וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דאעש פוצץ מקדש בן אלפיים שנה בתדמור: "התחזית הקודרת מתגשמת"

הארגון הקיצוני פוצץ את מקדש "בעל שמין" בעיר העתיקה אשר נכבשה על ידיו במאי האחרון. מדובר בפעם הראשונה שבה דאעש מפוצץ מקדש בעיר. "נזק רב נגרם למקום", אמר יו"ר רשות העתיקות במדינה

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

(דאעש מנפצים פסלים עתיקים בתדמור, מרץ 2015)

לוחמי ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) השמידו לראשונה מקדש בעיר העתיקה תדמור שבסוריה – כך אמר יו"ר רשות העתיקות של סוריה, מאמון עמד אל-כרים, לסוכנות הידיעות הצרפתית. לדבריו, מדובר במקדש "בעל שמין", אשר נבנה בשנת 17 לספירה. "דאעש הציב כמות רבה של חומרי נפץ במקדש ואז פוצץ אותו וגרם לנזק רב למקום", אמר עבד אל-כרים והוסיף: "התחזיות הכי קודרות שלנו מתגשמות".

הארגון הסורי לזכויות אדם, שמושבו בלונדון, אישר את הדברים אך ציין כי המקדש פוצץ לפני חודש. עם זאת , אוסמה אל-חטיב, פעיל זכויות אדם טורקי, אמר כי המקדש אכן פוצץ אתמול. שני הגורמים, המתבססים על מקורות מתוך העיר, אמרו כי הפיצוץ פגע בכמה מהעמודים העתיקים והמפורסמים של העיר.

עוד כתבות בנושא:
מוחקים את ההיסטוריה: דאעש ערף ראשו של ארכיאולוג בכיר בתדמור
תיעוד: לוחמי דאעש מוציאים להורג עשרות חיילי צבא אסד בתדמור
תיעוד: לוחמי דאעש מנפצים פסלים מהעיר העתיקה תדמור

מקדש בעל שמין בתדמור שבסוריה, אשר פוצץ על ידי דאעש, אוגוסט 2015. טוויטר, אתר רשמי
מקדש בעל שמין אשר פוצץ בתדמור שבסוריה/אתר רשמי, טוויטר

העיר, שהוכרזה אתר מורשת עולמי של אונסק"ו, נכבשה על ידי דאעש במאי האחרון. עד כה לא דווח כי דאעש פוצץ מקדשים בעיר כפי שעשה במקומות עתיקים נוספים שכבש בעיראק. בחודש שעבר דווח כי הארגון ניפץ פסל עתיק בן יותר מ-2,000 שנים שהוצב מחוץ למוזיאון של העיר תדמור. מלבד ניפוצו של פסל זה, הלוחמים פרסמו תיעודים של ניפוץ פסלים היסטוריים נוספים שנלקחו מהעיר, ככל הנראה במטרה לסחור בהם, ונתפסו בעיר חאלב.

בשבוע שעבר פורסם כי דאעש ערף את ראשו של חאלד אסעד, ארכיאולוג ותיק בעיר, ותלה את גופתו על עמוד בכיכר המרכזית באתר ההיסטורי. לדברי יו"ר רשות העתיקות, משפחתו של חאלד אסעד הודיעה לו כי המומחה בן ה-82 היה במשך 50 שנה ראש ראשות העתיקות בתדמור. הוא סיפר כי אסעד הוחזק על ידי הארגון ונחקר על ידו במשך חודש. "רק לדמיין שאדם כה מלומד, שהעניק שירותים נפלאים למקום ולהיסטוריה, יוצא להורג בעריפת ראש", אמר אל-כרים. "גופתו עדיין תלויה מאחד העמודים העתיקים במרכז של כיכר בתדמור"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully