וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיח מתקלף, פסולת בנייה ולכלוך: כך נראים בתי ספר בישראל

משה שטיינמץ

2.9.2015 / 7:30

לצד עשרות בתי הספר והגנים החדשים שנפתחו אתמול לכבוד שנת הלימודים, הורים רבים נאלצו לשלוח את ילדיהם ללמוד במבנים מוזנחים ומסוכנים. הורים בתל מונד השביתו הלימודים: "דורשים שיקום מלא של בתי הספר והגנים"

צילום: אבי כהן, עומר מירון, מאצ'י הוף, עריכה: קשת סידי

עשרות בתי ספר חדשים נפתחו אתמול (שלישי) ברחבי הארץ, במבנים מטופחים ומושקעים, לשמחת לבם של התלמידים והוריהם. אבל בבתי ספר וגני ילדים רבים אחרים הגיעו הילדים למבנים מוזנחים, מסוכנים ומלוכלכים, כאלה שללמוד בהם בראש שקט זה לחלוטין בלתי-אפשרי.


לקריאה נוספת:
38 ילדים בכיתה: "שבנט יפסיק את אחיזת העיניים"
בעלי הגן נטשו - והורי הילדים התגייסו לפתוח אותו בזמן
מלאווח לא, סלטים כן: מה יוכלו לאכול ילדינו בבתי ספר?

ליקויי בטיחות בבית ספר בתל מונד. ועד הורי תלמונד,
" הזנחה קשה שמסכנת את התושבים". בית הספר בתל מונד/ועד הורי תלמונד

בתל מונד אף הושבתו אתמול הלימודים בשל מצבם הפיזי של בתי הספר ביישוב. ועדי ההורים מסרו: "מטרת המאבק היא לשנות מהיסוד את יחס ראש המועצה למוסדות החינוך בתל מונד ולהביא את בתי הספר לסטנדרט הארצי. לא נסתפק בכמה תיקוני בטיחות קלים או בקוסמטיקה, אנחנו דורשים שיקום מלא של בתי הספר והגנים, כולל החזרת הצמחייה". הם הוסיפו: "לא ייתכן שישוב עם דירוג סוציואקונומי של תשע מתוך עשר יהיה במצב של הזנחה קשה שאינה רק מבישה, אלא גם מסכנת את התושבים".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתחם גן אנפה בבית שמש/מערכת וואלה!, צילום מסך

במתחם הגנים אנפה, חופית וסנונית בשכונת רמת בית שמש א' שבבית שמש, מתקיימים בימים אלו שיפוצים. זאת, אחרי סבב קודם שבו, לדברי ההורים, "הבנייה מעולם לא הושלמה ונגרמו נזקים לרכוש הגן וכן לגדר המקיפה את החצר והגן". לאחרונה נבנו שתי קומות נוספות מעל גן אנפה וההורים מספרים כי עדיין "ישנם פיגומים בחצר, פועלים שמסתובבים שם בכל שעות הגן ונזק בטיחותי ממשי לילדי הגן, לצוות ולהורים". אם שבתה לומדת באחד הגנים במתחם סיפרה כי "סידרו קצת את החצר אבל היא עדיין לא ראויה לשימוש ואנחנו מבקשים כרגע לראות אישורים שזה נבנה עם היתרים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתחם גן אנפה בבית שמש/מערכת וואלה!, צילום מסך

מנגד, בבית הספר ביישוב ואדי חמאם, הסמוך לטבריה, יכולים רק לחלום על שיפוצים במקום שבו ההזנחה שולטת כבר שנים. "החצר מתאימה לעולם הרביעי, לא השלישי", אמר בוגר בית הספר, צפיאן חליפה. "איך מרשים לפתוח את הלימודים במצב הקטסטרופלי הזה? אין בטיחות וכלום לא תקין. הגדר פרוצה, התאורה קרובה ליפול, מדי שנה ילדים נפצעים מהאספלט במגרש, נפילה אחת שווה מיון. במועצה ראו את התמונות מהמקום ששלחו אליהם, וניקו רק את הזבל".

גם בתי ספר חדשים אינם ערובה לבטיחות. בעתלית נפתח אתמול בית הספר היסודי "גלי" במבנה חדש, אולם הורים רבים נמנעו מלשלוח את ילדיהם אליו בשל העובדה שעבודות הבנייה בחצר בית הספר ומחוצה לו עדיין לא הסתיימו.

בית הספר המוזנח ביישוב ואדי חמאם, שליד טבריה. צפיאן חליפה,
בית הספר בוואדי חמאם/צפיאן חליפה

גם הורי הגנים לא מלקקים דבש. בגן טרום חובה ברחוב הסביון בירושלים נפתחה אתמול שנת הלימודים כשהגן לחלוטין לא מוכן. נילי בן גיגי, שבתה נגה עלתה לגן, סיפרה: "בונים לנו גן חדש אבל הוא עדיין לא מוכן אז אמרו בינתיים שנהיה בגן זמני, שהיה מיועד לגן אחד. חילקו אותו לשניים ורק אתמול בתשע בערב סיימו את העבודה. שום דבר לא מוכן ואין חלונות, ישבנו הבוקר ונטפנו מחום. איך גננת עם שלושים ילדים אמורה להסתדר? לא תלו כלום על הקירות, טרקטור חונה בחצר ופסולת בניה בכל מקום, יש שער לגן אבל אין גדר, פשוט סכנת נפשות".

בגן כרמל בתל אביב המצב גם כן לא מזהיר. תמונה שהעלתה תמר איבגי, אימא של בנאל שעלה היום לגן, לפייסבוק של שר החינוך, נפתלי בנט, מציגה טיח מתקלף בקיר המבנה. "זה מצב הגן", כתבה. "הגן בכלל לא בטיחותי לילדים, ומהווה סכנה".

טיח מתקלף בגן כרמל בתל אביב. פייסבוק, אתר רשמי
טיח מתקלף בגן כרמל בתל אביב/אתר רשמי, פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully