וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאן נעלמו הקוקאין וההרואין מרחובות תל אביב ויפו?

2.9.2015 / 7:40

במשטרה זיהו ירידה דרמטית בתפוצת הסמים הקשים, שהיו פופולריים מאוד, עד כדי כך שבשבועות האחרונים כמעט ולא היה ניתן להשיגם. לא ניתן לשים את האצבע על מחולל השינוי, אולם במקביל נרשמת עלייה בסחר בהידרו. "כללי השוק משחקים"

צילום: חטיבת דובר המשטרה, עריכה: יאיר דניאל

(אותרה מעבדת גידול הידרו באשדוד)

בשבועות האחרונים כמעט לא ניתן להשיג בתל אביב הרואין, קוקאין וקריסטל - מהסמים הקשים הכי פופולריים בשוק המקומי. גם בימ"ר תל אביב וגם במרחב יפתח של המשטרה מזהים את המגמה אבל מתקשים לספק הסבר לשאלה: איך הסמים, שבמשך שנים היו כל כך נפוצים בתחנות הסמים של יפו ותל אביב, כמו גם ב"כספומטים" של לוד, נעלמו מהנוף.

"כשאתה מסתכל שנתיים אחורה, אתה רואה את הירידה", אמר ראש מפלג סמים בימ"ר תל אביב, סגן-ניצב יגאל דיין. "לאחרונה אנחנו כבר פחות ופחות נתקלים בסוחרים או במשתמשים של הרואין וקוקאין. בתחילת השנה תפסנו כמה מאות גרמים של קוקאין, אבל זה לא דומה לכמויות הסמים מהסוגים הללו שנתפסו בעבר. יותר מ-20 שנה אני נלחם בסמים, ועכשיו רואים פחות את הסמים הללו".

עוד ידיעות פלילים בוואלה! NEWS
"סמים בכל פינה": 240 ק"ג מריחואנה אותרו במבנה תעשייה באשדוד
עוקץ המיליונים: עשרות חשודים בהונאת בנקים באמצעות זיוף
חתך צמיגי מכונית - בגלל ויכוח על זכות קדימה בכביש. תיעוד

האם זו תוצאה של פעילות של המשטרה? האם זה הישג במלחמה של גורמי אכיפה בעולם שמשפיעה גם על שוק הסמים בישראל? או האם מדובר בעניין פנימי בעולם הפשע והסמים? לדברי קציני מודיעין וקצינים בכירים במחוז תל אביב לא ניתן כאמור להצביע על הגורם שחולל את השינוי. "יש כמה הערכות, אבל אי אפשר לשים את האצבע על הסיבה להיעלמות ההרואין והקריסטל מרחובות תל אביב", אמר קצין במחוז תל אביב של המשטרה.

אילוסטרציה. ShutterStock
אילוסטרציה/ShutterStock

סנ"צ דיין הזכיר לטובה את המקרה שבו נתפס בנמל אשדוד משלוח של ארבעה קילוגרמים של קוקאין מגולגל בתוך שטיח, ואת המקרה שבו מת בלדר שמשלוח של סם התפוצץ בקיבתו. בעקבות המקרה נעצרו שני חשודים, בעל ואישה שעל פי החשד הפעילו את הקו הזה. לצד זאת הבהיר: "יתכן כי קו מרכזי של משלוחי הסם נפל באירופה בפעילות של גורמי אכיפה בחו"ל, שלא קשורים בנו".

שאלה של רווח

בשל חסרונם של ההרואין, הקוקאין והקריסטל המבושל, צרכני הסמים הקשים מחפשים תחליפים זמינים והיצירתיות בתחום זה, כך אומרים במשטרת תל אביב, היא רבה: משימוש באדולן בכמות גדולה, דרך המסת כדורי חגיגת והזרקת התמיסה ועד שימוש בכדורים סינטטיים.

בגלל שבשבועות האחרונים כבר לא ניתן למצוא כמעט את הקריסטל המבושל במתחמי הסחר בסמים בתחנה המרכזית הישנה בתל אביב, כמו גם ברחוב החרש - במשטרה מזהים תופעה הפוכה של עלייה בסחר ובשימוש במריחואנה ובהידרו מייצור מקומי. "מחיר של גרם הידרו באיכות מעולה זהה למחיר של גרם הרואין או קריסטל והוא עומד היום על 200 שקלים לגרם", אמר דיין.

"לא מן הנמנע שמי שעוסק בשיווק ובסחר בסמים עושה את חישובי השוק, וגם כאן כללי השוק משחקים. אם המחיר זהה (לסמים הקשים – א"א) אולם הזמינות להידרו היא קלה ומהירה יותר, והיכולת לשווקו בכמויות גדולות פשוטה יותר - העוסקים בתחום הפשיעה יעדיפו להתמקד בפעילות סביבו ויזנחו את ההרואין והקוקאין", העריך גורם בכיר במשטרת תל אביב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully