וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברו של אלשיך: "הוא ויתר על ראשות השב"כ עבור תענוג יותר מפוקפק"

דב גיל-הר

29.9.2015 / 14:37

בכיר השב"כ לשעבר ירון בלום הסביר בריאיון לאולפן וואלה! NEWS כי הקולגה לשעבר רוני אלשיך הוא מינוי ראוי - "גם משום שמדובר בארגון שנמצא בשפל, וגם מאחר שוויתר על מינוי עתידי לראש השב"כ". וגם: מדוע מכנים אותו "השועל"?

עריכה: ניר חן

ירון בלום, בכיר לשעבר בשב"כ ומי שהיה הקולגה של המפכ"ל המיועד רוני אלשיך, סיפר היום (שלישי) על אודות דמותו המסקרנת של חוקר השב"כ שהפך לאיש השני בחשיבותו בארגון. "אדם חרוץ ואינטליגנטי שחושב נהדר ויודע לבצע תהליכים – האיש הנכון במקום הנכון", הסביר בלום בריאיון לאולפן וואלה! NEWS מדוע מדובר בהחלטה נבונה, "אני לא אומר את זה בגלל שאנשי שב"כ שומרים אחד על השני, הוא באמת מינוי ראוי".

בלום סבור שמדובר במעשה אמיץ. "פעם אחת, כי מדובר בארגון מאוד מורכב ומסובך שנמצא בשפל מסוים. פעם שנייה כי סביר להניח שהוא היה מתמנה לראש השב"כ – והוא ויתר על זה לטובת תענוג יותר מפוקפק, באופן האתגרי", אמר. עם זאת, לדברי בלום, השב"כ והמשטרה מתמודדים עם הרבה אתגרים חופפים, וציין כדוגמה את נושא הר הבית.

קריאה נוספת:
צריך לפחד ממפכ"ל שב"כניק
אחרי שהוסרה מועמדותו: הירש בירך את אלשיך על בחירתו למפכ"ל
סיוט לניצבים או גואל המשטרה? הצלחת רוני אלשיך תלויה בקרדיט מארדן

ירון בלום באולפן מדבר על מינוי המפכ"ל החדש רוני אלשיך. מערכת וואלה!
"האיש הנכון המקום הנכון". רוני אלשיך/מערכת וואלה!

בלום שפך מעט אור על פעילותו ותפקידיו החסויים של אלשיך בשב"כ. "הוא התחיל כחוקר והמשיך לתפקידי שטח כראש צוות חוקרים. בנוסף, הוא פיקד על שני מרחבים: יהודה ושומרון והדרום, שמטפל ברצועת עזה", אמר.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

בלום גם הפריך את החששות שעלו בנוגע לניהול ארגון שאינו מכיר ואף קטן יותר בהיקפו לעומת המשטרה. "הוא עבד עם כל הדרגים במשטרה, מלמטה ועד למעלה. מדובר בחבר'ה שגדלו איתו בתוך חוקר צעיר – וכשהם התקדמו, הוא התקדם. ההיכרות מאוד אינטימית, חברית ומקצועית".

לדבריו, "אני חושב שיותר קל לאדם כמו רוני להיכנס לארגון חדש, הוא גם לומד מהר. הוא תלמיד חכם שיודע ללמוד מהר ולהגיע לתוצאות. הוא יוביל את הארגון הזה אסטרטגית למקום אחר".

"קציני המשטרה הרוויחו בענק"

בלום התייחס לכינויו של אלישך - "השועל" - וסיפק הסבר פיקנטי. "הוא פיקח מאוד ויש שאומרים גם ערמומי, אבל בהיבט החיובי. קראו לו 'שועל' כי יש לו תכונות מאוד ייחודיות שכוללות חוכמה, פקחות וערמומיות", אמר.

בלום גם הגיב על השיח הציבורי שצף על אודות המראה החיצוני של אלשיך: "אין לי ספק שהוא יעשה כושר וייראה הרבה יותר טוב". בנוסף לכך, הרגיע בלום את קציני המשטרה: "אין להם ממה לחשוש ואני חושב שהם הרוויחו בענק. הוא יוביל אותם למקום אחר מבלי לערוף ראשים, כמו שחלק מאנשי הארגון חוששים שיקרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully