וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלטון ג'ון: שוחחתי עם פוטין על זכויות להט"ב; רוסיה מכחישה

כוכב הפופ כתב בחשבון האינסטרגם שלו כי נשיא רוסיה יצר עמו קשר לאחר שהביע עניין לפגוש בו ולשוחח עמו על זכויות הקהילה במדינה. ואולם, בקרמלין טענו: "לא היה ולא נברא"

ולדימיר פוטין אלטון ג'ון. AP, עיבוד תמונה
שוחחו או לא שוחחו?/עיבוד תמונה, AP

הקרמלין הודיע היום (שלישי) כי הנשיא ולדימיר פוטין לא שוחח בטלפון עם המוזיקאי אלטון ג'ון, כפי שטען אתמול האחרון בפוסט שהעלה לפרופיל האינסטגרם שלו. ג'ון העלה אתמול לאינסטגרם את תמונתו של פוטין וכתב: תודה לנשיא ולדימיר פוטין שעשה את המאמץ והתקשר אליי היום. אני מצפה לפגישתנו פנים מול פנים שבה נדון על זכויות להט"ב ברוסיה. אולם דובר הקרמלין דמיטירי פשקוב אמר כי לא נערכה שום שיחה בין השניים.

בריאיון ל-BBC אמר השבוע כוכב הפופ ופעיל הלהט"ב כי הוא מעוניין לדבר עם פוטין על עמדתו "המגוחכת" בנושא זכויות גאים. אך פשקוב טען כי בקרמלין לא התקבלה אף פנייה לפגישה כזו. "אני לא יודע מי דיבר עם אלטון ג'ון, אבל הנשיא פוטין לא שוחח איתו". הוא הוסיף: "אם הנשיא היה מקבל סימן כזה מאלטון ג'ון... הנשיא תמיד פתוח לדיון בבעיות של זכויות אדם או כל נושא אחר. הוא תמיד מוכן להבהיר את המצב האמיתי.

לקריאה נוספת:
"הפרעה נפשית": טרנסג'נדרים לא יורשו לנהוג ברוסיה
כך הסתבכה הילרי קלינטון עם הטלוויזיה הרוסית

אלטון ג'ון מודה לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין על שיחת הטלפון בין השניים, 14 בספטמבר 2015. אינסטגרם, צילום מסך
הפוסט שהעלה אלטון ג'ון/צילום מסך, אינסטגרם

במהלך הריאיון עמו, הודה סר אלטון ג'ון כי ברור לו שלא יתאפשר לו באמת לפגוש את הנשיא פוטין. "יכול להיות שהוא יצחק מאחורי גבי ברגע שהוא יסגור את הדלת, ויכנה אותי אידיוט מוחלט, אבל לפחות אוכל לומר שניסיתי".

לפני כשנתיים אישרה רוסיה חוק המונע הפצת "תעמולה הומו-לסבית" בקרב קטינים במדינה. משמעותו האמיתית הייתה רדיפת אזרחים המספקים מידע לגבי הומוסקסואליות לבני אדם מתחת לגיל 18. ארגון Human Rights Watch טען לאחרונה כי הרשויות הרוסיות לא עומדות במחויבותן למנוע אלימות הומופובית ולהעמיד לדין את מי שנוקט אותה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully