בחיים האמתיים עם כניסתו לפוליטיקה, אך לדבריו הוא לא יצליח להיבחר כנשיא. בריאיון ששודר הלילה (שני) ברשת CBS האמריקנית, אמר הנשיא כי המועמד המוביל לראשות המפלגה הרפובליקנית " אוהב לקבל את תשומת הלב הציבורית".

אובמה התייחס לדברים מעוררי המחלוקת שהשמיע איל הנדל"ן נגד המהגרים הבלתי-חוקיים. טראמפ הבטיח לבנות חומה לאורך הגבול עם מקסיקו ולגרש 11 מיליון מהגרים לא-חוקיים שכבר נמצאים בארצות הברית. לדברי הנשיא, "אני חושב שחלקים גדולים ממצביעי המפלגה הרפובליקנית באמת מתנגדים להגירה".

לקריאה נוספת בנושא
אובמה יעץ לקניה ווסט: "מי יבחר בשחור משיקגו לנשיאות?"
מועמד רפובליקני: "לו היהודים היו חמושים – היטלר היה נכשל"

ברק אובמה  דונלד טראמפ. רויטרס, עיבוד תמונה
לא מאמין בו. אובמה וטראמפ/עיבוד תמונה, רויטרס

אובמה אמר עוד כי "הוא (טראמפ) הוא דמות קלאסית מתכנית ריאליטי בטלוויזיה" וכי הוא לא הופתע מכך שאיש העסקים קיבל תשומת לב רבה בשלבים הראשונים של הקמפיין. כשנשאל אם הוא מאמין שטראמפ ייעלם מהמרוץ, השיב הנשיא: "אשאיר את הקביעה הזאת למומחים. אני חושב שהוא לא יהיה בסופו של דבר נשיא ארצות הברית".

הנשיא האמריקני הדגיש במהלך הריאיון כי הוא לא ידע שהמועמדת המובילה לראשות המפלגה הדמוקרטית הילרי קלינטון השתמשה בדואר אלקטרוני פרטי בזמן שהייתה שרת החוץ בממשלו. ואולם, הוא הבהיר כי הדבר לא היווה סכנה ביטחונית. "היא עשתה טעות והיא הודתה בכך", אמר. "אני כן חושב שהדרך שבה מתייחסים לכך נובעת ממניעים פוליטיים. אני סבור שהיא הייתה הראשונה להודות בכך שהיא הייתה יכולה לטפל בנושא טוב יותר".

אובמה גם התייחס לאפשרות שסגנו ג'ו ביידן ייכנס לפריימריז של המפלגה הדמוקרטית. הוא כינה את ביידן אחד מסגני הנשיא הטובים ביותר בהיסטוריה של ארצות הברית ואמר: "אם אתה יושב ליד הנשיא בכל פגישה ומתעסק בנושאים הללו, אני בטוח שהוא אומר לעצמו: 'אני יכול לעשות עבודה טובה'". כשנשאל אם הוא חושב שהוא עצמו היה יכול להיבחר מחדש אם החוקה לא הייתה אוסרת על כך, השיב בפשטות: "כן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully