וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי 50 שנה: פריצת דרך במו"מ בין נשיא קולומביה ומנהיג המורדים

הנשיא סנטוס ומנהיג ארגון FARC נפגשו בקובה, שם מתנהלות שיחות השלום בין הצדדים בשלוש השנים האחרונות, לחצו ידיים והגיעו להסכמות בנוגע לכמה סוגיות משמעותיות. "הזמן לשלום הגיע", אמר סנטוס.

נשיא קולומביה חואן מנואל סנטוס, נשיא קובה ראול קסטרו, ומנהיג ארגון הגרליה FARC רודריגו לונדונו במהלך שיחות השלום בהוואנה, ספטמבר 2015. רויטרס
נשיא קולומביה סנטוס/רויטרס

נשיא קולומביה חואן מנואל סנטוס ומפקד ארגון הגרילה FARC רודריגו לונדונו, הידוע בכינויו טימושנקו, הגיעו אמש (רביעי) לפריצת דרך משמעותית בשיחות השלום ביניהם והתחייבו לסיים את המלחמה העקובה מדם ביניהם בששת החודשים הקרובים. בפגישה בין השניים בהוואנה, בירת קובה, שבה מתנהלות השיחות בין הצדדים, הוסכם לפעול להגעה להסכם שלום עד ה-23 במרץ 2016, ולסיים את הסכסוך הנמשך כבר 50 שנים והוביל למותם של כ-220 אלף איש.

סנטוס וטימושנקו בירכו אחד את השני ולחצו ידיים, ונשיא קובה ראול קסטרו שילב את ידיו בידיהם. "אנו לא נכשל", אמר סנטוס בפגישה. "הזמן לשלום הגיע". טימושנקו חזר על הקריאה להפסקת אש בין הצדדים ואמר כי המורדים מוכנים להגיע להסכם גם לפני תאריך היעד ."אנו לא רוצים שדבר יעצור את הרצון לשלום", אמר. כמו כן, מנהיג המורדים הסכים להניח את הנשק בתוך 60 יום מחתימת ההסכם הסופי.

נשיא קולומביה חואן מנואל סנטוס, נשיא קובה ראול קסטרו, ומנהיג ארגון הגרליה FARC רודריגו לונדונו במהלך שיחות השלום בהוואנה, ספטמבר 2015. רויטרס
שלושת המנהיגים לוחצים ידיים, אתמול/רויטרס

שני הצדדים הסכימו על מגוון של סוגיות הנוגעות לשפיטת לוחמים על פשעי מלחמה ומתן פיצויים. השניים ציינו כי הם הצליחו להגיע לנוסח לעשיית צדק באותם אנשים שהשתתפו בלחימה וכי יוקם בית דין שיכלול שופטים מגופים בינלאומיים. על פי ההסכמים שגובשו בין השניים, אלו שיודו במעשיהם באופן מידי ייכלאו לחמש עד שמונה שנים, ואלו שיורשעו מבלי שהודו עלולים להיכלא ל-20 שנים. בנוסף, אנשים שהואשמו בפשעים פוליטיים, כמו חברות בארגון הגרילה, יהיו זכאים לחנינה – דבר שעושי לכלול 15 אלף בני אדם.

שר החוץ של ארצות הברית, ג'ון קרי, בירך על ההסכם ואמר כי הדבר "מהווה התקדמות היסטורית לעבר הסכם סופי שיסיים יותר מ-50 שנים של מאבק מזוין". עוד אמר כי "השלום כעת הוא קרוב יותר מתמיד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully