וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טרור באוסטרליה: נער איראני רצח שוטר בסידני - ונורה למוות

הנער בן ה-15 ירה מטווח קרוב בעובד מחלקת כספים במטה המשטרה שבפרברי העיר ונהרג בידי שוטרים. האירוע נחקר בחשד לטרור. "הטרגדיה הזו תהדהד בעולם, שינסה להבין כיצד אדם צעיר כל כך מסוגל לבצע פשע מתועב שכזה"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

(אזרח אוסטרלי חזר מסוריה והואשם בתמיכה בדאעש)

הרשויות באוסטרליה דיווחו הלילה (שבת) כי האירוע אמש, שבו נער איראני בן 15 רצח עובד משטרה ונורה למוות בחילופי אש עם שוטרים ליד מטה משטרת ניו סאות' ויילס, בפרברי סידני, נחקר בחשד לטרור.

על פי סוכנות הידיעות הצרפתית, חילופי האש, שבמהלכם נהרג הנער, החלו לאחר שהאחרון ירה למוות מטווח קצר בעובד מחלקת הכספים של המשטרה המקומית. על פי מפקד משטרת ניו סאות' ויילס, אנדרו סיפיון, מחקירה ראשונית עולה כי מניעי הרצח היו פוליטיים ועל כן היא "קשורה לטרור", כאמור.

סיפיון הוסיף כי כוח מבצעי הוקצה לצורך חקירת המקרה, אך הוא "רחוק" מלקבוע מה היה המניע המדויק לתקיפה. לדבריו, הנער, ממוצא כורדי-עיראקי שנולד באיראן, לא היה מוכר למשטרה.

לקריאה נוספת:
אוסטרליה תקפה לראשונה מטרות דאעש בסוריה
אוסטרליה: אב לחמישה נאשם בלחימה לצד דאעש בסוריה
אוסטרליה: הפגנות אנטי-איסלאמיות מעוררות סערה במדינה

זירת האירוע בפרברי סידני שבאוסטרליה, שבה נורה למוות נער בן 15 על רקע טרור, 2 באוקטובר 2015. רויטרס
זירת האירוע שבו נורה הנער למוות, אמש בפרברי סידני/רויטרס

ראש ממשלת ניו סאות' ויילס, מייק ביירד, שיבח את פעולות המשטרה ואמר כי הוא מאמין שחיים רבים ניצלו בזכות מעשי השוטרים שירו בנער. עם זאת, הביע ביירד צער על מותו.
"אין ספק שהטרגדיה הזו תהדהד ברחבי העולם, כאשר אנשים ינסו להבין כיצד אדם צעיר כל כך מסוגל לבצע פשע מתועב שכזה", אמר. הוא הוסיף: "אנו לא יכולים לאפשר לפעולות כאלה לפלג אותנו, אנו לא יכולים לתת לשנאה להשתלט עלינו. אנחנו צריכים להתאחד, ואני בטוח שזה מה שניתן לצפות מהעיר ומהמדינה הזו".

בינואר האחרון נרשמה עליית מדרגה במאבק בטרור באוסטרליה, כאשר רמת הכוננות מפני טרור הועלתה מ"בינונית" ל"גבוהה" - דרגה אחת לפני הגבוהה ביותר. זאת, לאחר שאזרחים אוסטרלים רבים הצטרפו במהלך השנה לשורות "המדינה האיסלאמית" (דאעש) והחלו להילחם בעיראק ובסוריה. בנוסף בוצעו מספר פשיטות על חשודים בטרור ונחקקו מספר חוקי חירום.

בחודש שעבר תקף חיל האוויר האוסטרלי לראשונה מטרות דאעש בשטח סוריה לבקשת ארצות הברית. אוסטרליה מפציצה מטרות של הארגון בעיראק זה כשנה.

זירת האירוע בפרברי סידני שבאוסטרליה, שבה נורה למוות נער בן 15 על רקע טרור, 2 באוקטובר 2015. רויטרס
סרט משטרתי בזירת האירוע, אמש/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully