וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: אישה הוצאה למוות בג'ורג'יה לראשונה זה 70 שנה

קלי גיסנדיינר, שתכננה את רצח בעלה ב-1997, הוצאה הלילה להורג בזריקת רעל קטלנית. בקשות החנינה של ילדיה ואפילו פנייה אישית של האפיפיור פרנציסקוס למניעת העונש לא עזרה

קלי גיסנדיינר, שהוצאה להורג בג'ורג'יה הלילה, 30 בספטמבר 2015. רויטרס
קלי גיסנדיינר. בקשות החנינה לא סייעו/רויטרס

קלי גיסנדיינר, אם לשלושה מג'ורג'יה ארה"ב, הוצאה הלילה (רביעי) להורג באמצעות זריקה קטלנית בגין מעורבותה ברצח בעלה ב-1997. זאת, על אף שהיא לא רצחה אותו אלא רק תכננה את המעשה.

טרם ביצוע גזר הדין דחה בית המשפט העליון של ארה"ב את בקשתה השלישית והאחרונה לעיכוב ביצוע העונש. הוא אף דחה בקשה אישית חתומה מידי האפיפיור פרנציסקוס בעניין. מיד עם שובו לרומא מהביקור שקיים בארה"ב, שלח הכס הקדוש מכתב לבית המשפט באמצעות נציגו בבקשה למנוע את עונש המוות. מהלך זה מצטרף לנאומו של האפיפיור רק לפני כמה ימים בקונגרס האמריקני נגד עונש המוות.

לקריאה נוספת:
בארה"ב מאיימים: נוציא להורג אסירים בכיתות יורים
פקיסטן נכנעת ללחץ הציבורי: "500 אסירים יוצאו להורג"
סערה דיפלומטית באינדונזיה עקב הוצאה להורג של זרים

מפגינות מצטטות את האפיפיור בהפגנה נגד הוצאתה להורג של קלי גיסנדיינר. רויטרס
מפגינים נגד עונש מוות מחוץ לבית המשפט מצטטים את האפיפיור/רויטרס

מבין אלה שעמדו בתור לעונש מוות בג'ורג'יה, גיסנדיינר היא היחידה שהיא האישה. היא גם האישה הראשונה במדינה הזו שמוצאת להורג זה 70 שנה.

בית המשפט ניפק תגובה לקונית בלבד. "בהגעה להחלטה, נבדקו ביסודיות כל המידע וכל המסמכים הקשורים למקרה, כולל המידע האחרון שהוצג על ידי נציגיה של גיסנדיינר", נמסר מטעם חבר השופטים.

בשימוע שנערך אתמול בבוקר, עורכי דינה הציגו טיעונים נגד הוצאתה להורג לוועדת הערעורים של ג'ורג'יה, בטענה שעונש מוות הוא לא פרופורציונלי ושגיסנדיינר לא הייתה האדם שרצח את בעלה במישרין אלא רק תכננה את רציחתו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
הבת של קלי גיסנדיינר, קאילה, מודה למפגינים נגד עונש המוות של אימה לפני ההוצאה להורג שלה. 30 בספטמבר 2015. רויטרס
קיילה, ביתה של גיסנדיינר, מגיעה להודות למפגינים נגד עונש המוות של אימה/רויטרס

הפעם האחרונה שג'ורג'יה הוציאה להורג אדם, שלא רצח בעצמו הייתה ב-1976. בנוסף, עורכי דינה הביאו עדויות של חבריה בכלא שדיברו על השפעתה החיובית על חייהם ועל בית הכלא.

שניים משלושת ילדיה של גיסנדיינר הגישו מוקדם יותר השנה בקשה לוועדת הערעורים למנוע את הרג אימם. הוועדה הסכימה לערוך דיון נוסף ולשמוע את בנה הבכור, ברנדון, ואת עורכת הדין מטעמה. היא הייתה אמורה להיות מוצאת להורג בפברואר אך בשל מזג אוויר סוער ביצוע העונש נדחה, וחודש לאחר מכן שוב הייתה מיועדת להיות מוצאת להורג, אולם אז הייתה בעיה עם רקיחת הסם הקטלני.

גיסנדיינר הורשעה במעורבות ברצח בעלה דגלאס בפברואר 1997. החוקרים טענו שהיא קשרה קשר עם מאהב שלה - גרגורי אוון, שדקר אותו למוות. האחרון חתם על הסכם טיעון במסגרתו העיד נגדה, והוא מרצה מאסר עולם עם אפשרות לחנינה ב-2022. בימים האחרונים נערכו הפגנות נגד הוצאתה להורג של גיסנדיינר, כולל באטלנטה בירת ג'ורג'יה, ועשרות רבות של מפגינים הגיעו. זה לא עזר, ולארוחה האחרונה שלה קיבלה גיסנדיינר לבקשתה צ'יפס ומטבל גבינה, נאצ'וס ולימונדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully