וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכותרות המרכזיות שעשו את סוף השבוע

תא"ל במיל' גל הירש הודיע שלא יסיר מועמדותו לתפקיד המפכ"ל, בן 19 מביתר עילית טבע למוות בבאר בבנימין, שני בני אדם נהרגו בתאונות דרכים ובתאילנד נעצר חשוד בפיגוע בבנגקוק. אלה הכותרות שעשו את השבת

הירש למקורביו: "אין לי שום כוונה להסיר מועמדותי למפכ"לות"

סערה הציבורית סביב מינויו של תת-אלוף (במיל') גל הירש לתפקיד מפכ"ל המשטרה, על רקע התנגדות משפחות שכולות ממלחמת לבנון השנייה ובדיקת היועץ המשפטי לממשלה בעניין עסקיו, מסרבת לגווע. אולם בשיחות שקיים הירש עם מקורביו הוא הביע בפניהם עמדה חד-משמעית כי אין לו כל כוונה להודיע מיוזמתו על הסרת מועמדותו לתפקיד וכי הוא נערך לתפקיד המיועד.

מקורב להירש אמר לוואלה! NEWS כי "כל ההתנגדויות, העלילות והשקרים שמופצים נגדו בימים האחרונים על ידי גורמים בעלי אינטרס רק מחזקות אותו. הוא רוצה לבוא ולעשות סדר". לדבריו, "ככל שההתנגדות למינוי שלו גדלה ובעלי אינטרסים רוצים למנוע ממנו להגיע למשטרה, אין לו ספקות באשר לצורך החשוב של אדם מחוץ למערכת להיות המפכ"ל".

בסביבתו של הירש מנסים להצביע על אותם בעלי אינטרס שמזינים את המשטרה, את משרד המשפטים ואת התקשורת במידע מפליל לכאורה נגד האוגדונר לשעבר. בין היתר עלתה ההשערה שמי שמנסים לסכל את מינויו הם גורמים פליליים וגורמים פוליטיים בעלי אינטרס לפגוע בשר לביטחון הפנים ובמי שהפך לפטרונו של הירש – גלעד ארדן. אפשרויות נוספות שעלו בסביבתו של הירש הן גורמים בתוך המשטרה וקצינים בכירים שהשתחררו.

אובמה: "אנחנו לא בוטחים באיראן, אבל אם תרמה - נעניש אותה"

נשיא ארצות הברית ברק אובמה נשא אמש דברים בשידור וידיאו ביוטיוב שיועד לחברי ארגונים יהודיים-אמריקניים, והתייחס לחששותיהם בנוגע להסכם הגרעין. "אנשים אמרו שאיראן תרמה. אני מדגיש - אנחנו לא בוטחים באיראן. היא אנטישמית, היא קוראת להשמדת ישראל", אמר. "אבל ההסכם הזה מאפשר לתפוס אותם כשהם מרמים. והם ישלמו אם הם יעשו זאת".

אובמה פתח את דבריו בהתחייבויותיו מתקופת ריצתו לנשיאות. "כשרצתי לנשיאות, התחייבתי כמה התחייבויות, אחת מהן הייתה שאיראן לא תקבל נשק גרעיני, השנייה היא שאעשה כל שביכולתי כדי להבטיח את ביטחון ישראל", אמר הנשיא. "השלישית היא שלא אהסס להשתמש בכוח צבאי כדי להגן על ארצות הברית וחברותיה, אך תמיד אנסה קודם את הדרך הדיפלומטית. לפעמים היא אפקטיבית יותר".

הקטל בכבישי השרון: שני הרוגים בתאונות דרכים, בן 5 נפצע קשה

גבר כבן 30 נהרג הלילה כתוצאה מהחלקת האופנוע עליו רכב במחלף מורשה שבכביש 4, בסמוך לרמת השרון. חובשים ופרמדיקים של מד"א הגיעו לזירת התאונה על מנת להעניק טיפול רפואי לצעיר, אך נאלצו לקבוע את מותו במקום.

מעט מאוחר יותר, נהרג הולך רגל בשנות ה-30 לחייו מפגיעת אוטובוס בכביש 2, בסמוך למחלף קיסריה. גם במקרה זה, כוחות מד"א שהגיעו למקום קבעו את מותו בזירת האירוע.
מהמשטרה נמסר כי הנהג הפוגע הנו תושב חיפה בשנות ה-40 לחייו. זהות ההרוג טרם התבררה וגופתו נשלחה למכון לרפואה משפטית לצורך זיהוי.

אמש, נפצע ילד בן חמש באורח קשה מפגיעת רכב בטייבה, ופונה כשהוא מחוסר הכרה וסובל מפגיעת ראש לבית החולים מאיר בכפר סבא.

לאחר 70 שנה: "רכבת האוצרות הנאצית" נמצאה בפולין

שבוע לאחר שהרכבת המשוריינת נמצאה במדינתו אמר אתמול סגן שר התרבות והאוצר הכללי של פולין, פיוטר זוכובסקי, כי ככל הנראה מדובר ב"רכבת הזהב הנאצית" - כלי תחבורה ממוגן ממלחמת העולם השנייה שהיה כנראה שייך לנאצים. לדבריו, ייתכן שהוחבאו ברכבת אוצרות וזהב שנבזזו, ציוד צבאי ומסמכים היסטוריים.

"רכבת הזהב" נחשבת אגדה אורבנית במשך עשרות שנים, מאז היעלמותה לכאורה בסוף מלחמה העולם השנייה, לפני 70 שנה. רבים ניסו למצאה כדי להגיע אל האוצרות שאולי מוחבאים בה. על פי זוכובסקי, "זהו מצב חסר תקדים. יש הסתברות של יותר מ-99% שהרכבת הזו אמיתית". עם זאת, עדיין לא ידוע מה מכילה הרכבת, שקבורה תחת טונות של אדמה וסלעים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

סוריה: הירי התחדש, ההפוגה ההומניטרית במערב המדינה קרסה

ההפוגה ההומניטרית בעיר זבדאני ובשני כפרים שיעיים בסוריה קרסה עם חידוש הלחימה בין המורדים לבין כוחות המשטר - כך דיווח הבוקר הארגון הסורי לזכויות אדם. ההפוגה בעיר הסמוכה לגבול לבנון ובכפרים כפריא ואל-פועה שמבמחוז אידליב החלה ביום חמישי והוארכה אתמול, אולם היא קרסה הבוקר עם התחדשות הירי.

הצדדים נשאו ונתנו על פינוי פצועים ממוקדי הקרבות, אך השיחות לא הבשילו לכדי הסכמה. כמו כן, במהלך ההפוגה היו אמורים להיכנס לזבדאני ולכפרים ציוד רפואי ומזון, שהפכו שם למצרך נדיר. לפני כשלושה שבועות הייתה הפוגה נוספת באזורים הללו, אך היא קרסה כעבור ארבעה ימים.

לעיני חבריו: צעיר בן 19 טבע למוות במאגר מים בבנימין

תושב ביתר עילית בן 19 טבע היום למוות במאגר מים בסמוך לאחיה שבבנימין לאחר שבילה במקום עם חבריו. חבריו משו אותו מהמים כשהוא מחוסר הכרה והזעיקו למקום את כוחות ההצלה. חובשים ופרמדיקים של מד"א שהגיעו למקום ביצעו בו פעולות החייאה ולאחר שחזר לו הדופק, הוא פונה על די מסוק צבאי כשמצבו אנוש לבית החולים הדסה עין כרם בירושלים. למרות מאמצי ההחייאה נקבע מותו עם הגיעו לבית החולים.

מחקירת האירוע עלה כי הצעיר הגיע למאגר המים מלווה בשני נערים נוספים. הטבילה בבור הייתה אפשרית עבור אדם אחד בכל עת, ועל כן נכנס כל אחד בתורו לטבול במימי המאגר. בן ה-19 נכנס למאגר המים אחרון מבין השלושה, וכאשר לא יצא - החלו חבריו לחפשו בתוך הבור. כשלא הצליחו, הזעיקו עזרה ממתפללי בית כנסת סמוך.

הפיצוץ בבנגקוק: נעצר אזרח טורקיה החשוד בהנחת המטען

משטרת תאילנד עצרה היום חשוד בהנחת המטען בבנגקוק לפני כשבועיים שפיצוצו גרם למותם של 20 בני אדם. לטענת המשטרה, החשוד עונה לתיאור האדם שתועד במצלמות הבטחה באזור שבו אירעה התקרית הקטלנית ביותר בתולדות הממלכה. הצבא אישר כי מדובר באזרח טורקיה, כפי שדווח בכלי התקשורת המקומיים שהראו דרכון שלכאורה נתפס בפשיטה. לפי הדרכון, גילו של החשוד הוא 28.

עוד מסרה המשטרה כי בפשיטה על דירתו של החשוד בצפון הבירה נמצאו גם חומרים שמהם ניתן להכין חומרי נפץ. "זה נראה כמו מי שאנחנו מחפשים אחריו", מסר דובר המשטרה הלאומית פרוות ת'וורנסיר. "נמצאו גם חומרים רבים שעשויים לשמש להכנת פצצות". הבוקר כיתרו כוחות משטרה וצבא מתחם מגורים ומנעו מכלי תקשורת במקום ומסקרנים לראות את החשוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully