וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחום כבד וללא כיסאות: 80 ילדים לומדים בחצר בית ספר בבירה

משה שטיינמץ

7.9.2015 / 20:15

עשרות תלמידי בית ספר יסודי בשועפאט נאלצים ללמוד זה שבוע ימים בתנאים קשים, לאחר שעיריית ירושלים לא חידשה את חוזה השכירות של המוסד החינוכי. העירייה: "מקווים שהבעיה תיפתר בימים הקרובים"

בית ספר שועפאט ג' בנים, ירושלים. זיאד נופל, מערכת וואלה! NEWS
כך הם לומדים כבר במשך שבוע. תלמידי בית הספר היסודי בשועפאט/מערכת וואלה! NEWS, זיאד נופל

כ-80 תלמידים הלומדים בכיתות א' ו-ב' במזרח ירושלים נאלצים ללמוד בחצר בית ספר, בעודם חשופים לתנאי מזג האוויר וללא שולחנות, כיסאות ולוח, מאחר שעיריית ירושלים לא חידשה את חוזה השכירות של המוסד החינוכי. המצב הקיים נמשך זה שבוע ימים.

בית הספר היסודי העירוני שועפאט ג' בנים, הממוקם במחנה הפליטים ובו לומדים כ-900 ילדים, פעל בשנים האחרונות בשני מבנים ששכרה העירייה. באחד פעלו שבע כיתות והוא אכלס כ-200 ילדים. החל מהשבוע שעבר, לומדים תלמידים של שלוש כיתות מתוכן בחצר בית הספר, בעוד היתר מצטופפים בשתי כיתות חדשות שבית הספר הצליח לפתוח. לטענת בית הספר, במוסד החינוכי אין מספיק כיסאות ושולחנות לשימוש מאות התלמידים.

לקריאה נוספת:
לאות הזדהות עם מחאת הנוצרים: שביתה בבתי הספר הערביים בארץ
מחאת בתי הספר הנוצריים: שוקלים לסגור כנסיות בפני תיירים
ההורים השביתו את הלימודים בבית הספר - כי המנהלת אישה

בית ספר שועפאט ג' בנים, ירושלים. זיאד נופל, מערכת וואלה! NEWS
"בעיה של כסף". התלמידים בחצר בית הספר בירושלים/מערכת וואלה! NEWS, זיאד נופל

זיאד נופל, יו"ר ועד ההורים בבית הספר, הסביר כי התנאים לא ראויים לשגרת יומם של הילדים. "הייתה איזו בעיה של כסף, לא הסתדרו והחזירו את המבנה. עשו שני חדרים חדשים, דחפו לשם כמה שיותר תלמידים – 52 ילדים בכל כיתה – והיתר לומדים בחצר. הילדים מזיעים, יושבים על האספלט שמתחמם ביום. לפעמים הם יושבים על הרצפה. זה לא מקום של לימודים", אמר. הוא הוסיף כי נודע להם כבר במהלך חופשת הקיץ על הבעיה הצפויה, אולם "העירייה אמרה כל יום שמחר הם מחזירים את הבניין, אבל זה לא קורה".

באגודה לזכויות האזרח פנו היום (שני) לעיריית ירושלים בדרישה "לפעול בדחיפות לפתיחתו הסדירה של בית הספר ולמציאת פתרון חלופי זמני ללימודי התלמידים בתוך מבנה ראוי באופן מידי". עורכת הדין אן סוצ'יו כתבה כי "מצב שבו ילדים בבית ספר יסודי לומדים במשך שבוע בחוץ על הרצפה מבלי שהעירייה מוצאת עבורם פתרון חלופי עד להסדרת הבעיה, משקף זלזול חמור בתלמידים ופגיעה בזכויותיהם לכבוד ולחינוך".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
בית ספר שועפאט ג' בנים, ירושלים. זיאד נופל, מערכת וואלה! NEWS
"תנאי לימוד בלתי אפשריים". בית הספר היסודי בשועפאט/מערכת וואלה! NEWS, זיאד נופל

לדבריה, "בביקור שערכנו היום בבית הספר שועפאט ג' התגלתה בפנינו תמונה קשה מאוד של תנאי לימודים בלתי אפשריים. ילדים קטנים יושבים בצפיפות אדירה בכיתות ללא חלונות כלל, בלי מאווררים או מזגנים בחום קשה מנשוא. כמו כן, בבית הספר שבו לומדים כ-900 תלמידים יש רק שלושה תאי שירותים, שבאחד מהם אין דלת".

לפני כחודש מחתה האגודה לזכויות האזרח במכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו, על כך שהבטחות הממשלה לשכונות שמעבר לגדר ההפרדה בירושלים לא מומשו. לפני כעשור התקבלה החלטת ממשלה לפתח את השכונות, ובין היתר את מערכת החינוך במקום, אך במזרח העיר טוענים כי המצב כלל לא השתפר. בית הספר לבנים במחנה הפליטים שועפאט הוא היחיד שזמין עבור תושבי המקום. יתר התלמידים נאלצים לנסוע זמן ממושך עד לבתי ספר שבשכונות האחרות בבירה.

העירייה: הצענו הסעות לבית ספר אחר

מהעירייה נמסר בתגובה כי "עקב בעיות שנוצרו בעקבות העברת הבעלות במבנה, פעלה העירייה בצורה אינטנסיבית לפתרון הבעיות שיאפשרו את שכירתו מחדש מול הבעלים החדשים. בימים הקרובים אנו מקווים שהתהליך יושלם והתלמידים יוכלו לחזור למבנה. עד השלמת המהלך התלמידים לומדים בבית הספר היסודי בשכונת שועפאט בכיתות משותפות עם תלמידי בית הספר.

"יש לציין, שהוצע להורי התלמידים להסיע את ילדיהם בהסעות עירוניות מאורגנות לבית ספר יסודי בשועפאט אשר יכול לקלוט את ילדיהם כפתרון זמני, אך ההצעה נדחתה על ידי ההורים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully