וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא לחכות לפיגוע הבא": התלמידים בירושלים דורשים אבטחה

משה שטיינמץ

8.10.2015 / 10:42

תלמידי ומורי התיכון סליגסברג, הצמוד לשכונת צור באהר בעיר, מוחים על כך שלא הורחבה פעילות המאבטחים במוסדות החינוך: "מפחיד לחשוב שהם יכולים לבוא לפה עם הרובים". היום הושבתו הלימודים בכל בתי הספר העל-יסודיים בעיר

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: גדי וינסטוק

במסגרת הסכסוך על תקצוב אבטחת מוסדות החינוך בירושלים, הפגינו היום (חמישי) תלמידי בית הספר התיכון סליגסברג שבשכונת תלפיות מזרח מחוץ לשערי המוסד. המפגינים נשאו שלטים שעליהם נכתב, "קודם ביטחון אחר כך מחשבון" ו-"ביטחון לילדים זה כלל לחיים", וקראו, "בלי הגנה אין למידה" ו-"למידה ופחד לא הולכים ביחד".

המפגינים דורשים שמשרדי האוצר וביטחון הפנים יסדירו את התקציב למוסדות החינוך שנחוצה בהם אבטחה במשך כל שעות הפעילות שלהם. "צריך להקדים תרופה למכה, להביא לפה שוטרים שישמרו בנוסף למאבטח כי הוא עוזב אחרי 13:30 ויש כאלה שלומדים אפילו עד 17:00, אז זה לא עובד", אמר שחר, תלמיד כיתה י', לוואלה! NEWS. "קשה לחיות פה, מפחיד לחשוב שהם יכולים לבוא לפה עם הרובים".

עוד בנושא:
"לא נפקיר את הילדים שלנו": בתי הספר העל-יסודיים בבירה ישבתו היום
נתניהו הרחיב את איסור העלייה להר הבית: יכלול גם ח"כים ערבים
ברקת קורא לתושבים לשאת את נשקם האישי: "מכפיל כוח"

הפגנת תלמידים, הורים ומורים בבית הספר סליגסברג בארמון הנציב בעקבות בעיות אבטחה. ירושלים, אוקטובר 2015. גדעון צנטנר, צילום מסך
"קודם ביטחון אחר כך מחשבון". ההפגנה מחוץ לבית הספר, היום/צילום מסך, גדעון צנטנר

בשל הסכסוך הודיעו אמש ראש העירייה ניר ברקת ויו"ר ארגון ההורים העירוני פז כהן על השבתת הלימודים בכל בתי הספר העל-יסודיים בבירה. השניים הזהירו כי אם לא יימצא פתרון, השביתה אף תורחב. "בשכונה יש הרבה פיגועים, אנחנו ליד שני כפרים וכל יום הם יורים זיקוקים או יורים ברובים, כבר לא יכולים להבדיל", הוסיף שחר.

בהפגנה השתתף גם מנהל בית הספר, תומר אושרי, שאמר כי המוסד החינוכי, הצמוד לשכונת צור באהר, סובל מיידוי אבנים והשלכת בקבוקי תבערה. "הבעיה במציאות שנמצאת כאן בתוך שכונת ארמון הנציב, שכונת קו התפר, שלצערנו היחסים שלנו כאן עם השכנים שלנו לא מזהירים", אמר לוואלה! NEWS. "אנחנו רוצים לשנות את פני המצב, אבל קודם כל אנחנו רוצים לדאוג למוגנות שלנו וראשית כל למוגנות של התלמידים שלנו. כדי לעשות זאת צריך שיהיה פה מאבטח, ולא יכול להיות שמאבטח מגיע בשעה 7:30 ובשעה 13:30 עוזב את המשמרת שלו".

עידו שרון, תלמיד כיתה י' בבית הספר, הגיע להפגין כי הוא לא חש ביטחון, לדבריו. "אין ביטחון בשכונה, ערבים באים, עושים פיגועים, אין שמירה, המשטרה לא עושה פה כלום, לא עוזרים לשמור על המצב ובגלל זה אנחנו שובתים", אמר. "אי אפשר ללמוד כשאין ביטחון, זה מפחיד". שרון הוסיף כי הוא מצפה מהמשטרה שתאבטח את המוסד, "תעשה פטרולים, תעמוד פה כדי לתת יותר תחושת ביטחון, תיתן נוכחות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
הפגנת תלמידים, הורים ומורים בבית הספר סליגסברג בארמון הנציב בעקבות בעיות אבטחה. ירושלים, אוקטובר 2015. גדעון צנטנר, צילום מסך
"למידה ופחד לא הולכים ביחד"/צילום מסך, גדעון צנטנר

אושרי הוסיף כי השעות המסוכנות ביותר לחיי התלמידים ואנשי הצוות הן בתחילת יום הלימודים ובסופו. "כשמגיעים לכאן התלמידים במסות בבוקר וגם כשהם עוזבים בצהריים, נוצר מצב שהם מתפזרים פה לאורך הכביש", הסביר. "אני כמנהל חושש מאוד לתלמידיי ולאנשי הצוות שלי. חלילה וחס יכול להיות פה פיגוע מכל סוג שהוא ואני מבקש בכל לשון של בקשה שיתנו לנו את האמצעים למנוע את הדבר הזה. מעבר של סיור או של ניידת יכול לתת את תחושת הביטחון שאנו מצפים לה וגם לתת מענה מידי חלילה אם דבר כזה יכול לקרות, וכמובן בראש ובראשונה הרתעה".

הוא הוסיף: "אני מציע שלא נחכה לפיגוע הבא כמו שהיה בשנה שעברה, שרק אחרי הפיגוע בהר נוף הגיעו לכאן כל כוחות האבטחה, בוא ניתן את המענה לפני שזה קורה, בואו ננסה לשנות את פני הדברים, כדי שהתלמידים שלנו והצוות והאזרחים שלנו יישארו בריאים ושלמים".

ברקת התייחס היום לשביתה במשדר מיוחד שנערך באולפן וואלה! NEWS וקרא להתערבותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. "לצערנו הרב, הנושא עוד לא הוסדר ובמיוחד בעת הזו אין היגיון להפסיק את האבטחה ב-13:30 כשהם לומדים עד 15:00-16:00", הסביר. "הנושא לא הוסדר, בוודאי מבחינה תקציבית. כל יום נוסף זו הפקרה של התלמידים, צריך לעצור פה, להסדיר את הנושא ולעבור האלה. לצערי הרב זה תקוע בין משרד האוצר למשרד לביטחון הפנים ומשרד החינוך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully