וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיכאון של אחרי החגים? "השגרה דווקא טובה לנו"

6.10.2015 / 21:56

החופשות נגמרו ואי אפשר יותר לדחות דברים ל"אחרי החגים". ד"ר יעל יצחקי, מנכ"לית "נטע", המרכז לפיתוח קריירה, מציעה "להתרגל מחדש לעבודה, לפרק משימות ולעשות אתנחתא לשבירת השגרה"

עריכה: ניר חן

מיולי, עם תחילת החופש הגדול ועד היום (שלישי) - סוף חגי תשרי, לא הייתה למעשה שגרה, בוודאי השנה, כשכל החגים "נפלו" על תחילת השבוע ונוצאו עוד ימי חופשה. בעקבות זאת, רבים העדיפו לדחות משימות ל"אחרי החגים". וכעת, כשהחופשה הבאה לא באופק, כיצד מתמודדים עם הדיכאון של החזרה לעבודה? מה עושים עם עומס העבודה אחרי כל כך הרבה ימי חופש? ואיך מחזירים את המוטיבציה?

ד"ר יעל יצחקי, פסיכולוגית חברתית, מנכ"לית "נטע" – המרכז לפיתוח קריירה, דווקא סבורה ששגרה היא לא רק טובה, אלא גם בריאה וחשובה - אף שצריך ללמוד להתרגל אליה מחדש.
לדבריה, יש לחזור לשגרה בהדרגה, לייצר אתנחתות ולפרק את כל המשימות הגדולות למשימות קטנות. "צריך לאזן בין העבודה לבית, ללמוד לנהל מחדש את הזמן", אמרה. לגבי שבירת השגרה אמרה ד"ר יצחקי שחשוב למצוא במהלך העבודה זמן לאינטראקציות חברתיות: "לא לוותר על הקשר עם הקולגות, ארוחות צהריים, הפסקות. מי שמטבעו אופטימי ימשוך את האחרים כלפי מעלה".

עוד ידיעות בוואלה! NEWS
כבישים עוקפים ליהודים וחידוש הבנייה: הדרישות של המתנחלים מנתניהו
יידויי אבנים בהפגנה למען אל-אקצא ביפו; שני שוטרים נפגעו
היכונו ליורה: מהלילה - גשם לפרקים וסיכוי לסופות רעמים

מטיילים בעין עקב שבשדה בוקר בחג הסוכות, ספטמבר 2015. ערן גילווארג
מטיילים באזור עין עקב שבנגב/ערן גילווארג

לדבריה, מוטב להשאיר גם זמן פנוי לתחביבים, לעשות פעילות גופנית ולקחת חופשות יזומות. "כל אלה תורמים למילוי הכוחות ואסור לוותר עליהם. צריך להיות קשוב לעצמך, כל אחד מוצא את העוגנים שלו".

ד"ר יצחקי העלתה המלצה למנהלים שבינינו שלא להעמיס על העובדים עבודה רבה מדי עם החזרה לשדרה. "לא כדאי להפיל תיקים גדולים מדי. צריך להבין את העובדים ולאפשר להם לחזור לשגרה בדרגה".

לסיום אמרה כי מי שחש דיכאון קשה בתקופה זו של חזרה לעבודה, מוטב שיבדוק אם יש בעיה וכיצר ניתן לפתור אותה. "'נטע', כמקום שעובד עם נשים בתעסוקה, מסתכל על הדברים האלה - מה אנחנו מחפשים בעבודה, מהם הערכים והרצונות שלנו. אם אנחנו לא מוצאים את החיבור הזה למקום העבודה, צריך לחשוב על מעבר תפקיד או עבודה".

  • עוד באותו נושא:
  • חגים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully