וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתמיכת אובמה והקונגרס: 6,000 עברייני סמים ישוחררו מהכלא

הצעד נעשה במסגרת ההחלטה להפחית את עונשי המקסימום של עברייני הסמים שלא היו מעורבים בתקריות אלימות. זאת, לנוכח העומס בבתי הכלא והענישה המוגזמת בעבר. "הפיקוח אחר העבריינים יעשה בצורה הטובה ביותר"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

(אובמה בביקור בכלא פדרלי, יולי 2015)

משרד המשפטים האמריקני מתכנן לשחרר כ-6,000 אסירים מבתי הכלא הפדרליים – שחרור האסירים הגדול בהיסטוריה של ארצות הברית - כך מסרו גורמים ממשר המשפטים. זאת, כחלק מהמאמצים להקל על העומס בבתי הכלא ולהפחית את העונשים הכבדים שניתנו לסוחרי סמים שלא היו מעורבים באלימות.

השחרור ההמוני , שייערך בין ה-30 לאוקטובר ל-2 בנובמבר, מתבצע לאחר מאמצים של מחוקקים משתי המפלגות, וכן של הנשיא ברק אובמה, להקל את פסקי הדין הכבדים לעברייני סמים שלא היו מעורבים באלימות. זאת, בין היתר, לנוכח הענישה המוגזמת בעבר והעובדה שרבע מאוכלוסיית האסירים העולמית נמצאת בארצות הברית - כמות עצומה שדורשת השקעה רבה של המדינה. המחוקקים מסכימים כי יש להפחית את תקציב משרד המשפטים, ששליש ממנו מוקדם לבתי הכלא.

באפריל 2014, ועידת פסקי הדין במדינה הורידה את עונשי המקסימום לפשיעות סמים לא-אלימות, ומסוף החודש יוכל השינוי להיות מוחל באופן רטרואקטיבי. עם זאת, האסירים לא ישוחררו באופן אוטומטי - תחת ההנחיות החדשות, שופט פדרלי יצטרך לאשר את השחרור, תוך שהוא שוקל את התנהגות האסירים בכלא.

עוד כתבות מהעולם:
"מושלם לדאעש": מבריחים ניסו למכור חומר גרעיני לקיצונים במזה"ת
"עבור שעוני רולקס וחליפות": בכיר לשעבר באו"ם מואשם בקבלת שוחד
כך תכנן קאסם סולימאני במוסקבה את המבצע הרוסי בסוריה

נשיא ארצות הברית ברק אובמה בביקור היסטורי בבית כלא פדרלי, 16 ביולי 2015. רויטרס
אובמה בביקור בבית כלא פדרלי, יולי 2015/רויטרס

לפי אחד הגורמים ממשרד המשפטים, כשליש מ-6,000 העבריינים הצפויים להשתחרר הם מהגרים בלתי-חוקיים. עם שחרורם הם יופנו לרשויות ההגירה, שם יחלו בהליך גירוש מהמדינה.

"משרד המשפטים תומך ברפורמה בפסקי הדין של עברייני סמים בלתי-אלימים", אמרה סאלי קווילין ייטס, סגנית התובע הכללי של ארצות הברית. לדבריה, ברגע שהאסירים ישוחררו, קציני מבחן "יעשו מאמצים כבירים כדי להבטיח שהפיקוח עליהם ייעשה בצורה הטובה ביותר".

בעוד רוב המחוקקים שיבחו את הצעד, ישנם גורמים ברשויות החוק שהביעו חשש, בשל התמודדותם עם מקרי רצח שהולכים ומתגברים במדינה. אותם הגורמים טענו כי המשוחררים לא יצליחו למצוא עבודה וישובו לפשוע. "אנשים משתחררים מהכלא קשוחים וכעוסים והסבירות שהם יפשעו גדולה יותר", אמר רונלד טכמן, מפקד משטרה לשעבר.

אובמה: "הייתי יכול להיות במקום אותם עברייניים בכלא"

דובר הבית הלבן ג'וש ארנסט סירב להתייחס לשחרור האיסרים, אך הביע אופטימיות מכך ששתי המפלגות "ימשיכו לתמוך בשינויים הנוגעים לצדק". ביולי האחרון ביקר אובמה בבית הכלא הפדרלי אל-רנו ובכך הפך לנשיא האמריקני הראשון שמסייר בבית סוהר פדרלי. זאת, כחלק מהבטחתו לשפר את מערכת הענישה בארצות הברית. אובמה נפגש עם עבריינים שמרצים את עונשם על עבירות סמים ואמר להם כי הוא היה יכול להיות במקומם, לולא היתרונות שמהם נהנה כשהיה בגילם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully