וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאבק בתי הספר הנוצריים: "אם לא נגיע להסכם - נחסום את תל אביב"

27.9.2015 / 0:50

לאחר שהדיונים עם משרדי האוצר והחינוך הגיעו למבוי סתום, נציגי הכנסיות ומשרד בתי הספר של הכנסייה הודיעו במסיבת עיתונאים כי החליטו להמשיך בשביתה. "קשה להחזיק 33 אלף תלמידים בבתים במשך שלושה חודשים"

צילום: באדיבות ערוץ הכנסת, עריכה: גדי וינסטוק

מחאת תלמידי בתי הספר הנוצריים לא נפתרת: הורי התלמידים כינסו אתמול (שבת) מסיבת עיתונאים בנצרת והאשימו בכירים במשרד החינוך והאוצר בסחבת במשא ומתן לסיום השביתה, שנמשכת כבר 26 ימים.

לאחר שהמשטרה סירבה לאשר קיום הפגנה בנושא ביום שבת, הגישו ההורים בקשה להפגנת המונים מחר בתל אביב. "אם עד יום ראשון לא נגיע להסכם שיחזיר את ילדינו לספסל הלימודים, נחסום את תל אביב ואף נפנה לארגונים חברתיים יהודיים", אמרו ההורים. "קשה להחזיק 33 אלף תלמידים בבתים במשך שלושה חודשים. חבל שראש הממשלה, בנימין נתניהו, שר האוצר משה כחלון, ושר החינוך, נפתלי בנט, לא מגלים מנהיגות ומעניקים לתלמידים הערביים שוויון בחינוך – כפי שמקבלים תלמידי החינוך היהודי".

בתי הספר הנוצריים - עוד כותרות:
בנט על מאבק בתי הספר הנוצריים: "זו לא אפליה גזעית"
בתי הספר העל יסודיים החלו את הלימודים בשעה 10:00
בית הספר הנוצרי שדורש כסף מהמדינה ומשמיע את ההמנון הפלסטיני

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"חבל שנתניהו, כחלון ובנט לא מגלים מנהיגות". מסיבת העיתונאים, אמש/מערכת וואלה!, צילום מסך

בשבוע שעבר התייחס שר החינוך, נפתלי בנט, למאבק ואמר כי לא מדובר בסוגיה הנוגעת לאפליה, אלא לבתי ספר ציבוריים מול בתי ספר פרטיים. "אני שר החינוך של כל ילדי מדינת ישראל, כולם באותה המידה. אין שום תעדוף בין דת, גזע, מין או נטייה מינית", אמר. "לא מדובר כאן על אפליה על רקע דת או גזע, אלא על העדפה של בתי ספר ציבוריים על פני בתי ספר לא רשמיים. זה תקף גם אצל יהודים, חרדים, דתיים וגם בציונות הדתית. בדיוק את אותה מכה שאתם חטפתם, חטפו גם בתי ספר מהציונות הדתית, או אנתרופוסופיים, או הריאלי".

נציגי הכנסיות ומשרד בתי הספר הנוצריים החליטו לפני כשבוע להמשיך בשביתתם, על רקע טענות לאפליה תקציבית, לאחר שהדיונים עם משרדי האוצר והחינוך הגיעו למבוי סתום. "אנו מודים להורים ולתלמידים על התמיכה הרבה והעמידה האיתנה לצדנו במאבק זה", נמסר בהודעת הורי בתי הספר הכנסייתיים. "אנו נמשיך במאבק למען עתיד טוב יותר לילדינו".

(עדכון ראשון: 21:50)

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מסיבת העיתונאים, אמש/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מסיבת העיתונאים, אמש/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully