וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איזנקוט פגש את מקבילו הרוסי: צוותי התיאום ייפגשו בעוד שבועיים

22.9.2015 / 0:10

הרמטכ"ל נועד עם גנרל ואלרי גראסימוב, אחרי הפגישה של פוטין ונתניהו במוסקבה. "האווירה הייתה טובה", מסר. במקביל, סוכנות הידיעות הצרפתית דיווחה כי 28 מטוסי קרב רוסיים כבר מוצבים בבסיס בלטקיה

עריכה: טל רזניק, צילום: רויטרס

הרמטכ"ל גדי איזנקוט נפגש אתמול (שני) לראשונה עם מקבילו הרוסי, ואלרי גראסימוב. זאת אחרי פגישתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין שנערכה מוקדם יותר אתמול במוסקבה בנושא התיאום בין המדינות ברקע המעורבות של רוסיה בסוריה. השניים דנו במתרחש בסוריה והסכימו על הקמת צוותי עבודה שבראשם יעמדו סגני הרמטכ"לים של שני הצבאות, שייפגשו בעוד שבועיים.

קצין בכיר אמר לוואלה! NEWS כי טרם הוחלט כיצד ייעשה התיאום הביטחוני וכי והצדדים ידונו באופן שבו ייעשה התיאום בתחום האווירי, הימי והאלקטרו-מגנטי הקצין הבכיר אמר כי "האווירה בשיחה הייתה טובה". לדבריו, "התיאום הוא אינטרס של שני הצדדים".

עוד כתבות בנושא:
נתניהו: סיכמתי עם פוטין על הקמת מנגנון למניעת תקריות בסוריה
צה"ל מקים מנגנון לתיאום התנועה האווירית בסוריה עם צבא רוסיה
שיחות צבאיות, בקרוב: ארה"ב ורוסיה ידונו בגורל סוריה

הרמטכ"ל גדי איזנקוט נפגש עם רמטכ"ל רוסיה ולארי גריסמוב 21 ספטמבר 2015. דובר צה"ל
איזנקוט עם רמטכ"ל רוסיה, היום/דובר צה"ל

בתוך כך, אמש אמרו שני גורמים אמריקניים רשמיים לסוכנות הידיעות הצרפתית כי רוסיה הציבה 28 מטוסי קרב בשדה תעופה מדרום לעיר לטקיה, כחלק מהכוח הצבאי שמקימה רוסיה בשדה התעופה הנמצא בתחום שליטתו של משטר אסד, כדי לסייע לצבאו של הנשיא במאבקו במורדים.

גורם רשמי אחר אמר כי בבסיס ישנם גם 20 מסוקי קרב ותובלה. גורם רשמי אמריקני אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי בבסיס מוצבים 12 מטוסי קרב מדגם סוחוי Su-24 ו-12 אחרים מדגם סוחוי Su-25. במקביל, גורם אמריקני אחר אמר לרויטרס כי רוסיה החלה להטיס מל"טים למשימות מודיעין בסוריה. ככל הנראה מדובר במבצע האווירי הראשון של סוריה במדיה מאז שהחלה בהצבת כוחותיה בשטחי משטר אסד.

עוד בוואלה!

עם Walla mobile מקבלים יותר! תוכניות סלולר במחיר משתלם

לכתבה המלאה
מטוסי קרב רוסיים מדגם סוחוי 27 מוצבים בשדה תעופה בלטקיה, סוריה, ספטמבר 2015. מתוך טוויטר, צילום מסך
צילומי לוויין המציים מטוסי קרב רוסיים על אדמת סוריה/צילום מסך, מתוך טוויטר

לפי פרסומים זרים, הצבא הרוסי הקים בשבועיים האחרונים בסיס צבאי באזור לטקיה, שכולל בין היתר מטוסי תקיפה מסוג סוחוי 24 וסוחוי 25, טנקים, נגמ"שים, כלי שיט, יחידות עילית לפעולות נקודתיות והגנה, ומערכות לוחמה אלקטרונית, בקרה אווירית ומכ"ם. תמונת לוויין חדשה של שדה התעופה שפורסמה אתמול מאששת פרסומים אלה. התמונה מציגה ארבעה מטוסי קרב, ככל הנראה מסוג סוחוי 30 ניצבים בשורה בשדה התעופה.

נתניהו נפגש עם פוטין: "באתי להבטיח שלא תהיה אי הבנה בין כוחותינו". צילום מסך
"מטרת הביקור - למנוע אי-הבנות בין צה"ל לצבא רוסיה". פגישת נתניהו ופוטין, היום/צילום מסך

מוקדם יותר אתמול נפגש נתניהו עם פוטין ודן עמו בנוכחות הרוסית בסוריה. "בשיחה העליתי את המצב הביטחוני המורכב בגבול הצפון. הבהרתי את החשיבות שאנחנו מייחסים לסיכול בדרכים שונות של העברות נשק משטח סוריה לידי חיזבאללה. המטרה של הביקור הייתה למנוע אי-הבנות בין כוחות צה"ל לכוחות רוסיים וקבענו מנגנון למניעת תקריות ואי-הבנות כאלה. זה דבר חשוב ביותר לביטחון ישראל, כי אפשר רק לחשוב מה היה קורה אילו היינו צריכים לדון באי-הבנות כאלה בדיעבד. זו התוצאה הראשונה והחשובה ביותר של הביקור הזה".

(עדכון ראשון: 23:10)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully