וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוכלה הברחת ענק לעזה: "עובדי המכס בדרום הם לוחמים ללא טילים"

עובדי המכס במעבר ניצנה חשפו בשבוע שעבר הברחה של 15 טון חומצה גופרתית שיועדה לרקטות בעזה. בראיון לאולפן וואלה!NEWS הבהיר מנהל המעבר: "האזרח מן השורה מכיר אותנו רק מאולמות הנוסעים, אבל זו עבודה סיזיפית"

עריכה: ניר חן

עירנותם של עובדי המכס במעבר ניצנה בשבוע שעבר מנעה הברחת חומרי נפץ לרצועה, כאשר הגיעו למעבר 15 טון חומצה גופרתית שמשמשת כחומר גלם לייצורי חומר נפץ, ודינמיט. מאיר שונק, מנהל המכס במעבר ניצנה, התארח באולפן וואלה! NEWS וסיפר כי המשלוח עורר חשד כבר מההתחלה.

"החלטנו להעמיק את הבדיקה וגילינו חומצה גופרתית שהוסוותה בתוך מיכלים של טינר", סיפר. למעשה המבריחים שפכו את המדללים, ומילאו את המיכלים בחומצה גופרתית. זה עניין שלוקח כמה ימים של עבודה. וזה יכול להפוך לשלושה טונות TNT. החומרים היו מיועדים לחמאס ולארגוני הטרור". לדבריו, "מדובר בחומרים דו שימושיים. חומרים לכאורה אזרחיים, שאפשר להשתמש בהם לטרור".

בבדיקה שבוצעה על ידי השב"כ, עלה כי אכן מדובר בחומצה גופרתית בריכוז של 90%, האסורה בכניסה לרצועת עזה בשל שימושה כחומר גלם לחומר נפץ מסוג TNT. מ-15 טונות החומצה הגופרתית שנתפסו, ניתן היה לייצר כשלושה טונות חומר נפץ מסוג TNT.

מעבר ניצנה בגבול עם מצרים. אוגוסט 2013. רויטרס
מעבר ניצנה/רויטרס

שונק מספר שהוא מרגיש את ההשפעה המידית של המלחמה המצרית בהברחה ובחיסול המנהרות: "אנו רואים שמאז, המצרים נלחמים בהברחות. כל אירוע שהוברח דרך המנהרות הוסט אלינו, ואת כל מה שאסור בכניסה לעזה, מנסים להחביא בתוך משלוחים פנימיים. לא נתקלנו בכלי נשק, אבל חומצה גופרתית כזאת היא נשק לכל דבר".

לסיום, הדגיש שונק את עבודתם של המוכסים. "האזרח מהשורה מכיר מכס באולם הנוסעים שם הוא נפגש איתם עם הפאקטים והוויסקי", אמר. "אבל עובדי המכס אמונים גם על מניעת הברחת אמצעים שיכולים לשמש לטרור. אנחנו לוחמים בלי תותחים ובלי טילים ובלי טנקים. אנחנו מבצעים עבודה סזיפית וקשה וזה הסיפוק שלנו, גילויים כאלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully