וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערן מלכה פרץ בבכי בדיון הטיעונים לעונשו: "רציתי להתאבד"

6.9.2015 / 14:59

הפרקליטות מבקשת לשלוח את רפ"ק מלכה, שהורשע בקבלת שוחד מרונאל פישר, לעשר שנות מאסר. "הדבר היחידי שעצר אותי בשנייה האחרונה זה הילדים שלי", סיפר מלכה לשופט בקול חנוק. "מבחינתם, אני אבא גיבור ואני מאכזב אותם"

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: גדי וינסטוק

"רציתי להתאבד, החלטתי שלא בגלל הילדים" – כך תיאר רב פקד ערן מלכה, שהורשע בקבלת שוחד ושיבוש הליכים בפרשת רונאל פישר, בדיון טיעונים לעונש שהתקיים היום (ראשון) בבית המשפט המחוזי בירושלים. מלכה, הורשע על פי הודאתו שקיבל שוחד מהפרקליט פישר תמורת הדלפה מחקירות משטרה מתנהלות, והפרקליטות מבקשת לגזור עליו עשר שנות מאסר – העונש המקסימלי שעליו הוסכם בהסדר. גזר הדין יינתן ב-20 בספטמבר.

מלכה סיפר על חוויותיו ופרץ בבכי: "רישיון עריכת הדין שלי נשלל לפני כמה שבועות. אני שורד עם כדורים פסיכיאטריים, שבלעדיהם לא אשרוד. רציתי להיפרד מהחיים האלה, לא רציתי שיישבו כאן אנשים עם לפטופים ואני אהפוך אוטוטו לכתבה הבאה. הדבר היחידי שעצר אותי בשנייה האחרונה זה הילדים שלי. מבחינתם אני אבא גיבור ואני מאכזב אותם. אז עצרתי. לא הייתי כל כך רחוק מלעשות את זה, אבל עצרתי בשבילם כי הבטחתי להם".

מלכה המשיך ופנה לשופט: "אדוני, אני ארבעה וחצי חודשים בבידוד. כמי שחווה מעצר ראשון בחייו, אני חווה את המעצר הכי קשה שיכול להיות לעצור. זה להיות לבד 24 שעות ביממה כי גם השעה שבה אתה יוצא, גם שם אתה לבד. כל יציאה מהתא אתה כבול באסירים ידיים ורגליים". הוא הודה כי בוכה ואמר: "למה? כי צריך לשמור עליי, כי הייתי קצין משטרה וטיפלתי בפושעים, כי אסור שמישהו בטעות יבוא אליי מרוב שרוצים לשמור עליי - הרגו אותי. אומרים מסוכן לציבור? קיבלתי בהכנעה אף שלא מרגישים. אני איבדתי את כל מה שהיה".

לקריאה נוספת:
העליון קבע: רפ"ק ערן מלכה יישאר במאסר עד תום ההליכים
רפ"ק ערן מלכה עתר לבית המשפט: הוציאו אותי מהבידוד בכלא
ברונו שטיין: "אמרתי לפישר: 'אי אפשר, אני איש משטרה'"

דיונים לגבי עונשו של ערן מלכה, בית המשפט המחוזי בירושלים. ספטמבר 2015. נועם מושקוביץ
מלכה בדיון, היום/נועם מושקוביץ

בית המשפט העליון דחה בתחילת אוגוסט את הערעור שהגיש מלכה וקבע כי הוא יישאר במעצר עד תום ההליכים המשפטיים נגדו. השופט נועם סולברג טען כי העובדה שמלכה הורשע הטתה את הכף לרעתו.

קצין החקירות סיפר מדוע החליט להסכים להסדר הטיעון ולא לשמור על זכות השתיקה. "החלטתי שאני לא מתנהג כמו פושע. לא שומר על זכות השתיקה. כל כך הרבה מניפולציות יכולתי לעשות אבל לא עשיתי. הסתכלתי בראי אמרתי: 'די אתה לא פושע, תפסיק להתנהג כמו אחד'. אני לא אחיה עם זה בשלום מצפונית. שאלו אותי בחוץ אם אני מצטער על הסדר הטיעון אמרתי שלא. לא הודיתי בשבילם ולא בשביל אף אחד. כמי שעשה טעות ובא ואומר: 'טעיתי, סליחה', לא כמי שניסה להיחלץ מן הדין ולהציל את עורו".

סנגורו של מלכה, עורך הדין עופר ברטל, אמר לאחר דבריו של מרשו: "אנחנו סומכים על בית המשפט שיידע לאזן. יש מקרים רבים של שוטרים שסיכנו את ביטחון המדינה וקיבלו עונשים פחות חמורים מזה שביקשה מח"ש עבור מעשי מלכה, שהם חמורים אך לא מגיעים לכדי סיכון חיים. אנו סומכים על בית המשפט שיגזור את העונש הראוי. מצבו הנפשי של ערן לא פשוט זה שנה. הוא הושפע עמוקות מחשיפת הפרשה ואנחנו חושבים שבית המשפט ירצה לתת לזה משקל. ראיתם היום שיא של סיפור אנושי קורע לב של אדם, שהיה בפסגת העולם וחשף עבירות רבות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

שוטר בלהב 433: נתבקשנו לא לתת עדות אופי על מלכה

מוקדם יותר בדיון העידו עדי אופי לטובתו של מלכה, בהם אשתו קרן. היא העידה בדלתיים סגורות וסיימה את עדותה בדמעות. עוד העיד ערן בוכניק, שוטר מהיחידה הכלכלית, שהיה פקוד של מלכה, וסיפר כי בהתחלה לא האמין להאשמות נגד חברו. "זה כל כך לא מתחבר לאדם שהוא מכיר. לאחר מכן טען כי נאלץ להגיע בצו בית משפט לדיון. לדבריו, גורמים במשטרה הנחו באופן לא רשמי את השוטרים שלא לתת עדות אופי לטובתו של מלכה. "היו שוטרים שרצו להעיד ולא באו כי ביחידה לא ראו את זה בעין יפה", אמר בוכניק.

במהלך הדיון התפרץ מלכה כאשר נציגי מח"ש טענו כי הדליף מחקירתו של חסן: "זה לא נכון! למה להגיד? כמה אפשר לשמוע דברים לא נכונים? לא הדליפו מחסן. מה שקרה - קרה ומה שלא - לא". השופט הזהיר את מלכה שנמצא כבר חודשים רבים במעצר כי בפעם הבאה שיתפרץ - יוצא מהאולם.

"אם כתב האישום הזה היה מתגלגל לידיי ולא הייתי חתומה עליו הייתי בטוחה שמדובר בסרט הזוי שנכתב על ידי תסריטאי מופרע, אך ההתכנסות שלנו היום מלמדת עד כמה מדובר במציאות מוחשית וקשה", אמרה נציגת הפרקליטות עו"ד קרן אלטמן.

"התמונה שנחשפה מעבר לכל ספק סביר נדירה בחומרתה וטווח השפעותיה על מערכת אכיפת החוק בישראל. מדובר בפגיעה ארוכה ונמשכת בסדרי חוק וממשל. העבירות שאותן ביצע הנאשם פגעו באופן חמור ברשויות האכיפה ובאמון בהן. מדובר במקרה תקדימי שאין לו אח ורע. חומרתה היתרה של הפרשה נעוצה בכך שמדובר בעבריינות תמורת בצע כסף במעטה לובשי גלימות ומדים. נפל דבר בישראל - שילוב הידיים העברייני בין קצין המשטרה והסנגור הפרטי. אין מדובר במעידה חד פעמית אלא בפעילות סדרתית, הנאשם מיסד שיטה לשם מימוש מעשיו הפליליים".

דיונים לגבי עונשו של ערן מלכה, בית המשפט המחוזי בירושלים. ספטמבר 2015. נועם מושקוביץ
מלכה וסנגורו/נועם מושקוביץ

סנגורו, עו"ד עופר ברטל, תיאר בדיון כיצד נפל מלכה בקסמו של רונאל פישר: "הוא פוגש את פישר, עורך הדין המפורסם, איש מתוקשר, הוגה דעות, כוכב תקשורת, כאשר הגמגום עוד מעצים את ההילה, הנה אותו עורך דין המטפל בלקוחות מפורסמים ואומר לו כמה הוא חכם ואיזה יופי הוא יודע לנתח תיקים בצורה כל כך טובה".

לדבריו של הסנגור, קרן, רעייתו של ערן, סיפרה שבעלה היה באותה תקופה בירידה, במצב נפשי לא טוב, מקריח, משמין, כורע תחת העומס בחקירות, ו"הנה מגיע מישהו ומעצים אותו".

לדבריו, "באותו זמן הבן מפסיק לדבר, זו מצוקה נוראית של ההורים והילד, ובזמן זה הוא מכיר את רונאל פישר. רונאל נכנס לנישה הזו, חוץ מזה שהוא מעצים אותו הוא מדבר איתו על הבן. הוא רואה שהוא נרתם לעזרתו של הבן שלו ומפנה אותו למי שעוזרת לבן שלו והבן נכנס לפני כמה ימים לכיתה א' ומדבר. הוא מגיע לרונאל הביתה בשבתות. כל המי ומי נמצאים בביתו, קציני משטרה בכירים שבבכירים, שופטים מכל מיני ערכאות, סניגורים, פרקליטים בכירים כמו פרקליטת מחוז, ועל כן נורות האזהרה כבות, והוא רק חושב איך האדם הזה שם את העין שלו עליי. רונאל מכניס את ערן לאהבת הוויסקי, הם נוסעים יחד לאירלנד כדי להכיר את השורשים של המשקה. ערן מספר שרונאל מבטיח לו להיות שותף, ולא סתם שותף - שותף בכיר! - במשרדו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully