וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוריקן קטלני בארה"ב: ספינה טבעה ועליה 33 אנשי צוות; 8 נהרגו בשיטפונות

ביום חמישי נעלמו עקבותיה של ספינת משא ועליה 28 אמריקנים וחמישה פולנים. היום הוכרז כי הספינה טבעה, ובאזור שבו נמצאו השרידים אותרה אחת הגופות. במקביל, גשמים עזים שהביא עמו הוריקן חואקין הובילו לשיטפונות ענק בקרוליינה הדרומית

גשמים עזים שירדו בקרוליינה הדרומית הובילו לשיטפונות שגבו את חייהם של שמונה בני אדם, 5 באוקטובר 2015. רויטרס
שיטפונות בקרוליינה הדרומית/רויטרס

משמר החופים האמריקני הודיע היום (שני) כי ספינת משא ועליה 33 אנשי צוות שעקבותיה נעלמו ביום חמישי טבעה באיי בהאמה כתוצאה מהוריקן חואקין. גופה אחת נמצאה באזור החיפושים שבו התגלו מוקדם יותר שרידי ספינה. יחד עם זאת, אמר בובי נאש, מפקד משמר החופים במיאמי, כוחות החילוץ ימשיכו לחפש אחר ניצולים. במקביל, גשמים עזים שהביאה עמה הסופה וירדו בקרוליינה הדרומית הובילו לשיטפונות ענק שכתוצאה מהם נהרגו שמונה בני אדם.

ספינת המשא "אל פארו", שאורכה 224 מטרים, יצאה מג'קסונוויל שבפלורידה ביום שלישי והייתה בדרכה לסאן חואן בפורטו ריקו. ביום חמישי בבוקר היא שידרה אות מצוקה ומאז נעלמו עקבותיה. אות מצוקה ששודר מהספינה העיד על כך שהחשמל בה הושבת ושמים החלו למלא אותה כששטה ליד איי בהאמה בשיאו של ההוריקן.

עוד בוואלה! NEWS:
מצ'צ'ניה ועד סוריה: "הצאר" פוטין קובע סדר עולמי חדש
על רקע המתיחות בין המדינות: מטוס רוסי נכנס לשמי טורקיה
סוריה: דאעש פוצץ את שער הניצחון בן 2,000 השנים בתדמור

ספינת משא שנעלמו עקבותיה ככל הנראה טבעה באוקיינוס האטלנטי ליד איי בהאמה, 5 באוקטובר 2015. רויטרס
ספינת המשא "אל פארו" שנעלמה/רויטרס

הרשויות האמריקניות הודיעו כי "מבצע החילוץ וההצלה עדיין נמשך". מוקדם יותר הן עדכנו בהתפתחויות האחרונות את משפחות אנשי הצוות, בהם 38 אמריקנים וחמישה פולנים. זאת לאחר שבמהלך סוף השבוע גילו צוותי החילוץ אזור שרידים, שהכיל מכולות מטען וגלגלי הצלה ומתפרס על שטח של 225 מיילים מרובעים. עם זאת, הרשויות טרם אישרו כי אכן מדובר בשרידי ספינת "אל פארו". משמר החופים מסר כי כוחותיו סרקו 70 אלף מיילים מרובעים של האוקיינוס האטלנטי.

כלי תקשורת בארצות הברית פרסמו חלק משמות אנשי הצוות הנעדרים, בהם ג'רמי ריים, בן 46, סטיבן שולץ בן 51, מרייט רייט בן 51, מייק הולנד, דניאל רנדולף ופרנק האם. אמו של שולץ אמרה לערוץ החדשות WBBH כי היא מאמינה שבנה העובד בענף כבר 30 שנה חי ונמצא עם שאר הצוות. אולם היא מודאגת כי ציוד האספקה שלהם הולך ואוזל.

ברי יאנג, דודו של אחד מאנשי הצוות אמר כי המשפחות עדיין שומרות על תקווה אף שהודו כי הסיכויים למציאת קרוביהם מתמעטים. "כדי שימצאו אותם צריך שיקרה נס". רושל האם, אשתו של פרנק, אחד מאנשי הצוות ואב לחמישה, טענה כי "הספינה לא הייתה צריכה מלכתחילה לצאת לשוט" במזג האוויר הזה.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
ספינת משא שנעלמו עקבותיה ככל הנראה טבעה באוקיינוס האטלנטי ליד איי בהאמה, 5 באוקטובר 2015. רויטרס
גלגל הצלה שנמצא באזור ההריסות/רויטרס

עוצמת הוריקן חואקין ירדה היום לרמה אחת – הנמוכה ביותר. המרכז האמריקני לחיזוי הוריקן מסר כי הסערה נעה הרחק מברמודה אף שתנאים של סופה טרופית עדיין תועדו על פני האי. הסופה חואקין נעה כ-255 קילומטרים מצפון לברמודה. הרוחות שליוו את הסערה הגיעו למהירות של 140 קמ"ש. כעת הסופה מתקדמת לכיוון צפון-צפון-מזרח. היחלשות הדרגתית של הסופה צפויה ב-48 השעות הקרובות כשהיא תעבוד ממזרח לחופי ארצות הברית.

בתוך כך גשמים עזים שירדו במהלך סוף השבוע כתוצאה מסופת ההוריקן בקרוליינה הדרומית הובילו לשיטפונות ענק וגבו את חייהם של שמונה בני אדם. ניקי היילי, מושלת קרוליינה הדרומית שבדרום-מזרח ארצות הברית, אמרה כי מערכת הגשם באזור כה נדירה המתרחשת רק "פעם במילניום". מפלס המים בנהר הקונגרי עלה לרמה הגבוהה ביותר שלו מאז 1936. שירות מזג האוויר האמריקני מסר כי 50 סנטימטרים של גשם ירדו במרכז דרום קרוליינה.

הוריקן חואקין. רויטרס
הוריקן חואקין/רויטרס
גשמים עזים שירדו בקרוליינה הדרומית הובילו לשיטפונות שגבו את חייהם של שמונה בני אדם, 5 באוקטובר 2015. רויטרס
גשמים עזים שירדו בקרוליינה הדרומית הובילו לשיטפונות שגבו את חייהם של שמונה בני אדם, 5 באוקטובר 2015/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully