וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שכניו של הרוצח מווירג'יניה: "השליך צואת חתולים למרפסותינו"

ה"טלגרף" הבריטי שוחח עם שכניו של וסטר פרנגן, שהעידו על סכסוכים רבים עמו. במקביל, התכתבויות שהגיעו לידי ה"גרדיאן" חשפו כי מנהליו הפצירו בו לפנות לטיפול נפשי

עריכה: יאיר דניאל

הירי הקטלני אתמול (רביעי) בווירג'יניה, שהועבר בשידור חי ל-40 אלף צופים, ממשיך להכות הדים בעולם: פרסומים שונים מעידים על התנהגות בעייתית של הרוצח לאורך שנים כלפי רבים מהסובבים אותו. מנהליו של וסטר פלנגן, שרצח שני עיתונאים, הפצירו בו לפנות לטיפול נפשי בעקבות תלונות שהגישו נגדו עמיתיו לערוץ הטלוויזיה שבו עבד - כך עולה ממסמכים שהגיעו לידי ה"גרדיאן" הבריטי ופורסמו היום.

במקביל, פרסם העיתון הבריטי "הטלגרף" תיעוד מטריד מביתו של פלנגן באורדוויי דרייב, מרחק קצר ממשרדי הערוץ שבו עבד. בדירתו נמצאה שלולית גדולה של שתן חתולים. לפי המקור ששוחח עם ה"טלגרף", פלנגן החזיק בשני חתולים, ובמכתב ההתאבדות הוא טען כי רצח אותם ביער.

לקריאה נוספת:
שני כתבים נורו למוות במהלך שידור חי בווירג'יניה
תיעוד קשה לצפייה: היורה צילם את עצמו במהלך הרצח בווירג'יניה
הרוצח מווירג'יניה: "אלוהים הורה לי לנקום לאחר הטבח בכנסייה"

יום אחרי אירוע הירי בווירג'יניה עיתונאים נרצחו בשידור חי אוגוסט. רויטרס
מנהליו של הרוצח הפצירו בו לקבל טיפול נפשי. אבלים בווירג'יניה/רויטרס

פלנגן ירה אתמול בעצמו לאחר שרצח את שניים מעמיתיו לעבודה: הכתבת אליסון פרקר והצלם אדם וורד. שעתיים לפני כן שלח מכתב התאבדות ארוך, שבו טען כי "אלוהים דיבר אליו" והורה לו לפעול ולנקום לאחר הטבח בכנסייה בדרום-קרוליינה, שבו נרצחו תשעה אפרו-אמריקנים.

בריאיון ל"טלגרף", העידו שכניו כי אף שהיה לרוב "נחמד לנערות", הוא הסתכסך רבות עם גברים בשכונה. "הוא היה זורק צואת חתולים לעבר מרפסותיהם", סיפר אחד מהם.

לפי ה"גרדיאן", ראש מחלקת החדשות בערוץ WDBJ7 באותם ימים, דן דניסון, כתב לפלנגן עם העתק לבכירים בערוץ: "ההתנהגויות שלך ממשיכות להוות גורם לחיכוכים עם עמיתיך". דניסון אף טען כי התנהגותו מובילה ל"סביבת עבודה עוינת". לפי התכתבויות שהגיעו לידי העיתון הבריטי, דניסון ייעץ לו לפנות לקבלת טיפול נפשי.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

"שפת גוף אגרסיבית, טון דיבור תקיף"

במסמכים שהושגו צוין מקרה שבו פלנגן "התפרץ" על עמיתו. הוא תואר כאדם שדיבר פעמים רבות בטון תקיף וששפת גופו אגרסיבית. ביולי 2012 היה דניסון כבר יותר נחרץ ודרש ממנו לפנות לטיפול במחלקה הרפואית שבערוץ, אחרת יפוטר. בתחילת 2013 פלנגן אכן פוטר לאחר שדניסון כתב לעמיתיו: "אני לא יודע מה קורה לו בראש". בשימוע הפיטורים סירב הרוצח להתפנות ממשרדי הערוץ ומשטרה הוזעקה כדי ללוותו החוצה.

בתגובה לפיטורים הגיש פלנגן תביעה נגד הערוץ. "החיים שלי שובשו כליל אחרי שעברתי ברחבי המדינה עבור המשרה הזו - והחלום שלי הפך לסיוט", כתב אז לשופט.

פלנגן הסביר במניפסט ארוך ששלח אתמול לאחר הירי לרשת ABC מדוע ביצע את הרצח. "ב-19 ביוני 2015 שכרתי את האקדח, יומיים לאחר הירי בצ'רלסטון", כתב פלנגן במכתב. "הירי הביא אותי למצב קיצון. על הכדורים שיריתי חרוטים שמות הקורבנות מהירי".

יום אחרי אירוע הירי בווירג'יניה עיתונאים נרצחו בשידור חי אוגוסט. רויטרס
הרצח עורר מחדש דיון על פיקוח נשק/רויטרס

"באשר לדילן רוף - אתה רוצה מלחמת גזע? אין בעיה", כתב, בהתייחסו לאדם שירה במתפללים האפרו-אמריקניים בכנסייה. הוא אף אמר כי הושפע מהטבח באוניברסיטת "וירג'יניה טק", שבו נהרגו 32 תלמידים ומרצים, שאירע בשנת 2007.

דיון מחודש בסוגיית הנשק: 47% מהאמריקנים תומכים בפיקוח

באופן בלתי נמנע עורר מחדש אירוע הירי את סוגיית הפיקוח על כלי נשק בארצות הברית, שם רבים רואים באפשרות לשאת נשק - זכות המוגנת בחוקה - זכות יסוד. למרות תקריות הירי האחרונות בצ'רלסטון, בלואיזיאינה ובווירג'יניה, עדיין לא נרשמו שינויים מהותיים בפיקוח על נשק באמריקה. רק 47% מהאמריקנים תומכים ברגולציה נוקשה יותר על נשק.

וסטר פלננגן, שירה למוות בשני עיתונאים בווירג'יניה. טוויטר, צילום מסך
"גרם לסביבת עבודה עוינת". פלנגן/צילום מסך, טוויטר

נשיא ארצות הברית ברק אובמה, שהתייחס אמש לתקרית שזעזעה את העולם, אמר כי תקריות מסוג זה שוברות את לבו. "מה שעומד לנגד עינינו הוא שמספר האנשים שמתים באירועי טרור מתגמד למספר המתים בתקריות הקשורות בנשק במדינה", אמר.

יום אחרי אירוע הירי בווירג'יניה עיתונאים נרצחו בשידור חי אוגוסט. טוויטר, צילום מסך
"מדינה בהלם". עיתון מקומי/צילום מסך, טוויטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully