וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לרגל ביקור האפיפיור: קובה תעניק חנינה לאלפי אסירים

הממשל בהוואנה מסר כי החנינה תינתן כמחווה של רצון טוב לקראת ביקורו של פרנציסקוס בשבוע הבא. ואולם, אסירים שהורשעו בפגיעה בביטחון המדינה, רצח וסחר בסמים לא יזכו לחנינה

האפיפיור פרנציסקוס ונשיא קובה ראול קסטרו בפגישה בוותיקן  מאי 2015. AP
האפיפיור פרנציסקוס ונשיא קובה ראול קסטרו בפגישה בוותיקן במאי האחרון/AP

קובה הודיעה אתמול (שישי) כי היא תעניק חנינה ל-3,522 אסירים כמחווה של רצון טוב לקראת ביקורו הצפוי של האפיפיור פרנציסקוס במדינה בשבוע הבא. הממשל בהוואנה מסר כי בין האסירים שיקבלו חנינה גם כמה אזרחים זרים. עוד נמסר כי אסירים שהורשעו בפגיעה בביטחון המדינה לא יהיו זכאים לחנינה. הצהרה זו פוסלת שחרור אנשים שנאסרו מסיבות פוליטיות.

העיתון הממלכתי של קובה דיווח כי האסירים שישוחררו נבחרו על פי חומרת פשעיהם, תקופת המאסר שריצו והתנהגותם במהלך המאסר. בין האלפים שיזכו לשחרור מוקדם כמה אסירים בני יותר מ-60, צעירים מתחת לגיל 20 ואסירים הסובלים מבעיות בריאותיות כרוניות. אסירים שהורשעו ברצח, עבירות אלימות שונות או סחר בסמים לא יזכו לחנינה.

פרנציסקוס היה מעורב באופן ישיר בשיחות החשאיות שהתקיימו בין דיפלומטים אמריקנים וקובנים לפני הפשרת היחסים בין המדינות. ביקורו בקובה יימשך שלושה ימים. רשת BBC דיווחה כי במהלך ביקורו הוא צפוי להיפגש עם נשיא קובה לשעבר פידל קסטרו, אם מצבו הבריאותי יאפשר זאת.

עוד ידיעות מהעולם:
אסון בסעודיה: עשרות הרוגים בקריסת מנוף במסגד הגדול במכה
דיווח: "רוסיה מעבירה מערכת נ"מ מתקדמת לסוריה"
חוקר פולני טוען: נחשף המקלט הגרעיני שנבנה עבור היטלר

(עדכון ראשון: 23:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully