וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרקל תקבל פרס נובל לשלום? "מגיע לה, בניגוד לאובמה"

7.10.2015 / 8:00

קנצלרית גרמניה, האפיפיור או אולי בכלל קרי וזריף? ביום שישי יוחלט מי יקבל את פרס נובל לשלום. אבי פרימור, לשעבר שגריר ישראל בגרמניה, אמר בריאיון באולפן וואלה! NEWS כי מרקל ראויה לפרס, "לא רק בזכות פועלה למען הפליטים, אלא על פעילותה למען אחדות אירופה"

עריכה: ניר חן

ביום שישי תצא משטוקהולם שבשבדיה ההכרזה על הזוכה בפרס נובל לשלום לשנת 2015. בין המועמדים השנה קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל על פועלה למען הפליטים, האפיפיור פרנציסקוס, אדריכלי הסכם הגרעין, השרים קרי וזריף, הכומר מוסי זראיי מאריתריאה, שמוכר בזכות הסיוע שהוא מעניק לפליטים, אדוארד סנודן, הכומר מוסי זראיי מאריתריאה וגם העיתון הרוסי "נובאייה גאזטה" שפועל למען דמוקרטיה וזכויות אדם. מרקל נחשבת למועמדת מובילה בבורסות ההימורים.

אבי פרימור, לשעבר שגריר ישראל בגרמניה ולאיחוד האירופי, סבור שהיא ראויה לפרס. "בניגוד לנשיא אובמה שקיבל את הפרס לפני שפעל, מרקל עשתה. מגיע לה לזכות בפרס בזכות פועלה בתוך גרמניה ובאיחוד האירופי. מרקל פועל ליצירת אווירה של שיתוף פעולה ואחדות, היא שומרת על איזון".

עוד על פרס נובל 2015:
זוכי פרס נובל לרפואה לשנת 2015: מפתחי תרופות לזיהומים ולמלריה
"פורצי דרך": פרס נובל בכימיה לשני מדענים אמריקנים ואחד שבדי
פרס נובל לפיזיקה לשנת 2015 - לחוקר קנדי וחוקר יפני

אבי פרימור, לשעבר שגריר ישראל בגרמניה באולפן, על מועמדות אנגלה מרקל לפרס נובל לשלום. מערכת וואלה!
"המניעים שלה לדאוג לפליטים הם גם מוסריים", מרקל/מערכת וואלה!

פרימור ציין שלמרקל אמנם יש אינטרס לקלוט פליטים בגלל הדמוגרפיה השלילית במדינה, אך המניעים שלה הם גם הומניים ומוסרים. "גרמניה אמנם זקוקה לידיים עובדות, אבל לא במספרים האלה, לא בזמן כל כך קצר ולא בכזה בלגן. בוודאי שלא פליטים מדת שונה ומשפה שונה. הגרמנים היו מעדיפים מהגרים דרום-אירופיים. מרקל רוצה קודם כל לעזור לפליטים. היא המנהיגה הראשונה באירופה שמוכנה לקבל אותם. מדינות סקנדינביה צעדו בעקבותיה, מדינות מזרח אירופה סרבו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
הנשיא אובמה והאפיפיור פרנציסקוס בבית הלבן. ספטמבר 2015. רויטרס
"בניגוד לאובמה שקיבל את הפרס מבלי שפעל, האפיפיור ראוי לנובל"/רויטרס

פרימור הוסיף, כי פרס נובל לשלום הפך להיות מכשיר פוליטי, למרות שאינו נועד להיות כזה. "פרס נובל הוא כלי שדוחף מנהיגים לעבר מעשים מסויימים, זה כלי שמשפיע על מדיניות. הנשיא אובמה קיבל את הפרס עוד לפני שפעל, כדי לעודד אותו לפעול. מרקל לעומתו, כבר פעלה בתוך גרמניה ובאיחוד האירופי".

הוא התייחס למועמדים האחרים לפרס וציין כי להערכתו גם האפיפיור פרנציסקוס ראוי לפרס, אך לדבריו, "האפיפיור בראשית פעילות, באמצע הפעילות, בעוד שמרקל כבר פעלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully