וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוח זכויות אדם: מצרים הרסה אלפי בתים בסיני ומסתכנת במרי אזרחי

22.9.2015 / 13:20

ארגון משמר זכויות האדם מותח ביקורת חריפה על המבצע הצבאי של קהיר נגד הקיצונים בחצי האי סיני, הכולל הקמת אזור חיץ ליד הגבול, שעבורו נהרסו בתים של 3,200 משפחות. גם ארה"ב הוזהרה

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

המבצע הצבאי של מצרים נגד הקיצונים בצפון סיני פוגע בחייהם של אלפי אזרחים וחושף את המדינה להתקוממות נגד הממשלה – כך עולה מדוח של ארגון משמר זכויות האדם, שפורסם היום (שלישי). לפי הדוח, קהיר פינתה יותר מ-3,200 משפחות במהלך השנתיים האחרונות והרסה אלפי בתים ומאות דונמים של שטחי חקלאות במאבקה להחריב את מנהרות ההברחה המחברות בין רצועת עזה לחצי האי סיני.

"הריסת בתים, שכונות ומחייתם של האזרחים היא סיבה קלאסית להפסד בקמפיין נגד טרור וקיצוניות", אמרה שרה ליה וויטסון, מנהלת שלוחת המזרח התיכון וצפון אפריקה בארגון. "הרשויות המצריות לא סיפקו התראה מפני הפינויים או דיור זמני והעניקו פיצויים מצומצמים בעבור הבתים שנהרסו – אך לא עבור השטחים החקלאיים", נמסר מהארגון. עוד נמסר כי במלחמה המצרית בקיצונים שבצפון סיני, "על קהיר לעשות כל שביכולתה שלא לפגוע באזרחים ולהפר את זכויותיהם לדיור ולהגנה בזמן פינויים מביתם".

לקריאה נוספת:
מגבירה את הלחץ: מצרים התחילה להציף את המנהרות של חמאס
המבצע המצרי המסיבי בסיני שעשוי לסלול את דרכנו חזרה לחושות
בעת מרדף אחר דאעש: כוחות הביטחון במצרים הרגו בשוגג 12 תיירים

פעילי חמאס בתוך מנהרת טרור – רצועת עזה, אוגוסט 2014. רויטרס
פעילי חמאס במנהרה ברצועת עזה/רויטרס

הנשיא עבד אל-פתאח א-סיסי וממשלתו שואפים ליצור אזור חיץ לאורך גבולה עם רצועת עזה במטרה להשמיד את מערכת המנהרות שחוצות את הגדר. הממשלה מאשימה את החמושים האיסלאמיסטים בשימוש במנהרות בין חצי האי סיני לעזה הנשלטת בידי חמאס. מצרים נאבקת בפעולות הקיצונים באזור מאז הדחתו של הנשיא מוחמד מורסי, איש תנועת האחים המוסלמים.

ארגון זכויות האדם מסר כי ארצות הברית אימנה את הצבא המצרי להשתמש ב"טכנולוגיה מתוחכמת לזיהוי מנהרות" כדי למצוא ולהשמיד מנהרות ולהימנע ממחיקת אזורי המגורים. בדוח צוין סרטון וידאו שבו נראה טנק אמריקני מסוג 60M מפציץ בניין כדי להשמיד אותו. משמר זכויות האדם קרא לארצות הברית לוודא כי במקרים של הפרות זכויות אדם לא נעשה שימוש בכלי הנשק שלה.

השבוע פורסם כי צבא מצרים החל להציף את המנהרות ששימשו את החמושים ואת המבריחים הפלסטינים להחדרת חומרים וסחורות לתוך רצועת עזה. לאחרונה, דחפורים פועלים באזור הגבול שבין הרצועה למצרים על מנת להפוך את האזור לשופע בבריכות דגים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully