וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההרס נמשך: דאעש פוצץ מקדש היסטורי נוסף בתדמור

הארגון הסורי לזכויות אדם דיווח כי הארגון פוצץ את מקדש בל בעיר העתיקה שבמרכז סוריה, שנבנה בתקופה הרומאית. לא ברור מה היקף הנזק שנגרם למבנה. זאת אחרי שבשבוע שעבר דווח על הרס מקדש אחר, שנבנה בשנת 17 לספירה

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: מאיה בן ניסן

ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) הרס חלקים ממקדש עתיק בעיר תדמור שבמרכז סוריה - כך דיווח אמש (ראשון) הארגון הסורי לזכויות אדם. לפי הארגון, שמקום מושבו בבריטניה, לא ברור מה היקף הנזק שנגרם למקדש בל, שנבנה בתקופה הרומאית.

זהו המקדש השני בעיר שדווח שנפגע על ידי הארגון הסוני הקיצוני - בשבוע שעבר פרסם דאעש תמונות שבהן תועד הרס מקדש בעל שמין, שנבנה בשנת 17 לספירה. לפי הארגון, המקדש פוצץ לפני חודש והפיצוץ פגע בכמה מהעמודים העתיקים והמפורסמים של העיר העתיקה, שנכבשה מידי צבא סוריה בחודש מאי האחרון.

עוד על ההרס בתדמור
לפני ואחרי: צילומי לוויין חושפים את ההרס שביצע דאעש בתדמור
"פיצוץ המקדש בתדמור בידי דאעש הוא הרס הציוויליזציה"
דאעש פוצץ מקדש בן אלפיים שנה בתדמור: "התחזית הקודרת מתגשמת"

מקדש בל בתדמור, סוריה. מטוויטר, צילום מסך
מקדש בל בתדמור, סוריה/צילום מסך, מטוויטר

בתוך כך דיווח היום הארגון הסורי לזכויות אדם כי דאעש הוציא להורג יותר מ-90 בני אדם בחודש האחרון, שליש מהם אזרחים, בשטחים שעליהם הוא שולט בסוריה. בין העשרות שהוצאו להורג בשל ה"פשעים" שביצעו היו אנשי דאעש, מורדים וכוחות הנאמנים לנשיא בשאר אסד.

בין העבירות שבגינן הם הוצאו להורג - כישוף, הומוסקסואליות ושיתוף פעולה עם הקואליציה הבינלאומית התוקפת יעדים של הארגון בעיראק ובסוריה. הארגון נוקט שורת שיטות אכזריות לביצוע עונש המוות, כולל עריפת ראשים, סקילה ודחיפת אנשים מגגות של מבנים.

מאז הכריז הארגון על הקמת החליפות ביוני אשתקד, כבשו לוחמיו שטחים נרחבים ממחוזות חמאת וחומס שבמרכז סוריה, דרך מחוזות דיר א-זיר ואל-חסכה במזרח ועד א-רקה וחאלב שבצפון. לפי הארגון הסורי לזכויות אדם, מאז ועד היום הוצאו להורג 3,156 בני אדם, מהם 1,841 אזרחים.

(עדכון ראשון: 23:41)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully