וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הפרסום בוואלה! NEWS: חקירה נגד פעילת הימין שתמכה בהצתה בדומא

9.9.2015 / 9:20

המשטרה החליטה לפתוח בחקירה בחשד להסתה נגד אלירז פיין מיצהר, שטענה כי שריפת בית משפחת דוואבשה על יושביו היה "מעשה ראוי ונכון". נגד פיין עדיין עומד ותלוי תיק בגין תמיכה ביידוי אבנים לעבר חיילי צה"ל

צילום: שלומי גבאי, רויטרס; עריכה: יאיר דניאל

המשטרה החליטה לפתוח בחקירה בחשד להסתה נגד פעילת הימין אלירז פיין, תושבת ההתנחלות יצהר שליד שכם, אשר פרסמה סטטוס בפייסבוק שבו הצדיקה את ההצתה בכפר דומא. פיין כבר נחקרה בעבר לאחר שכתבה בפורום פנימי של ההתנחלות כי היא "בעד זריקת אבנים על יהודים בסיטואציות מסוימות - גם אם האבן תביא למותו של חייל". פיין גם הביעה בעבר תמיכה בנאשמים בהצתת כנסיית "הלחם והדגים" שעל שפת הכינרת.

ברקע החקירה הנוכחית של פיין, עליה הוחלט אחרי הפרסום בוואלה! NEWS, יש לציין כי התיק בעניין התבטאותה בנוגע לתקיפת חיילים עמד בפני החלטה לגבי הגשת כתב אישום. אלא שאז פרסמה פיין את הסטטוס על ההצתה בכפר דומא, ובפרקליטות הוחלט לעכב את ההחלטה בתיק - ולקבל החלטה בנוגע לשני התיקים יחד.

קריאה נוספת:
פעילת ימין על ההצתה בכפר דומא: "מעשה ראוי ונכון"
"זהו, שרפו את כל המשפחה": מתה האם מפיגוע ההצתה
קצין בכיר: "חד-משמעית - הפיגוע בכפר דומא הוא טרור יהודי"

פעילת הימין אלירז פיין תומכת בטרור היהודי בכפר דומא, אוגוסט 2015. פייסבוק, צילום מסך
אחד הסטטוסים שפרסמה פיין/צילום מסך, פייסבוק

כפי שפורסם בוואלה! NEWS, בסטטוס שפרסמה התייחסה פיין לפוסט שכתב אחד מחבריה ובו הוא טען שלא יהודים ביצעו את ההצתה בכפר דומא – שבה נהרגו שלושה בני משפחת דוואבשה בהם עלי בן השנה – אלא שזהות המציתים היא בכלל פלסטינית. "תבדקו את המקורות שלכם. למי שלא שם לב, גם בהצתת הכנסייה טענו שמדובר בערבים ובפועל הוגש כתב אישום נגד חברים יהודים חברים וגיבורים", כתבה פיין. "יהודים, אתם פאתטיים כמה שאתם מתחסדים ומתנצלים. מבחיל".

כשנשאלה בהמשך על ידי אחד המגיבים על הסיבות לכך שהיא רואה במעשה גאווה, ענתה פיין כי "אני רואה בזה מעשה נכון וראוי. התמודדו עם האמת הזאת ותשאלו את עצמכם מה האינטרס של יהודים לפעול באופן הזה? אולי פתאום יאיר לכם דבר או שניים, מלבד הגלות הזו לענות עצמנו לדעת על דברים שראוי שיעשו". למגיבה אחרת ענתה פיין כי "מאוד ראוי ומכובד בעיניי לפגוע ברכוש ערבי". "הגישה התבוסתנית של גינוי המעשה תביא רק עוד רציחות מיותרות. אצל ערבים המעשים האלה מבטאים אמירה שלפיה השני מסוגל לאכזריות בל תתואר. זו בדיוק הדרך לעצור ולהרתיע אותם", כתבה פיין.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
סוכת אבלים של שני הבתים שנשרפו בדומא בשומרון, אוגוסט 2015. ראובן קסטרו
ביתה של משפחת דוואבשה לאחר ההצתה/ראובן קסטרו

מקורביה של פיין סבורים שאין עניין של ממש בסטטוס שכתבה: "די עם הצביעות. אלירז שמחה שלא נרצחו יהודים, אנחנו במלחמה ורואים את הצהלות בכפר השכן לאחר כל פיגוע. אם היא לא הייתה תושבת יצהר – זה לא היה מעניין איש".

בא כוחה של פיין, עו"ד איתמר בן גביר, מסר בתגובה לדברים: "הייתי מציע לפרקליטות לדון בעניינה של עובדת עירייה ששמחה שחיילי צה"ל נרצחו ב'צוק איתן' לפני שדנים בתיק של פיין. בכל מקרה, בית המשפט כבר קבע שבעניין ההתבטאות לאחר הפינוי ביצהר הדברים הוצאו מהקשרם". עוד הוסיף עו"ד בן גביר כי "חיילי צה"ל המוצבים בעמדות ביצהר נהנים מהעוגות שאופה גברת פיין ומחלקת להם מדי שבוע". בנוגע לפיגוע בכפר דומא אמר עו"ד בן גביר: "אפשר כמובן שלא להסכים עם האמירות הללו, אך במדינת ישראל יש חופש ביטוי – ובמקרים קשים פי כמה לא הוגש כתב אישום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully