וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סין תשגר חללית שתנחת "בצד האפל" של הירח

סין מתכוונת להשלים את המשימה עד 2020 ולהפוך למדינה הראשונה שמגיעה לצד הרחוק והחשוך של הירח. רק לפני כשנתיים הצטרפה סין לארה"ב ורוסיה כשחללית שלה נחתה על הירח

תכנית החלל הסינית, 10 בספטמבר 2015. AP
טיל סיני לטווח רחוק בשנחאי/AP

הממשל בסין אישר שהוא מתכנן לשלוח חללית שתנחת ב"צד האפל" של הירח עד שנת 2020 - כך דיווחו אתמול (חמישי) כלי תקשורת בסין. אם המשימה תצליח, סין תהיה המדינה הראשונה לנחות שם. זו יונגליאו מהאקדמיה הסינית למדעים אמר כי "צוות מחקר הירח הסיני" יהיה אחראי על המשימה.

המהנדס הראשי של התכנית הסינית, וו וויירן, סיפר כבר במאי האחרון על התכנית. בריאיון לרשת הסינית הלאומית CCTV אמר שסין תשלח את החללית "צ'אנג'י-4" לחלל לפני שתשלח חללית שתנחת על הירח. "כנראה שנבחר אתר שעליו יהיה קשה יותר לנחות ויותר מאתגר טכנולוגית. הצעד הבא שלנו צפוי להיות נחיתת חללית על הצד הרחוק והחשוך של הירח", אמר.

לקריאה נוספת:
נאס"א חושפת: כך נראה הצד האפל של פלוטו
"המטרה הבאה - מציאת עדות לחיים בכוכב התואם לכדור הארץ"
20 ק"מ של קרח: נאס"א פרסמה תמונות תקריב חדשות של פלוטו

תכנית החלל הסינית, 10 בספטמבר 2015. AP
ג'ייד ראביט, הגשושית הסינית הראשונה בחלל, דצמבר 2013/AP

בדצמבר 2013 הפכה סין למדינה השלישית בלבד אחרי ארצות הברית ורוסיה שמנחיתה חללית על פני הירח עם נחיתת החללית "צ'אנג'י-3". כבר אז היו תכניות לחקור את הצד "הנעלם" של הירח, אך מעולם לא ניסו לנחות שם. על החללית הישנה "צ'אנג'י-3" הייתה גשושית שיכולה לנוע על פני הירח – "ג'ייד ראביט". הגשושית עדיין נמצאת במשימה על גבי הירח. ה"צ'אנג'י-3" השלימה עד כה את השלב השני בתכנית הסינית לגילוי החלל כשחגה סביבו ונחתה עליו.

במרץ דיווחה סוכנות הידיעות הסינית שסין תחל את השלב השלישי בתכנית שלה ב-2017 באמצעות שיגור החללית "צ'אנג'י-5". היא תנחת על הירח, תחפור בקרקע ותאסוף דגימות אבנים בעומק שני מטרים מתחת לפני שטח הירח, לפני שתישא אותם עמה חזרה לכדור הארץ. "מרוץ החלל האסיאתי" כולל גם את יפן שהודיעה לאחרונה שהיא תנחית גשושית על פני הירח עד 2018.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully