וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיוע לפליטים מסוריה? "שיעזרו קודם למשפחות פליטי צד"ל"

דב גיל-הר

7.9.2015 / 18:36

קסנדרה, בת למשפחת יוצאי צד"ל, פרסמה סרטון ויראלי בתגובה לקריאתו של הרצוג לקלוט פליטים מסוריה. בריאיון לוואלה! NEWS היא הסבירה כי הסרטון פורסם כדי להעלות לתודעה את בעיות הקהילה בישראל. "אף אחד לא עוזר לנו", אמרה

עריכה: קשת סידי

קסנדרה אבו עראג', בתו של לוחם צד"ל לשעבר שנקלט בישראל עם נסיגת צה"ל מלבנון, שמעה השבוע את קריאתו של יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג לקליטת פליטים מסוריה והחליטה להשמיע את קולם של אנשי צד"ל. היא פרסמה סרטון והעלתה אותו לפייסבוק, בפוסט שהפך עד מהרה לוויראלי. היום (שני) היא סיפרה בריאיון לאולפן וואלה! NEWS כי מטרת הסרטון היא להעביר מסר לכל ממשלות ישראל: "אחרי 15 שנה שמבטיחים לנו, אנחנו רוצים שיפתרו את הבעיות שלנו".

"אחת הבעיות המרכזיות היא דיור", הסבירה קסנדרה בת ה-20, תושבת נהריה שהגיעה לישראל בגיל 5. "משפחות עוברות כבר חמש עשרה שנה מדירה לדירה ממקום למקום בשכירות. אנחנו רוצים שיהיה להם קורת גג ושהם לא יהיו מוטרדים מהעניין".

"למה לסבל שלנו אתה אדיש?", שאלה בסרטון, שגרף עד כה אלפי לייקים. "אנחנו מבינים ומרגישים את התחושות הקשות של הפליטים בסוריה", אמרה בריאיון באולפן, "אבל אנחנו לא מבינים למה לנו, שאנחנו 15 שנה בארץ, אף אחד לא עוזר לנו באמת", סיפרה קסנדרה.

לדבריה, הדור הראשון של אנשי צד"ל שהגיעו לארץ בני 40-30 מרגיש ששכחו אותו, "זה דור ממורמר, כל הזמן בדיכאון. הם לא השתלבו כאן. מבחינתם זו שפה חדשה ועבודה חדשה שהם לא מכירים. יש הרבה משפחות של צד"לניקים, שהיו להם בלבנון מכוניות, בתים, עבודה טובה ופה בארץ אין להם שום דבר", אמרה.

עוד בוואלה! NEWS:
מה עלה בגורלו? ישראלי נסע לבקר את אחיו במדינה מוסלמית - ונעלם
גרמניה קורסת תחת עומס הפליטים; אירופה תפעל לחלוקתם באיחוד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully