וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה ביוון: אישה מונתה לתפקיד ראש הממשלה - לחודש בלבד

27.8.2015 / 20:10

ואסיליקי תאנו, שופטת העליון שמתנגדת לצנע ולקיצוצי שכר, מונתה לתפקיד ראשת ממשלת יוון הזמנית. ואולם, ההיסטוריה הקטנה במינויה תחזיק רק לחודש בלבד - עד אחרי הבחירות שייערכו ב-20 בספטמבר

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

שופטת בית משפט העליון ביוון מונתה היום (חמישי) לתפקיד ראשת הממשלה הזמנית והיא תנהיג את המדינה לתקופה קצרה בלבד - עד הבחירות בחודש הבא. מינויה שם קץ לוואקום פוליטי שנוצר מאז שהתפטר ראש הממשלה אלכסיס ציפראס, שחתם על תכנית הסיוע מול מדינות גוש האירו, בתמורה לרפורמות שיחולו במדינה.

ואסיליקי תאנו, התומכת במדיניות אנטי-צנע ומתנגדת לקיצוצי שכר לשופטים ולגורמי משפט רשמיים, תושבע הערב כראשת הממשלה הראשונה. כהונתה תחל ביום שישי ותסתיים לאחר הבחירות שייערכו ב-20 בספטמבר.

לקריאה נוספת:
ראש ממשלת יוון הודיע: אני מתפטר, בחירות בזק בקרוב
למרות מרד במפלגת השלטון: יוון אישרה את תכנית החילוץ החדשה

ראש ממשלת יוון הזמנית ואסיליקי ת'אנו עם אלכסיס ציפראס, אוגוסט 2015. רויטרס
האישה הראשונה בתפקיד. תאנו/רויטרס

מינויה שם קץ לשבוע של שיחות משא ומתן, כשמנהיגי מפלגות האופוזיציה ניסו בזה אחר זה להרכיב ממשלה. מדובר בנוהל חוקתי שנכנס לתוקף כשראש ממשלה מתפטר במהלך שנת הכהונה הראשונה שלו.

בשבועות האחרונים לא פורסמו סקרים מרכזיים, אך בבחירות הבזק צפויה "סיריזה", מפלגתו של ציפראס, להפוך שוב למפלגה הגדולה בפרלמנט. סיריזה ניצחה בבחירות הקודמות וזכתה ב-149 מושבים מתוך 300. עם זאת, ייתכן שבבחירות הקרובות לא יצליח ציפראס לבסס לעצמו רוב מוחלט והוא ייאלץ למצוא שותף קואליציוני. אם לא יצליח, ייערך סבב נוסף של בחירות.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
ראש ממשלת יוון הזמנית ואסיליקי ת'אנו עם אלכסיס ציפראס, אוגוסט 2015. רויטרס
מתנגדת גם היא לצנע. ת'אנו עם ציפראס/רויטרס

ציפראס, שכיהן בתפקיד כמעט שמונה חודשים, הודיע לפני שבוע כי הגיש את התפטרותו לנשיא פרוקופיס פבלופולוס. "המנדט הפוליטי שניתן לי ב-25 בינואר מיצה את עצמו, ועכשיו הגיע הזמן שהעם היווני יאמר את דברו", אמר אז ציפראס.

ההכרזה על הליכה לבחירות נועדה להשתיק את המרד נגד ציפראס בתוך מפלגת "סיריזה" שבראשותו, שפרץ לאחר שהסכים את תכנית החילוץ החדשה עם אירופה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully