וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעוטף עזה לא מתרגשים: "מי שינסה לחצות הגדר – דמו בראשו"

11.10.2015 / 20:16

חברי קיבוץ נחל עוז, שחוו תקופה קשה ב"צוק איתן", הבהירו כי התחממות גזרת הדרום אמנם מעלה חששות – אבל החיים מתנהלים כרגיל. "הם מנסים להחיות את האינתיפאדה – זה לא הולך"

צילום: שי מכלוף, עריכה: מתן חדד

חברי קיבוץ נחל עוז, מיישובי עוטף עזה, מנסים שלא להתרגש ממאורעות הימים האחרונים ולהמשיך כרגיל, תוך הסתמכות על צה"ל שיפעל על מנת להרחיק את הסכנות מבתיהם. בזמן שברחבי הארץ מתנהלים עימותים, יידויי אבנים וכן פיגועים, גזרת הדרום החלה להתחמם גם היא, כאשר הפלסטינים תושבי הרצועה פתחו בהפגנות ופרצו את גדר ההפרדה, ורק אתמול שוגרו ארבע רקטות לעבר ישראל.

"הם מנסים להחיות את האינתיפאדה, זה לא כל כך הולך להם כאן", אמר בני סלע, רכז הביטחון הצבאי (רבש"צ) של הקיבוץ. כמובן שקיים חשש, אבל אני לא חושב שיהיה משהו יותר רציני. הכול יכול להיות, אבל לא תהיה סערה". הוא הוסיף שעיניהם של התושבים נשואות לעבר כוחות צה"ל בעניין ההתפרעויות. "חציית הגדר הייתה דרומית מהקיבוץ", הוא הסביר. "תמיד יש חשש, לא הכול ורוד, אבל אנחנו סומכים על הצבא".

הרוגים פלסטיניים מאש צה"ל במהלך הפרות סדר בסמוך לגבול הרצועה, אוקטובר 2015. טוויטר, צילום מסך
מהומות בגבול הרצועה, אתמול/צילום מסך, טוויטר

אתמול נפצעו 23 פלסטינים במסגרת העימותים, ושני נערים בני 13 ו-15 נהרגו מאש צה"ל. בעימותים אחרים שפרצו ביום שישי, נהרגו שבעה פלסטינים ו-145 נפצעו. "יש מהומות, יש פצועים, העיקר שהצבא יהיה חד משמעי – אף אחד לא עובר את הקו. מי שעובר אותו, דמו בראשו", אמר.

תושב המקום, דני רחמים, סיפר על חיי השגרה שמנסים לנהל בקיבוץ, שחווה חודשים לא פשוטים במהלך מבצע "צוק איתן", לצד דריכות מתמדת. "אנחנו ערניים, אנחנו דרוכים, אבל אנחנו מקיימים חיי שגרה", אמר. "זה נראה לי משהו מאורגן - או על ידי חמאס או על ידי תנועה אחרת. זה לא נראה לי משהו ספונטני. אם חמאס לא היה רוצה שהם יתקרבו לגדר הוא היה יודע איך לעשות את זה".

על המהומות בימים האחרונים, אמר כי "לצה"ל יש את כל הזכות להגן על הריבונות של ישראל ואם הוא פועל לפי ההוראות ולפי החוק כדי למנוע מעבר של אזרחים את הגבול, אז הוא פועל לפי החוק". לדבריו, "לכל מדינה יש זכות בעיני לשמור על הגבולות שלה ולמנעו מסתננים שיכנסו אליה וצה"ל עושה את העבודה הזאת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully