וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: האנטישמי שהרג 3 בני אדם במרכזים יהודיים נידון למוות

9.9.2015 / 0:18

פרייז'ר גלן קרוס בן ה-74, תושב קנזס וחבר לשעבר בקו קלאס קלאן, הורשע בשבוע שעבר לאחר שהודה כי ניסה להרוג יהודים. שלושת קורבנותיו היו נוצרים. לפני הרשעתו אמר לשופטים: "אתם רואים בי פחד? אתם רואים אדם לבן גאה"

פרייז'ר גלן קרוס, אנטישמי גזען שרצח שלושה אנשים מחוץ לשני מרכזים יהודים בקנזס, הורשע ברצח.. AP
קרוס, בשבוע שעבר בבית המשפט/AP

בית המשפט בארצות הברית דן אמש (שלישי) למוות את פרייז'ר גלן קרוס, אנטישמי שהודה שרצח שלושה בני אדם, בהם נער, בשנה שעברה בירי מחוץ לשני מרכזים יהודיים בקנזס באפריל 2014.

קרוס בן ה-74, תושב קנזס וחבר לשעבר בקו קלאס קלאן, הורשע בשבוע שעבר שעבר בשלושה מקרי רצח מדרגה ראשונה ובשלושה ניסיונות רצח. זאת, לאחר שהודה ללא חרטה כי תכנן להרוג יהודים. ואולם, שלושת הקורבנות שלו לא היו יהודים, אלא נוצרים: לואיס קורפורון בן ה-69, נכדו בן ה-14 ריאט גריפין אנדרווד וטרי למאנו בן ה-53.

לקריאה נוספת:
קנזס: הרג שלושה במרכזים יהודיים וצעק "הייל היטלר"
אובמה על הפיגוע בקנזס: נמשיך להילחם באנטישמיות
ארה"ב: הורשע אנטישמי שהרג שלושה בני אדם ליד מרכזים יהודיים

פרייז'ר גלן קרוס, אנטישמי גזען שרצח שלושה אנשים מחוץ לשני מרכזים יהודים בקנזס, הורשע ברצח.. AP
פרייז'ר גלן קרוס, אנטישמי גזען שרצח שלושה אנשים מחוץ לשני מרכזים יהודים בקנזס, הורשע ברצח./AP

אחרי הקראת פסק הדין, אמר קרוס: "הגברת השמנה שרה הרגע. זיג הייל!", והצדיע במועל יד. חבר המושבעים, שמנה 12 בני אדם, נזקק לפחות משעתיים כדי להרשיעו.

קרוס אמר בבית המשפט שהוא היה חדור מוטיבציה להרוג יהודים כי הוא מאמין ש"יש להם יותר מדי כוח ושהם הורסים את הגזע הלבן". לדבריו, הוא חש תחושת שליחות למען האדם הלבן. "עשיתי מה שעשיתי למענכם, למען ילדיכם, למען נכדיכם ולמען את הדורות הבאים של העם שלנו", אמר לחבר המושבעים והביע חרטה רק על הרג הנער. עוד אמר קרוס כי היהודים שולטים בתקשורת, בכלכלה ובתעשיית הסרטים.

"אני הקרבתי את עצמי מרצוני למען החופש של בני עמי", אמר אתמול קרוס לשופטים בטרם מתן גזר הדין. "אתם רואים בי פחד? אתם רואים אדם לבן גאה".

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully