וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נגד הזמן: משפחת ההרוג ברומניה מנסה לאפשר שאיבת זרע לבנם

1.10.2015 / 16:10

משפחתו של מדריך הטיולים נועם אבנון הגיעה לבוקרשט וביקשה לבצע את ההליך, אולם נתקלה בסירוב נחרץ מטעם הרשויות. כעת, למרות שאחרי 24 שעות הסיכוי להצלחה הוא נמוך – הם פועלים לבצע את ההליך בארץ. "רוצים זכר אחרון ממנו"

נועם אבנון, מדריך טיולים ישראלי שנהרג ברומניה. ספטמבר 2015. פייסבוק, צילום מסך
"מבחינתנו אבדו כל הסיכויים"/צילום מסך, פייסבוק

מדריך הטיולים נועם אבנון נפל אל מותו ברומניה ביום שני, וכעת משפחתו פותחת במאבק על מנת לבצע שאיבת זרע ולנסות להציל את האפשרות שיביא ילדים לעולם. המשפחה הגיעה השבוע לבוקרשט ודרשה לבצע את התהליך, אולם נתקלה בסירוב מטעם הרשויות הרפואיות במדינה. "לצערי, החוק ברומניה קשה ומסובך. ניסינו להפעיל את כולם על מנת לבצע את התהליך, אך ללא הצלחה", סיפר אסף, אחיו של נועם. לאחר קבלת הסירוב, ביקשה המשפחה מחברה קדישא שלא לקבור את בנם אלא להעביר אותו לבית החולים על מנת לנסות ולבצע את התהליך בארץ.

"ניסינו ליצור קשר עם כל מיני רופאים שונים; אורולוגים בכירים ברומניה ורופאים ישראלים שעובדים ברומניה. החוק פשוט לא מאפשר את זה, זאת בעיה קשה", סיפר אסף. "בניגוד למה שחושבים בארץ, הרופאים פה לא יעזו לעשות דבר כזה באופן לא חוקי. ניסינו לבצע את זה דרך הארגון שמבצע התרמת איברים וזה פשוט לא עבד. מבחינתנו אבדו כל הסיכויים".

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
ועדת טירקל אישרה את מינויו של אלשיך לתפקיד המפכ"ל
תקיפת העיתונאים בשכם: מפקד הכוח הודח מתפקידו
באוניברסיטה העברית לא מרוצים: "המדינות במזה"ת הורידו הדירוג"

הרי פאגאראש, מרכז רומניה. GOOGLE EARTH, צילום מסך
הרי פאגאראש שמהם נפל אבנון/צילום מסך, GOOGLE EARTH

בשעות האחרונות המשפחה פועלת נגד הזמן, על מנת להביא את הבן כמה שיותר מהר לבית החולים ולבצע את השאיבה בטרם יהיה מאוחר מדי. זאת, למרות שכבר אחרי 24 שעות הסיכוי לשאוב זרע הופך להיות אפסי. "קשה להתרגל למצב שנועם איננו, ואנחנו קוראים לכל מי שיכול לעזור ולסייע כדי שיהיה לנו זכר אחרון ממנו", אמר. "אנחנו רוצים לפחות את זה, כדי להציל איזה זכר ממנו."

גופתו של נועם אמור להגיע לישראל הלילה, או לכל המאוחר מחר, אלא שבני המשפחה מתקשים להתמודד עם התהליכים הבירוקרטיים וקוראים לבתי החולים בארץ להירתם למשימה. "ההורים שלי איבדו תקווה, אבל אני מנסה, למרות הסיכוי האפסי, לבצע את שאיבת הזרע או לקחת רקמת אשך להקפאה עם הגיעו לארץ", סיפר אסף. "אנחנו לא יודעים לאיזה בית חולים להגיע. אני מניח שזה סיפור בירוקרטי להתעקש על הנושא הזה, כי בדרך כלל אחרי 24 שעות הסיכוי הופך להיות אפסי. אנחנו קוראים לבתי החולים בארץ לנסות לעזור ולאפשר את הדבר הזה".

הוא הוסיף כי אמנם קיימת קרובת משפחה שצפויה לסייע להם בארץ – אולם ייתכן שהדבר לא יספיק. "היינו רוצים שיהיה לנו איש קשר, שיוכל לסייע להעביר את הגופה לבית החולים עם הגעתה", ביקש לבסוף.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
נועם אבנון (מימין), מדריך טיולים ישראלי שנהרג ברומניה. ספטמבר 2015. פייסבוק, צילום מסך
"אהבה אינסופית לטיולים"/צילום מסך, פייסבוק

נועם נפל מגובה של 20-15 מטרים במסלול בהרי פאגאראש שבמרכז רומניה - שעה שניסה לסייע לאחד מחברי הקבוצה שעמה טייל. על פי דיווחים, באזור האמור שרר מזג אוויר קשה בזמן התקרית. עם אבנון בן ה-45 היו בעת האסון שתי נשים וגבר מישראל, שמסרו פרטים על שאירע.

"נועם היה איש בעל ערכים, אהבה אינסופית לטיולים ונהג לסייע לאנשים במצוקה בכל זמן ומקום", אמר אייל מגנוס, מנכ"ל מגנוס איתור וחילוץ שסיפר כי אבנון אף סייע בעבר לחברה במקרי חילוץ "דרמטיים" בעבר. "הוא היה איש יקר ואהוב מאוד, ואנחנו משתתפים בצער המשפחה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully