וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברי העבודה מתנשאים? "זחאלקה כועס שהקמנו מדינה ליהודים"

8.9.2015 / 12:22

ח"כ נחמן שי הגיב בריאיון לאולפן וואלה! NEWS לדבריו של הח"כ הערבי, שכינה ח"כים מהעבודה אשכנזים ומתנשאים, וטען: "לא לקחנו לו אדמות". ח"כ שפיר: "הוא מאמין במדינה דו-לאומית, ויכול למצוא שותפים בליכוד"

עריכה: ניר חן

סערת נאומו המשתלח של חבר הכנסת ג'מאל זחאלקה מהרשימה המשותפת עדיין לא דעכה והיום (שלישי) הגיבו חברי הכנסת סתיו שפיר ונחמן שי מהמחנה הציוני לטענות של זחאלקה נגדם. בריאיון לאולפן וואלה! NEWS אמרה שפיר: "זחאלקה מאמין במדינה דו-לאומית, יכול להיות שהוא יכול למצוא את השותפים שלו בליכוד, שגם הם מאמינים בסיפוח שטחים ובהקמת מדינה דו-לאומית. אני מתנגדת לעמדה זו. אם הוא מבקש שאתנצל על זה, אני לא אתנצל על זה". שי טען בריאיון כי זחאלקה "מסרב להשלים עם העובדה שישראל היא מדינת הלאום של העם היהודי".

זחאלקה התפרץ אתמול על דוכן הכנסת בעקבות הערכות שהושמעו בקרב גורמים בקואליציה שלפיהן ראש הממשלה בנימין נתניהו לחץ על חברי הרשימה המשותפת כדי שלפחות אחד מהם ייעדר מההצבעה על מתווה הגז, דבר שיבטיח רוב לקואליציה. זאת לאחר שבשבוע שעבר הסכים ראש הממשלה להעביר 900 מיליון שקלים לכמה פרויקטים במגזר הערבי. בין היתר, האשים זחאלקה את חברי הכנסת שפיר, נחמן שי וחבריהם למפלגת העבודה לדורותיה בגזענות ובנישול אדמות הערבים.

"אני רגילה להיות מותקפת באופן אישי", סיפרה שפיר. "מה שקרה אתמול היה התפרצות של זעם שלא נגעה לנושאים בהכרח שנאמרו שם, כמו אמירת שלום או אי אמירת שלום, אלא למה שקרה יום קודם, כשאני פניתי ליועץ המשפטי לממשלה ודרשתי שנתניהו וחברי הרשימה המשותפת יפרסמו את הנתונים על הדיל שדווח בתקשורת שנרקם ביניהם. הסכמים אלה חייבים להיות מפורסמים לציבור. לא ייתכן שכספי המסים של אזרחי ישראל יעמדו שם כאיזשהו כלי לסחור בו על מנת למנוע הצבעות של חברי האופוזיציה. אני באמת מזועזעת מזה".

לקריאה נוספת:
זחאלקה תקף את שפיר ומפלגת העבודה: אשכנזים עשירים ומתנשאים
נתניהו העביר 900 מיליון למגזר הערבי, ליברמן תקף: "הפקרות"
יממה להצבעה על מתווה הגז: לנתניהו אין עדיין רוב בכנסת

סתיו שפיר, ג'מאל זחאלקה, נחמן שי. ראובן קסטרו, עומר מירון, עיבוד תמונה
"התפרצות זעם בעקבות הפנייה ליועץ המשפטי לממשלה". שי, זחאלקה ושפיר/עיבוד תמונה, ראובן קסטרו, עומר מירון

בסיום הדיון הסוער במליאה אתמול הצביעו חברי הכנסת על מתווה הגז, וחברי סיעת הרשימה המשותפת הצביעו נגדו כפי שטענו מלכתחילה. "אני מאוד שמחה שהם הצביעו נגד המתווה, ראיתי לצערי אינספור פעמים שבהם חברי כנסת לא הצביעו משום שהם קיבלו איזושהי מתנה כספית משר או מראש הממשלה", אמרה שפיר.

בדבריו אמש טען זחאלקה כי מפלגת העבודה לדורותיה הפגינה יותר גזענות כלפי האזרחים הערבים מאשר הליכוד והימין הקיצוני. הוא ציין את תמיכת העבודה בין היתר בחוק לאיחוד משפחות. חברת הכנסת מהמחנה הציוני ניסתה להצדיק את הצבעות מפלגתה: "אנחנו נצביע על כל פעולה שתמנע פה טרור, אנחנו נצביע בכל דרך על לשמור פה על האיזון הדמוגרפי ולשמור על מדינת ישראל כמדינה שהיא בית לעם היהודי ומדינה דמוקרטית. אלה הכוונות שלנו. אני מאוד גאה בכך שהקמנו את המדינה, שהסבים והסבתות שלי הקימו את המדינה, אני מאוד גאה להיות חלק מהמורשת הזאת. אני מבינה את הכאב שלו, אבל אני לא מסכימה איתו".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

ח"כ שי: "אני לא לקחתי ממנו אדמה"

חבר הכנסת נחמן שי, שהיה גם הוא יעד לחצי הביקורת של הח"כ הערבי, אמר בריאיון לאולפן וואלה! NEWS כי הוא לא מבין מה נכנס בו. "יש לו התבטאויות מאוד מאוד קיצוניות. אבל זה לא אישי, הוא לא מייצג את עצמו, הוא מייצג זרם מסוים באוכלוסייה הערבית במדינת ישראל שמסרב להשלים עם העובדה שישראל היא מדינת הלאום והבית של העם היהודי. אתמול זו הייתה מפלגת העבודה לדורותיה, מחר זה יהיה מישהו אחר. זה לא משנה", אמר.

זחאלקה האשים אתמול את שפיר בכך שאינה אומרת לו שלום במסדרונות. הוא טען כי הוא שקוף בעיניה ושהדבר נובע מגזענות. "אני אגב אומר לו שלום והוא אומר לי שלום וראיתי אותו הבוקר", הסביר היום ח"כ שי. לדבריו, "יש להם כעס גדול כלפי מפלגת העבודה בגלל חלקה ההיסטורי על הקמת מדינת ישראל, אבל אם לא היינו אז שם, לא היינו פה אנחנו. אני לא לקחתי ממנו אדמה, אני לא מהמחנה שכל היום מחפש את ההיסטוריה. אני מכיר בזכויות העם השני ואנחנו מוכנים לחלוק את האדמה בינינו. הם יקבלו את שטחי הגדה ואנחנו את השאר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully