וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האישה שנאבקה עם המחבל בקריית גת: "הוא תפס אותי, ראיתי את הסוף"

7.10.2015 / 16:10

ליאת אוחנה, שהמחבל פרץ לדירתה אחרי שדקר חייל, שחזרה את רגעי האימה: "חזרתי עם הקניות, והמחבל פתח את הדלת במכה עם הרובה". אחרי שהבין שאין לו מחסנית, הוא נכנס למטבח וניסה לדקור אותה עם סכין: "הוא נלחם והחזרתי לו". החשוד חוסל

צילום: סרטוני חובבים שהועלו לרשת, כתבת רדיו דרום 101.5, בלהה לוטן, שי מכלוף; עריכה: ליאור קירשנר

"הוא תפס אותי מהחולצה, ראיתי את הסוף שלי": כך סיפרה אחר הצהריים (רביעי) ליאת אוחנה, תושבת קריית גת, שהמחבל אשר תקף חייל פרץ לדירתה. היא שחזרה את רגעי האימה שבהם היא נאבקה עם הפלסטיני, שוהה בלתי חוקי מאזור חברון, שהיה חמוש ברובה שחטף.

"הספקתי להיכנס הביתה עם הקניות, וכשהתכוונתי לסגור לסגור את הדלת - הוא פתח אותה במכה עם הרובה ותפס אותי", תיארה אוחנה כיצד התפתח העימות בדירה ובחדר המדרגות, "ישר תפסתי את הרובה, וצרחתי". בשלב זה המחבל מבין שאין מחסנית בנשק. "הוא נכנס למטבח לחפש סכין וניסה לדקור אותי", המשיכה אוחנה. היא הספיקה לצעוק לאמה המבוגרת שהייתה שם לברוח מהבית. "הוא נלחם איתי ואני החזרתי לו, אז הוא לא הצליח לדקור. הוא נכנס עוד פעם לבית ואז הצלחנו לברוח".

עוד ידיעות בנושא בוואלה! NEWS
הפיגוע בירושלים: עימותים בין משפחת המחבלת לכוח מג"ב בבית החולים
הפצועה מיידוי האבנים ליד תקוע: "ראיתי את המוות מול העיניים"
נשק אל-הרג? 4 פלסטינים נהרגו מירי "רוגר" בשנים האחרונות

ליאת אוחנה , קריית גת. אוקטובר 2015. שי מכלוף
"ישר תפסתי את הרובה, וצרחתי". ליאת אוחנה/שי מכלוף

עוד אמרה: "בגלל שלא הייתה לו מחסנית הוא לא יכול היה לירות בנו. אבל בגלל זה הוא חיפש סכין". השתיים לא נפגעו במהלך התקרית.

מה חשבת באותם רגעים?

"מה יכול לעבור בראש חוץ ממוות? זה משהו מפחיד. צרחתי וירדתי במדרגות. דפקתי לכל השכנים בדירות. המחבל נשאר בדירה. הוא כנראה חיכה שיבואו עוד אנשים, הוא חיפש (לפגוע, י"י).

יצרת קשר עם מישהו?

"לא הצלחתי להתקשר. רק צרחתי כמו מטורפת. צרחתי שמישהו יפתח וייתן לנו להיכנס. הייתי עם אמא שלי, ירדנו למטה, ואחר כך עלינו במעלית לקומה שישית ונכנסנו לשכן. הוא נשאר בבית עד שהמשטרה באה והרגה אותו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
החייל שנפצע בפיגוע/מערכת וואלה!, צילום מסך

העימות בבית משפחת אוחנה הגיע אחרי שהמחבל הספיק כאמור לדקור חייל על אוטובוס קו 369 של מטרופולין שהיה בדרכו מבאר שבע לכיוון תל אביב. בזמן שאוטובוס הגיע לתחנה בקריית גת הנהג שמע צעקה מהחלק האחורי של האוטובוס, כשהנוסעים הבינו שמדובר במחבל. בהתאם להנחיות הביטחוניות הוא פתח את שתי הדלתות של האוטובוס על מנת לאפשר לנוסעים לרדת. המחבל התקרב לכיוון הנהג והתיז גז מדמיע לפניו. הנהג נאבק במחבל, בעט בו בחזהו והצליח בתושייה רבה להפילו אל מחוץ לאוטובוס. הנהג נפגע מהגז ופונה לבית החולים ברזילי באשקלון. בלית ברירה, כך לפי העדויות בשטח, פנה המחבל החל להיאבק עם חייל מחוץ לאוטובוס.

המחבל והחייל נאבקו מחוץ לאוטובוס

מפקד מחוז דרום, ניצב יורם הלוי, תיאר במשדר לאולפן וואלה! NEWS את השתלשלות האירוע. "המחבל תקף את החייל וניסה לחטוף ממנו את נשקו האישי. השניים נאבקו ובשלב מסוים הנשק נפל והמחבל לקח אותו ורץ עמו לבניין המגורים".

המחבל רץ והגיע לקומה הרביעית, שם הוא נכנס כאמור לבית משפחת אוחנה. אחרי העימות, ואחרי שאוחנה ואמה נמלטו, כוחות הביטחון נכנסו לבניין והתנהל שיח עם המחבל. "הוא פתח את הדלת והרים את הנשק – אך לא ירה עליהם. הכוחות נטרלו אותו מיד". לדבריו, המחבל לא שם לב כי אין מחסנית בנשק. ניצב הלוי שיבח את הפעילות המהירה של השוטרים באירוע.

גם השר לביטחון הפנים גלעד ארדן הצטרף לשבחים לפעילות המשטרה. "אני משבח את הפעולה המהירה של כוח המשטרה שהיה בקריית גת, נכנס לבניין, חיסל מיד את המחבל ומנע אסון גדול. הכוח פעל בדיוק כפי שמצופה ממנו. נמשיך להילחם בטרור בתקיפות ונפגע בכל מי שמנסה לפגוע בנו".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בתה של אם המשפחה שהותקפה/מערכת וואלה!, צילום מסך

חברת הכנסת ציפי לבני (המחנה הציוני) התייחסה גם היא לפיגוע במשדר באולפן וואלה! NEWS ואמרה: "אני מאמינה במשא ומתן אבל כרגע עצם קיומו לא ימנע את הטרור. אי אפשר להבטיח אפס ניסיונות לפיגועים". עם זאת, טענה כי האסטרטגיה צריכה להיות שונה. היא ציינה על ראש הממשלה בנימין נתניהו "להרגיע את האווירה".

לפי כלי תקשורת פלסטיניים, המחבל הוא אמג'ד חאתם אל-ג'ונדי בן 17 מיטא שליד חברון.

אמג'ד חאתם אל-ג'ונדי בן 17 מיטא שליד חברון, המחבל מפיגוע הדקירה בקריית גת. טוויטר, אתר רשמי
המחבל שחוסל בקריית גת/אתר רשמי, טוויטר
זירת הפיגוע בקריית גת, 7 באוקטובר 2015. לירון מולדובן
זירת האירוע, היום/לירון מולדובן
משדר מיוחד - מחבל תקף חייל בקריית גת. שי מכלוף
משדר מיוחד - מחבל תקף חייל בקריית גת/שי מכלוף
זירת הפיגוע בקריית גת, 7 באוקטובר 2015. לירון מולדובן
זירת הפיגוע בקריית גת, 7 באוקטובר 2015/לירון מולדובן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully